bandages vermoorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

bandages vermoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:56

Ik heb vandaag 4 bandages gekocht voor m'n Tinker, paardemaat, dus 4 meter. Nu is het zo, dat omdat ze nogal wat behang heeft, het net een stel worsten lijken als ze die bandages omheeft. Helaas hebben we hier in Twente niet veel keus in zachte ponybandages, dus ik nam die paardemaat op goed geluk. Wat dus niet goed uitpakte. Ik wil ze ook niet terug brengen, kleur en kwaliteit zijn namelijk goed.

Nu heb ik weleens gehoord dat mensen een stuk van de bandages eraf knippen/snijden zodat ze wel passen. Dit wil ik ook doen, dacht zelf aan +- 1 meter, maar zou ik die 1 meter stukken kunnen hergebruiken voor mijn (andere) pony als bandages?

Welke maat raden jullie aan voor m'n Tinker en wat zou ik er ongeveer af moeten halen zodat ik zeg maar 1X paardebandages heb, en 1X ponybandages? Ben gewoon wat aan het brainstormen, dus barst eens los hoe jullie dit aanpakken!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:05

Ik heb voor mn Merens ponybandages van 2 meter. Dat gaat best en krijgt niet van die worst benen. (ik gebruik ze een enkel keertje voor de sier/foto). 3 meter zou ook goed gaan hoor, maar stukken van 1 meter zijn denk ik erg kort om te gebruiken als ponybandages.
Misschien is 2,5 meter en 1.5 meter een optie?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:16

4 meter?pff dat gebruik ik al stal en transport bandages!je moet gewoon 3 meter voor werk koppe joh!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:36

Ik ben altijd enorm tegen bandages voor paarden met sokken. Ze sluiten namelijk nooit zo mooi aan als de bandages van warmbloedpaarden. Er zit dus ruimte tussen, het paard gaat zweten onder de bandages, met als gevolg dat het enorm gaat jeuken, of nog erger: zo strak komt te zitten dat het gaat knellen. Verder hebben deze paarden al genoeg bescherming van zichzelf, ze hebben brede grove benen, en peesproblemen hoor je bij koudbloeden een stuk minder.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:45

ik heb alleen bandages van 3 meter... ik bandageer ook bij mijn fries met behang tot halverwege de kogel... dus een stuk om het behang heen wat veel mensen niet doen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 21:07

Dat doe ik ook liSSy, enne, ik heb het niet echt voor de bescherming maar voor de lol (ahum) Deze bandages knellen trouwens niet, bij die elasiek gevallen wel, dat merkte ik ook aan Lowara, maar nu heb ik van dat katoen spul, lekker breed en dik, dus ze zitten best goed bij haar (alleen beetje te dik)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:17

gewoon een meter afknippen en even afzomen (anders gaan ze rafelen Knipoog )

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:38

ja zou een meter eraf knippen of 1.5 meter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers