pijnlijke fouten rondom kampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

pijnlijke fouten rondom kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 00:22

Nou ik zal maar ff bij het begin beginnen, dan is het ook duidelijker.

Voordat het kampioenschap nog moest beginnen, klopte de startlijst al niet, ik stond met Mistral Jinx geselecteerd, terwijl ik met hem juist niet genoeg selecties had gereden en met Mad Jamie wel. Ik start beide L1.
Uiteindelijk was het een fout van de regio en kon ik Mad Jamie starten, want daar had ik me dus ook mee geselecteerd.

-14 augustus de voorselectie voor de Limburgse kampioenschappen.
Ik startte E-Z1 en D-L1.
Resultaat E-Z1, 2de met 547 punten. D-L1, 2de met 168 punten.
Met beide pony's door naar de zondag.

-15 augustus de echte kampioenschappen.
Resultaat D-L1, 312 punten ergens in de middenmoot.
1ste proef E-Z1, 1ste met 568 punten.
Resultaat 2de met 565 punten.
Totaal klassement, 2de met 1680 punten. Nou ik was er tevreden mee, want hij deed zijn best tenminste. Maar goed daar gaat het nu ff niet om.
Helaas niet naar de Hippiade, alleen de num. 1 mag door.

Er was ook telkens een dagprijs, enzo, maar voor mijn 1ste proef die ik reed kreeg ik geen prijs Verward . Terwijl bij het springen, op zaterdag 1ste manche + prijs, zondag 2de manche + prijs, zondag totaal ook prijs.
Dus dat sloeg al niet echt in.

Dan kijk je op maandag in Dagblad de Limburger.
En wat staat er dan in, Stephanie Kox kampioen in de klasse E-Z1, met 7 punten verschil, uhm ja dit was na de 1ste proef van zondag, na de 2de proef had ik net wat minder puntjes. Dus best stom voor mij, want iedereen mij proficiat wenste, belde mensen op enzo en ik moest telkens maar zeggen, ja ik ben geen kampioen. Stond de dag erna wel een kleine recertificatie in de krant,maar wie leest die nog.

Goed dan denk je, vooruit fouten zijn er om gemaakt te worden en we gaan vrolijk verder met trainen voor het Z2.

Dan ga je op een avond (vanavond dus) naar de KNHS-site en kom je de startlijsten van de Hippiade in Ermelo 4 september tegen. Die ga je dan op je gemak bekijken en wat schetst je verbazing kom je je eigen naam tegen en dat meisje dat kampioen was staat er niet op. Ach gut
Ben ik nu gek of zijn ze daar stom Verward
In mijn ring mocht er maar 1tje door naar de Hippiade. Ik heb er verder ook niks over gehoord ofzo.

Kijk dat het in de krant fout staat, goed dat is stom en nogal banketstaaf, maar de regio moet het toch zelf aan de KNHS doorgeven, waarna deze de startlijst maakt en de regio wist toch echt wel wie kampioen is!
Morgen toch maar eens bellen hoe het nu zit...

Sorry voor dit lange verhaal, maar moest het ffkes kwijt, want erg leuk is het niet, ook ik was graag kampioen geworden, want daar doe je het toch voor. Ik gun het haar ook best wel hoor, daar niet van, maar jullie snappen wel wat ik bedoel, toch? En ook ik was graag naar Ermelo gegaan om het NK te rijden, maar nee dat mocht niet, goed k kan daar vrede mee hebben, maar zijn deze fouten dan echt nodig

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:33

Administratie en kampioenschappen gaan niet samen, wel heel erg sneu ook voor dat meisje dat wel kampioen is. Je hoopt toch op je naam in de krant. En voor jou ook sneu dat je overal leest van je overwinning terwijl dat niet zo is. Bel desnoods ook even met dat meisje dat wel gewonnen had, die zal net zo boos zijn als jij en dan kunnen jullie er samen over lachen. Wat een sukkels bij de regio!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:52

Bij ons in ZH op de Provinciale Kampioenschappen was er ook een fout gemaakt.
In de L2 werd in eerste instantie een meisje naar voren geroepen en die kreeg een deken en kampioenslint met bijbehorende beker. Zij helemaal blij, komen ze er bij de nr. 2 achter dat ze toch geen kampioen was. Kon ze alles weer inleveren.
Ik vind dat dus echt niet kunnen op een kampioenschap. Voordat je tot de prijsuitreiking over gaat moet er echt tig keer gecheckt worden of het wel klopt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:55

Ze moeten die kampioenschappen ook niet op 2 dagen houden. Wat hebben selectiewedstrijden nou voor nu als je je toch weer moet plaatsen op de zaterdag? Bovendien krijg je dat als organisatie met de startlijsten voor de zondag enzo ook niet geregeld.
Vroeger was het een eer als je doormocht naar de Limburgse kampioenschappen. Nu is het een aanfluiting. Iedereen mag door (naar de zaterdag). Alles wat je op de selecties hebt gedaan telt niet eens mee.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:12

Dat is bij ons niet zo, hoor Scum. Je moet je in ZH via voorselecties plaatsen voor het Regiokampioenschap. Wel is het verdeeld over 2 dagen.
Vrijdag wordt de eerste proef gereden en de besten mogen terugkomen voor de zaterdag. Dan moeten er op zaterdag nog weer 2 proeven gereden worden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:27

bij het springen zijn ze met de pony's in bladel ook goed de fout in gegaan !!!!!!!

zaterdag moest een klantje van me rijden in het M
zij was foutloos en in de barage een balk .
maar goed, er waren er maar zo weinig foutloos de eerste mange dat degene die in de eerste mange 4 strafpunten hadden, ook door mochten naar de finale op zondag
maar die mochten niet meer meedoen voor de hippiade
nou goed, mijn klantje helemaal gelukkig, rijd ze zondag 1 strafpunt wegens tijdsoverschrijding, erg jammer,maar omdat de 4 fouters niet meetelden , stond ze 5e en mocht dus naar ermelo
dit werd meteen na het springen omgeroepen !
later hing er een klein verlaten briefje dat ze n fout hadden gemaakt en dat dit de nieuwe lijst was van mensen die meemochten
de 4 fouters van zaterdag mochten nu ineens wél naar de hippiade????
BELACHELIJK!!!
ze telden nu ineens alle strafpunten bij elkaar op van zaterdag en zondag
en dat is dus oneerlijk,want degene die barrage hadden gereden hadden dus meer kans op strafpunten door de balken of stops in de barrage !!!!

ze zijn nog met dezekwestie bezig maar het is toch ronduit belachelijk???

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:28

Fitzroy schreef:
Dat is bij ons niet zo, hoor Scum. Je moet je in ZH via voorselecties plaatsen voor het Regiokampioenschap. Wel is het verdeeld over 2 dagen.
Vrijdag wordt de eerste proef gereden en de besten mogen terugkomen voor de zaterdag. Dan moeten er op zaterdag nog weer 2 proeven gereden worden.


Dan is het toch hetzelfde. Je moet 3 selecties hebben gereden. Maar iedereen in heel Limburg die 3 selecties heeft gereden mocht door naar de zaterdag! Wat hebben de selecties dan voor nut? Zo komen niet de beste combinaties op het kampioenschap, maar alle combinaties. Ik ken dan ook diverse combinaties die dit jaar bedankt hebben voor de kampioenschappen en zich al van tevoren hebben afgemeld.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:11

Scum schreef:
Dan is het toch hetzelfde. Je moet 3 selecties hebben gereden. Maar iedereen in heel Limburg die 3 selecties heeft gereden mocht door naar de zaterdag! Wat hebben de selecties dan voor nut? Zo komen niet de beste combinaties op het kampioenschap, maar alle combinaties. Ik ken dan ook diverse combinaties die dit jaar bedankt hebben voor de kampioenschappen en zich al van tevoren hebben afgemeld.


Volgens mij is het toch wezenlijk anders. Ten eerste mogen er per kring dus maar een beperkt aantal combi's deelnemen aan de regiokampioenschappen dus moet je je daar al eerst voor selecteren. In de ene kring gaat dat via meerdere selecties, in weer een ander hebben ze op 1 dag Kringkampioenschappen.

Vervolgens rijd je dan op vrijdag je 1e proef en moet je bij de beste 8 van je ring zitten, dus vallen er zo weer zo al 24 combi's af (voor iedere klasse zijn er 2 ringen).
Op zaterdag starten dus de beste 16, waarvan de beste 10 weer door mogen naar het middagprogramma.

Het is dus niet zo dat Jan en alleman maar mee doet aan het regiokampioenschap.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:51

Punten Z1 in Friesland: 147 en 176...

Bij nader inzien was het 181 en 179 Verward

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:53

Ah en in zowel Drenthe als Friesland is de verkeerde amazone tot winnaar uitgeroepen!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:14

Wat vervelend zeg! Bij de dressuur ging het in Bladel ook wat vreemd. Eerst werd gemeld dat de uitslag van zondag doorslaggevend zou zijn, en de uitslagen van zaterdag dus zouden vervallen. Dat bleek ook niet waar te zijn. De uitslagen zijn allemaal bij elkaar geteld.

In de Z1 was er een meisje die bij juri 1 190, juri 2 194 en juri 3 169 punten had. Bij juri 2 was ze 1e, bij juri 3 was ze laatste (17e). Vind ik ook heel erg slecht.

De startcoupons van zondag heb ik niet. De uitslag was er om 14.00 uur, we gingen de coupons halen, maar die kon je pas vanaf 17.00 uur afhalen! Ik vroeg ze of ze die dan misschien op wilden sturen. Nee, dat deden ze ook niet. En dat alles terwijl ze in het zonnetje lagen.
We waren niet de enige die hebben gezegd dat ze de coupons maar lekker zelf mogen houden...

En Stephanie, wat er bij jou gebeurd is, is ook heel vervelend! Voor jou, en natuurlijk ook voor de reserve kampioen!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 19:42

Hmm zo te horen worden er nogal veel fouten gemaakt op kampioenschappen, ik vind dit ronduit schandalig, dit moet toch niet kunnen. Punten bijelkaar op tellen met een rekenmachine kan toch niet zo moeilijk zijn en dan ook gewoon in de goeie volgorde van hoog --> laag, dat kan een klein kind nog.

Overigens voor diegene die een kampioenschap organiseren evengoed respect, want het is natuurlijk veel werk. Maar helaas worden er te veel fouten gemaakt en dat is gewoon jammer.

Citaat:
En Stephanie, wat er bij jou gebeurd is, is ook heel vervelend! Voor jou, en natuurlijk ook voor de reserve kampioen!


Voor mij en de kampioen, zul je bedoelen Knipoog

Enne oja, vandaag hadden we onze wedstrijdsecretaris maar op gebeld, hoe het nu zat enzo en hij vond het ook maar raar dat ik ineens op die lijst sta, hij zegt als je erop staat dan mag je in principe starten. Maar hij ging vandaag alles nachecken, knhs bellen enzo, dus ben benieuwd. Ik heb nog niks gehoord tot nu toe.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:26

Oeps! Je hebt gelijk! Ik ben dus al de zoveelste... Bloos

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:29

Bij ons in Drenthe in de M1 ook. Vrouw was gehuldigd als kampioen, ze bleek ex eqau te zijn geeindigd met de nr 2, maar ze had meer punten bij de hoofdjury, dus kampioen. Telt de nr 2 later haar coupons na, komt ze 1 punt hoger uit! Dus nr 1 kon de boel inleveren en werd dus 2e ipv kampioen! Gelukkig voor de nieuwe kampioen was ze in de L2 ook kampioen, dus de huldiging had ze wel, maar toch!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:39

Jaggie, kan het niet zo zijn dat de kampioen niet naar Ermelo gaat?? En dat er daarom ook een foutje bij de krant ingeslopen is, dat kan natuurlijk ook. Heb je anders geen telefoonnummer ofzo van dat andere meisje dat je ze even kan bellen?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:41

Ja idd, misschien is dat meisje wel met vakantie ofzow! Kan altijd natuurlijk!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:50

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar dit is natuurlijk niet zo leuk. Noch voor jou, noch voor dat andere meisje die wel kampioen was Ach gut . Bij ons op het secretariaat hadden ze ook wat rare foutjes gemaakt. Misschien komt dat door de vakantietijd ofzo...

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:11

Ik zie je naam er trouwens niet (meer?) bij staan! Scheve mond

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 21:16

Nou we hebben de KNHS gebeld hoe het nou zat en ik stond dus gewoon op de lijst en dat andere meisje 1ste reserve geloof ik. Dit kon gewoonweg niet en dit heeft de regio dus zelf fout doorgegeven.
Daarna hebben we dat meisje gebeld en zei vertelde dat ze gewoon startte. Dus is gewoon een mistake geweest.

@ LadyLuna dat heb je goed gezien, ze hebben nu wel de goeie deelnemer ingevuld, wel zo handig.
Ik ben inmiddels al Z2 gestart, met succes overigens 196 punten, en we gaan gewoon weer trainen voor het winterseizoen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:06

Gelukkig dat het goed gekomen is, had dat andere meisje ook al met de KNHS gebeld?

Enne 196 punten is wel toppie hoor, gefeliciteerd!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:23

Zoooo! Netjes hoor!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:06

Ik weet niet of dat andere meisje de KNHS al had gebeld voor mij, want ik geloof dat zij de startlijsten nog niet gezien had, toen wij haar belden.
Maar dat zal ze daarna uiteraard wel gedaan hebben.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:42

Fitzroy schreef:
Dat is bij ons niet zo, hoor Scum. Je moet je in ZH via voorselecties plaatsen voor het Regiokampioenschap. Wel is het verdeeld over 2 dagen.
Vrijdag wordt de eerste proef gereden en de besten mogen terugkomen voor de zaterdag. Dan moeten er op zaterdag nog weer 2 proeven gereden worden.


Zo belachelijk dat je daar dus een dag voor moet vrij nemen!!! Waarom niet gewoon de wedstrijd op zaterdag en eventueel zondag?? Ik hoop niet dat die godsdienstige kwestie hier nog mee te maken heeft, want dat is echt heel erg achterhaald.

Overigens vind ik 2 keer in een weekend even op en neer naar Dronten voor een proefje van 5 minuten ook idioot....

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:56

marieketencate schreef:
Zo belachelijk dat je daar dus een dag voor moet vrij nemen!!! Waarom niet gewoon de wedstrijd op zaterdag en eventueel zondag?? Ik hoop niet dat die godsdienstige kwestie hier nog mee te maken heeft, want dat is echt heel erg achterhaald.



Dat heeft dus wel met de godsdienstige kwestie te maken, de zegeningen van 1 gezamenlijke bond
En daarom mag ik vrijdag 10 september weer vrij nemen om naar de Hippiade te kunnen.
Zo fijn, 1 bond Boos!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:42

En hoe moet dat dan met mensen die hun eigen zaak hebben? Op vrijdag en zaterdag personeel inhuren of de boel op slot. En wat met joodse mensen, die mogen dus op sabbat niet mee doen. En islamieten worden zo ook uitgesloten want die moeten naar het vrijdags gebed.
Dus als er al een godsdienstige reden achter zit, dan zou die inderdaad eens op de helling moeten!