Tekort bekapt -:(-

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Tekort bekapt -:(-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:39

Vorige week is Bijou voor de eerste x dat ik dr heb bij mij bekapt door dezelfde hoefsmid die de vorige eigenaren ook hadden..
De volgende dag liep ze wat gevoelig, dus hij heeft dr tekort bekapt..
Nu was het eergister alweer wat over..
En ik was gisteravond niet thuis en toen zou het meisje dat me les geeft wel op haar gaan rijden..
Kom ik vanmorgen in stal, loop ik met haar over de stenen, loopt ze weer mank Boos!
Ik baal hier dus echt van.. wat kan ik eraan doen?
Of gewoon afwachten?

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken


Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:57

Helaas kan je er geen stukkie aanplakken. Even zo min mogelijk op het harde lopen met hem, anders blijft het zo kort.

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:07

Mijn paard heeft ook een tekort hoefje. Hij heeft 'm kapot gelopen toen ie z'n ijzer in de wei was verloren. Mijn smid heeft er een rubbertje tussen gezet, dit zodat de hoef weer langer wordt en het vangt ook de schokken op waardoor hij weer regelmatig loopt Lachen .

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:14

Mijn hengst is bekapt meer dan een week terug en liep kreupel. Hij begint nu pas weer wat beter te lopen! erg vervelend altijd

M1 dressuur met Maurits

Vivande

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:15

hmm gewoon afwachten idd..

♥ Viefje.. Z1+6

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:11

nou dat heb ik ook gehad tot 2 keer aan toe Boos! was echt mega pist-off!!
het enige is afwachten.. bij mij wast zo erg dat de DA hem pijnstillers moest geven Verdrietig

-

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:04

Gisteren is mn paard bekapt niks aan de hand ,de hoefsmid is weg ik breng haar naar het land ,loopt hardstikke moeilijk op het harde! naar mijn idee is rechts voor het aller kortste

Ik denk dat het beter is dat je dan even een paar dagen niet rijdt?!
lijkt mij wel.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:59

Tja.. lijkt wel of vele paarden dit hebben!
Mijnes heeft/had et ook idd.
Het paard van een vriendin ook.
Zowel zij alsook ik zijn naar de kliniek geweest met de paarden.
Conclusie: te kort bekapt.
Ook denk ik dat de gevoelige hoeven te maken heeft met het warme weer van de afgelopen tijd.. gelukkig voorbij nu.. waardoor de hoeven veel te hard waren.
Tip: hoeven afspuiten met water, zo nodig iedere dag.
Hier gaan ze niet harder van groeien Haha! Haha! , maar hierdoor neemt de hoef meer vocht op.

Oja.. en 2 weken rust. De hoef groeit 8 mm.per maand, dus je moet em ook de kans geven om te laten genezen.
Bij elke misstap wat je paard nu maakt, doordat we nogal snel geneigd zijn even te kijken of et paard nog kreupelt en hem laten rennen, ontstaat er weer een kleine kneuzing in de hoef of zool!

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:50

2 weken niet rijden? HELP!!!!! dat ga ik niet redden! maar ja moet dan wel

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:58

Uriah schreef:
2 weken niet rijden? HELP!!!!! dat ga ik niet redden! maar ja moet dan wel


Tis voor je paardje hè?!!

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:34

is soms best wel eens goed voor je paardje om even niet te rijden vaak pak je ze dan weer veel beter op. (uit ervaring)
ik heb het ook gehad maar dan wat erger een nagel in het leven ze begon pas na een paar dagen te kreupelen
nou ijzers eraf maar was al te laat want de ontsteking zat er al dus uitgesneden mocht dus niet rijden ze mocht ook niet het land in nou hoefsmid voelde zig wel schuldig dus die heeft alles betaald (dierenarts kosten) maar toen na 2 weken komt hij kijken zegt ie dat er nog een ontsteking zit dus waar ik niet bij was is hij nog verder gaan snijden in de hoef en er was al in gesneden dus groot gat zat erin nou weer dierenarts bijgehaald dus nog langer rust nou hoefsmid vond dat toen na die week wel de ijzers er weer onder konden (dus niet want ik was echt pissig op hem) ik naar een andere hoefsmid bij een kliniek kom ik daar aan werd ik zo doorgestuurd naar de dierenarts daar want er konden nog lang geen ijzers onder weer 2 weken in het verband! dus dat grapje heeft wel 6 weken geduurd!! nou en toen eindelijk ijzers er weer onder en ze liep super! die vakantie had haar echt goed gedaan alleen was ze een beetje erg verwend door iedereen Lachen

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:07

Je kunt er helemaal niks aan doen. Is gewoon heel vervelend, maar het groeit vanzelf weer aan en zeker in het begin een beetje voorzichtig op het harde.

...


pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:00

het schijnt heel normaal te zijn dat ze de eerste dag een beetje gevoelig lopen.

ik had het ook hij had zeer lange hoeven en daarna waren ze erg kort, hij liep wat gevoelig op steentjes, maar een week later is het helemaal weg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Brittneyx, sannedeedee1, Volte en 66 bezoekers