vraag over: trektocht op mérens in de ardennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

vraag over: trektocht op mérens in de ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:37

Hoi,

Ik heb gehoord dat je bij les olivettes in belgie op mérens-paarden trektochten kan maken door de ardennen.
Ik heb ook al op de site gekeken >> www.lesolivettes.be

En ik heb nog een aantal vraagjes en vroeg me af of er hier misschien iemand was die het weet:
*Hoeveel dagen duurt de trektocht en waar overnacht je tussendoor?
*hoeveel uur rijd je op een dag?

Ik hoop dat iemand het weet. alvast bedankt! OK dan!

Ik heb een keer eerder een trektocht gedaan (ergens anders) die duurde 3 dagen en we reden ongeveer 5 uur op een dag en overnachtten op campings.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:43

Dit is afhankelijk van welk arrangement je wilt boeken. Staat dat niet vermeld op de site?? raar dan. Misschien kun je contact opnemen met die mensen daar?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:33

Bij mijn weten doet Les Olivettes niet echt aan trektochten, in de zin van een paar dagen van plaats naar plaats trekken. De naam trektochten die ze op de site gebruiken is dan ook wat verwarrend. Voor zover als ik weet doen ze alleen weekenden en dan rij je gewoon dagtochten waarbij je door de Ardennen heen 'trekt'. Het is wel een aanrader vind ik, wij hebben het er erg naar ons zin gehad. En misschien zit ik wel fout en organiseren ze inmiddels wel langere, echte trektochten. Meer info kan je ook vinden bij Trailfinders http://www.horseholiday.nl/nl/belgie/merenspaarden.htm

pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:28

Ik heb me altijd al afgevraagt of de taal geen probleem vormt ?
Of spreken ze daar ook Nederlands ?

eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:31

pepijntje schreef:
Ik heb me altijd al afgevraagt of de taal geen probleem vormt ?
Of spreken ze daar ook Nederlands ?


ow jeej Bloos! helemaal niet over nagedacht zeg....
Als ze daar frans spreken versta ik er hélémaal niets van...frans is niet mijn sterkste kant Bloos

Ik hoop dat ze er ook nederlands spreken, anders kan ik misschien niet gaan

eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:31


MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:37

Op het Lamoen hebben ze ook een trektocht, kan je ook op een Merens, is nog in Nederland ook en heb je ook geen last van taalgebrek! Tong uitsteken

(www.hetlamoen.nl)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:52

MarrieLeen schreef:
Op het Lamoen hebben ze ook een trektocht, kan je ook op een Merens, is nog in Nederland ook en heb je ook geen last van taalgebrek! Tong uitsteken

(www.hetlamoen.nl)


Ik zie het nergens staan hoor?

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:09

eowynnie schreef:
ow jeej Bloos! helemaal niet over nagedacht zeg....
Als ze daar frans spreken versta ik er hélémaal niets van...frans is niet mijn sterkste kant Bloos

Ik hoop dat ze er ook nederlands spreken, anders kan ik misschien niet gaan



Ik kon haar vorige keer verstaan! (Kom haar wel eens tegen op de keuring) Ze praten daar gewoon Belgisch/nederlands naar mijn weten!

Het zijn hele aardige mensen, en de Mérens is super natuurlijk! Tong uitsteken

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:31

Ik ben er geweest, 1 dagje voor een buitenrit.

Ze spreken er gewoon Nederlands met een accent, maar wel verstaanbaar dus. De paarden zijn wel leuk, wel wat klein, maar het zijn Merens natuurlijk. De zadels en hoofdstellen waren supernetjes. Voor zover ik weet kun je er alleen een standplaatsvakantie boeken.
Dit waren 6-8 uurs ritten en 4 uurs ritten. Wij hebben toen een rit van 4 uur gemaakt.
De buitenritten gaan door heuvelachtig terrein, soms moet je een boomstam springen. De ritten waren niet heel erg snel, maar dat hoeft ook niet. Als je de paarden uit de wei moet halen, dan is dat goed voor je conditie. Degenen die het dagelijks doen lopen die 10 minuten bergopwaarts zo, maar als je het voor het eerst doet, dan ishet wel wat vermoeiend.

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:37

ik ben er deze zomer nog naartoe geweest, in juli, was echt superleuk. je overnacht dus gewoon in het hotel of de herberg en maakt tochten van 5-6 uur. ik vond het echt heel leuk, mensen waren vriendelijk, paarden waren goed in orde enz...
het hangt ook wel een beetje af van de groep waarin je terecht komt. de eerste dag waren we met 6 en allemaal nogal euhm...avontuurlijke ruiters en toen hebben we onder andere een afdaling in galop gedaan, dat was echt spectaculair maar je kan dat natuurlijk niet doen als er onervaren of onzekere ruiters bij zijn.