hoe weet ik welk karkter paard bij mij pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

hoe weet ik welk karkter paard bij mij pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:20

De titel zegt het al

ik zou ff mijn karakter omschrijven

ik ben rustig,ik ben vaak net iets te lief,maar als het te ver gaat kan ik ook boos zijn ook.Ik zelf ben niet egt domineerend.Ik ben best makkelijk.En ben niet gouw boos.

dus ik ben beniewd welk karakter paard bij mij past zelf dacht ik aan een paard die niet domineerend is,rustig,zachtaardig.? en niet een pony waar ik steeds op zijn donder moet geven(heb daar niet egt zo veel problemen mee.).



cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:36

Ik denk een Rustig, Gemoedelijk en Vriendelijk paard, die een stabiel karakter heeft (ruin).

Dat is mijn eesrte ingeving, in de praktijk zie ik vaak dat angstige onzekere paarden veel steun kunnen hebben aan een ruiter die rustig is en niet domineerd, maar die vragend rijd met uiteraard wel een dosis zelfvertrouwen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:46

ik zou ook dan graag willen weten wat voor geslacht het beste bij me is. ruin,hengst of merrie

Zoals cissie zij dat een ruin best bij me past.Maar hoe zit het met een merrie?Ik weet jullie weten niet egt veel over mij. en me krakter toch hoop ik dat jullie me een beetje willen helpen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:50

Haha het geslacht hoeft lang niet te betekenen dat deze ook daadwerkelijk bij je past het is meer zn algemeenheid wat ik zei.

Het kan goed zijn dat je keuze uiteindelijk op een merrie valt, het geslacht is slechts een onderdeeltje en moet niet alles bepalend zijn, het algehele karakter is veel belangrijker vind ik.

Wil je een paard/pony gaan kopen of gaan verzorgen?

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:53

Geen hengst iig, die hebben (net al alle paarden, maar hengsten nog sterker) duidelijke grenzen nodig, één keer net iets te lief zijn kan niet goed aflopen. ( je hebt natuurlijk ook hele brave hengsten, maar over het algemeen zijn deze veel dominanter).
Ik zou gewoon voor een lief paard gaan, iig niet voor een eigenwijze, hoewel je daarvan wel leert om duidelijke grenzen te stellen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:54

kijg een e-pony of d-pony als ik me examen haal.Krijg misschien ook nog een verzorgpony om een beetje ervaring op te doen.Maar of het door gaat weet ik niet.Me moeders vriendin haar huiskapster heeft 3 pony''s zen die vriendin gaat aan die kapster vragen of ze nog een verzorgster zoekt.Dus dat is afwachten

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:08

Bij een merrie heb je last van dat ze hengstig worden veel merrie's kunnen dan ook niet zo makkelijk zijn. Het gaat er eigenlijk om hoe jullie twee klikken want als het niet klikt tussen jou en je paard heb je een probleem dan maakt het niet uit wat voor geslacht is of wat zijn karakter is. Mijn merrie is bij mij makkelijk, heel handelbaar en werkwillig. Heb nooit geen problemen met haar maar bij andere is ze opstandig en krengerig. Als je een paard of pony wilt kopen en je hebt er een op het oog rij een aantal keer op de pony dan weet je snel genoeg of het tussen jullie klikt of niet.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:20

Je kan op voorhand zeggen wat je wilt, ik wil dit en dat karakter enzo, maar als je dan bij een paardje gaat kijken en er staat toevallig nog eentje waar het echt mee klikt en met diegene die je op het oog had niet, zou ik toch voor degene gaan waar het mee klikt (volgt iedereen nog? lijkt me een ingewikkelde zin Lachen ) Zo is het toch bij mij gebeurd, ik ging kijken voor een flegmatiekere pony, omdat ikzelf zo ongeduldig ben en waar kom ik mee thuis..juist ja, een even grote zenuwpees als ikzelf...
je kan op voorhand natuurlijk wel selecteren maar soms overheerst het hart op het verstand dus ik zou me niet al te veel vastpinnen op 1 karakter...
voor het geslacht: die van mij is iets humeuriger als ze hengstig is, maar dat verschilt van paard tot paard, ik heb er niet echt veel last van

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:28

Merries zijn over het algemeen wat 'kattiger' dan ruinen. Die van mij is ook wel eens flink uit haar hum, en dan heb je een paard dat expres op je voet springt (ja echt Scheve mond ) of een paar tanden in je oor.

Ruinen zijn over het algemeen stabieler en wat 'knuffeliger' maar dat verschilt per paard. Er zijn ook zat merries die zo zijn.

Maar gewoon op zoek gaan naar een paard, geen specifiek ras voor ogen houden, maar gewoon op zoek gaan naar een beestje dat bij je past, qua karakter.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 20:33

ik ben ook niet egt van plan om naar een speciaal ras te zoeken,ook al vind ik paints en gevlekt of zwarte paarden mooi.Maar karkater vind ik het belangrijkst.Ik denk zelf dat ik een ruin neem maar ik vind karakter nog het belangrijkst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, RoRo44, Wopkebrok en 35 bezoekers