paarden en dekens _-:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

paarden en dekens _-:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:21

Ik weer met mijn goede gedrag. Scheve mond Ik dacht zal de mannen matsen en voorkomen dat ze vanavond met een koud stijf ruggetje verpicht in de krul moeten lopen Ach gut . Dus vanochtend richting de stal gereden en de dekentjes gepakt.
Rustig de wei in gelopen. So far so good. Ze staan met 6 ruinen in de wei, maar kom met een dekentje in de handen aan lopen en het lijken wel 6 zenuwachtige w**ven Lips are sealed
Daar kwam de eerste al aanzetten hoor (voor wie het deken uberhaupt niet eens bedoeld was ) Wow! wat heb jij in je handen Wow!
om vervolgens compleet Hyper! de wei door te scheuren. Blijf rustig suus Stoom uit je oren is niks aan de hand Stoom uit je oren . Dus heeeeeeeeeeel rustig achter de mannen aangelopen en sjaak in zijn kraag gevat ~~}> rustig richting de dekentjes gelopen. Uiteraard onder luidt geknor, want als je zo'n ding niet in de stal omdoet istie eng . Ondertussen staan alle mien meuten er ook weer omheen Wow! Wow! Wow! Wow!
Heel beheerst het dekenje over zijn rug geswieperd...windvlaag Boos! .... en dan ging de hele groep weer met volle vaart door de wei.... stelletje @#$%##@$#%% Schijnheilig
Nogmaals een paard gevangen, en deze keer een deken over zijn rug gelegd en razendsnel alle sluitingen dichtgemaakt. Sjaak stond er bij met zo'n blik van " oh ging je dat doen' Blond Koe
Nou nog de volgende. Die had godzijdank begrepen dat hij heel braaf stil moest staan ~~}>
Ook bij hem deken erop gelegd en de sluitingen dichtgemaakt. Weer de rest er omheen Wow! .
Om ook kalis weer los te laten. En die stuiterde uiteraard ook weer met een noodvaart de wei door met zijn 5 vriendinnetjes Hyper! De heel groep 10 minuten compleet over hun plasje .
Zal ze nog eens verwennen

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:26

je bent wel vroeg met de dekens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:48

calypso1989 schreef:
je bent wel vroeg met de dekens


Mijn bijrijdpaard loopt ook met dekentje, ik vind het echt rotweer..

Maargoed, leuk he die paarden Haha! Alles wat niet zo gaat als zij willen is ontzettend eng Clown

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:52

idd wel erg vroeg met de dekens, en ik zou een paard altijd vastzetten als ik een deken opdoe. Heb dat al een keertje heel erg fout zien gaan. Pony kreeg een deken op terwijl de rest eromheen stond. Toen er 1 singeltje vastzat hele groep op hol, zo kwam de deken tussen de achterbenen en viel de pony op de grond, kreupel...

Ik zou dus de volgende keer gewoon eventjes de paarden die een deken opmoeten met een halster pakken en vastzetten aan het hek buiten de wei en dan omdoen, is wel een stuk veiliger, zowel voor jou als voor het paard.
Zo koud is het toch helemaal niet nu? Denk niet dat ze stijf worden van 15 graden hoor Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:18

Ik had het ook niet over kou. ze hebben het niet koud van 15 graden, maar wel van 300 ml regen op hun rug. Ik vind het persoonlijk geen lolletjes als ze 10 cm kleiner worden tijdens het poetsen omdat er een plens regen overheen is gegaan. Is het droog staan ze eigenlijk altijd tot zeker eind september zonder.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:56

Mijn pony is gelukkig zo lui om te blijven staan Tong uitsteken

Ik vind het wel meevallen hoe vroeg hoor, hier staan ze ook met deken op tegen de regen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:40

whahahahahahaha tja.... je moet als paard wel opletten, zo'n deken kan je opvreten hoor Knipoog

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:40

Hier dekens ook..Het regent de hele dag al..fris is het wel..En vooral op onze oudje, ik ben ervan overtuiged dat het een paard energie kost om zicvh warm te houden en omdat Nero al zo zwak is doe ik er alvast een dekentje erop..hij staat het dichtst bij de deur en heeft dus ook sneller last van tocht en hij begint te hoesten..wat nooit goed is...De andere hengst heeft nu ook een deken op omdat hij in zon stortbui in de wei heeft gestaan, arme ding...

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:00

Jep hier ook, hele dag regen... dus regendekentje. Scheelt ook prut en poetsen Knipoog