Is hier animo voor?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Is hier animo voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 15:32

Hoi,

Als iemand nou rapporten maakt op verzoek van mensen die eigenlijk wel wat meer over de voorouders van hun paard willen weten, wel te verstaan tegen betaling. Met een mooie lay-out, alles er op en er aan.
Zou hier animo voor zijn?
Hoe denken jullie hier over.

Groetjes Chantal
btw, hoe maak je hier een pol van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:00

Dat staat toch al in het stamboekpapier van je paard?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:17

Nee.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:28

Chantal bedoelt een rapport met verslagen van keuring en verrichtingsonderzoeken, foto's, en het hele verhaal compleet, dus niet alleen een paar namen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:30

Vind het zelf veel te leuk om dat uit te zoeken.
Misschien voor mensen die zelf geen hengstenboeken o.i.d. hebben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 16:45

Prima schreef:
Nee.


Zou je dit kunnen toe lichten?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ikke wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:52

Ik zou er wel geïnteresseerd in zijn, als de kosten niet belachelijk duur zijn. Niet ieder paard is namelijk opgenomen in een stamboek en heeft papieren.

Ben benieuwd wat hier uitkomt!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:15

chantal1"]
[quote="Prima schreef:
Nee.


Zou je dit kunnen toe lichten?
[/quote]

Ja

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:19

Het is namelijk makkelijk zelf uit te zoeken als mensen er al belang aan hechten. Ook zijn de meeste een beetje cheap, dus hebben hier geen geld voor over. Kan het allicht proberen, want je hebt toch geen investeringskosten eroor nodig. Doorgaans zijn dat zaken die je al min of meer weet. Bovendien kan je je afvragen in hoeverre die informatie toegevoegde waarde heeft voor de eigenaar. En uiteindelijk: hoeveel mensen hebben uiteindelijk een toppie gefokt paard, waar ze ook nog eens de top mee willen bereiken. Die weten doorgaans toch al alles over hun paard. Dus je doelgroep is vrij klein denk ik.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:20

Prima"]
[quote="chantal1"][quote="Prima schreef:
Nee.


Zou je dit kunnen toe lichten?
[/quote]

Ja
[/quote]

Nou priem...doe eens even wat socialer en niet zo kort door de bocht...

Maargoed, ik zou het wel leuk vinden, mits de kosten natuurlijk niet te hoog worden! }> Laat me even weten of het doorgaat Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 17:45

Prima, bedankt voor de uitleg. Ik snap volledig wat je bedoelt, daarom ben ik dus ook aan het aftasten. Het zit in een experimentele fase en ik kan op dit moment nog niet aan korte termijn planning denken laat staan aan lange.
Het is dus zo dat je geen fokkers wilt gaan bereiken maar gewoon mensen met een paardje, die wat meer willen te weten komen over de voorouders, die zelf de wegen niet weten te vinden.
Het is mij opgevallen dat er vrij veel van zulke mensen zijn. Je steekt er ook geweldig veel tijd in (neem maar van mij aan dat dat zo is). Niet iedereen heeft hier de tijd en zin in maar ze willen het wel graag weten en begrijpelijk natuurlijk.
Er zijn idd ook mensen zoals Marije en ik die het graag zelf uit zoeken.
Ook moet je een beetje anders denken. Het hengstenboek is een zeer nuttig functioneel exemplaar, niet iedereen wil iets functioneels maar ook iets wat mooi aangekleed is, een wat commerciëler product.
Je zal zeker wel moeten investeren, als eerste investeer je je eigen tijd, dan spreek ik nog niet over het materiele. Ik heb ervaring met Exportplannen, Marketingplannen en Acquisitieplannen en neem maar van mij aan dat daar behoorlijk wat kosten in gaan zitten totdat je je "perfecte" eindresultaat hebt. Nu is dit natuurlijk wel een stuk kleinschaliger.

Als iemand het niet met me eens is hoor ik het graag, kan een mens alleen maar van leren Haha!

Enne Xono, over de prijs wordt nagedacht maar is totaal nog niet bekend. Het zal een reeële prijs zijn die voor iedereen haalbaar is en zeker niet uitbuiterig is. Het zal ook van het resultaat afhangen die worden geboekt en de tijd die er in wordt gestoken.

Het gaat van start zodra er vraag naar is *LOL* en zodra ik wat meer weet laat ik het je horen!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:36

Ik vond Prima eigenlijk wel grappig Haha!

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar iemand die wil gaan uitzoeken wie de voorouders zijn van mijn pony.
Het lijkt me wel leuk om een paar foto's en wat informatie over de ouders van mijn paardje te hebben, zo'n rapport lijkt me dus wel leuk, maar ik denk dat het uiteindelijk te duur wordt voor de meeste mensen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:10

Voor veel mensen is het idd leuk om wat over de afstamming te weten van hun paard. Maar ik kan me voorstellen dat je als ruiter of eigenaar van een ruin geen duizenden guldens (euro's) uit gaat geven voor hengstenboeken.

Ik ben gewoon zo'n pedigree-junk (en fokker) dat ik dat er wel voor over heb.
Het gaat mij dus niet om een mooi plaatje maar om de gegevens.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 19:16

Dat is voor mij persoonlijk ook zo, ik geef er idd ook veel aan uit en het gaat mij ook vooral om het functionele, ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om te zien hoe van mijn paarden de voorouders waren en te zien hoe ze dan uiteindelijk zijn geworden. En dat bedoel ik nou, een doorsnee persoon gaat idd niet voor 1 ruin die ze hebben een hengstenboek kopen en daar heb je nog niet eens genoeg aan want er kunnen uiteindelijk nog zo veel andere stamboeken in een paard zitten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 19:39

wennie schreef:
Ik vond Prima eigenlijk wel grappig Haha!

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar iemand die wil gaan uitzoeken wie de voorouders zijn van mijn pony.
Het lijkt me wel leuk om een paar foto's en wat informatie over de ouders van mijn paardje te hebben, zo'n rapport lijkt me dus wel leuk, maar ik denk dat het uiteindelijk te duur wordt voor de meeste mensen.


Ik heb het zo eens bekeken en je kan als het ware de prijs een beetje zelf bepalen, hangt er van af hoe ver dat je wilt dat men gaat zoeken. Hoe verder, hoe meer tijd het in beslag zal nemen.
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet zo thuis ben in pony's maar ik zou het evt. wel willen proberen. Als er geen resultaat is kost het iemand natuurlijk ook niks. Zo'n rapport zal niet zo heel duur worden, als dit idee doorgezet wordt zal het iig voor bijna iedereen haalbaar zijn. Verder kan ik hier op dit moment nog niks zinnigs over zeggen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:45

30 euro zo ik er wel voor over hebben ....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:29

30 euro Verward je was een nul vergeten zeker! Voor dertig euro kan je helemaal niets doen. Ik vind 10 euro wel redelijk voor mij Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 01:04

Prima, ik denk dat je het toch een beetje verkeerd ziet, voor 30 eruro kan je wel degelijk wat doen, in mijn begrippen dan. 10 euro is idd een beetje weinig Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 01:22

Ik ben al een hele tijd op zoek naar meer gegevens over m´n paard; ik weet dat ´ie uit Rusland komt, ongeveer 12 jaar is en voor 99 % een Karbadiener is. Dat is dan ook alles Verdrietig en zou eigelijk wel een stuk meer over hem willen weten.(Vooral van welke stoeterij hij komt!!) Dus ja... voor mij zou zoiets zeer zeker interessant zijn Lachen !

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:28

Let je wel op dat op foto's en geschreven materiaal vaak copyright zit, dus dat mag je niet zomaar 1 op 1 overnemen zonder toestemming van de auteur/fotograaf.

Vooral over de moeders kant van mijn paard zou ik graag meer weten, maar ik heb er zelf de tijd niet voor om dat helemaal uit te zoeken...dus als iemand dat voor me kan doen, zou ik daar best voor willen betalen.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:00

lijkt me voor kwpners niet echt nuttig aangezien je die info zelf gratis kan aanvragen bij het stamboek en thuisgestuurd krijgt. heb ik ook gedaan bij de na x jr afgekeurde mv van mijn beesie.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:08

dit idee bestaat al heel lang. ik dacht zelfs dat de bokker die hier onder breyerclub nederland het voor een paar tientjes al doet. ze zoekt hem uit tot heel ver terug en je krijgt er een heel boekwerk van. ook zitten daar geloof ik wat foto's bij van eventuele voorouders. in elk geval is dit idee niet nieuw en word het op internet al heel vaak aangeboden

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 17:22

Daniel:
Daar heb ik zeker over nagedacht en ik zie daar op dit moment geen problemen in.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:30

lonneke schreef:
dit idee bestaat al heel lang. ik dacht zelfs dat de bokker die hier onder breyerclub nederland het voor een paar tientjes al doet. ze zoekt hem uit tot heel ver terug en je krijgt er een heel boekwerk van. ook zitten daar geloof ik wat foto's bij van eventuele voorouders. in elk geval is dit idee niet nieuw en word het op internet al heel vaak aangeboden

klopt lonneke, ik ben nu zelfs aan een cd rom versie bezig.
op het moment ligt alles wat stil maar ik maak inderdaat hele boekwerken voor mensen die dat graag willen.
ik ga in de meeste gevallen terug tot 1764 of verder.
van de meeste oude hengsten en merrie's heb ik ondertussen foto's die ik er altijd zoveelmogelijk in probeer te plaatsen.
18 generaties is dan ook geen uitzondering.
een boekwerk bestaat vaak uit zo'n 50 tot 100 pagina's. ach je kan het zo groot maken als je zelf wilt he:-)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 01:46

Ik wil het dan wel wat korter houden als Breyer Club (het zou evt. wel kunnen) en me over het algemeen beperken tot het stamboek papier, als mensen meer info willen kan dat natuurlijk.