onderhoud mountain horse laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

onderhoud mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 17:22

Ik heb ze net nieuw gekregen, maar met dit weer hou je ze niet schoon! Wie weet hoe ik ze het beste kan verzorgen?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:23

Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet wat het beste is. Ik maak ze vaak even schoon met een nat lapje en eens in de zoveel tijd doe ik er wat lederdressing op, maar er wordt gezegd dat dat niet goed is voor je laarzen.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:27

Ik ben er ook nog steeds niet uit. Mijn oude (de grovere) maakte ik altijd schoon met water, en als ze droog werder met ledervet. Af en toe schoensmeer maar dat doe ik nu niet meer. Dat ging altijd prima, ze werden wel wat slapper maar dat was juist positief voor mij Lachen .
Ik heb net mijn nieuwe opgehaalt (de elegante) en zit me inderdaad nu ook te bedenken wat ik voor deze kan gebruiken, het is tenslotte ander leer ed.
Ben benieuwd naar de reacties hier Lachen

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:30

Ook ik kom niet verder dan een vochtige zachte doek, en af en toe een likje (kleurloos) vet.
Ze zien er nog best uit, die MH-laarzen van me!



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:32

Ik heb gehoord dat ze van vet na verloop van tijd heel erg slap worden en dat wil ik nou ook weer niet.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:37

Tessebes schreef:
Ik heb gehoord dat ze van vet na verloop van tijd heel erg slap worden en dat wil ik nou ook weer niet.

En wat dacht je van die schoensmeer-busjes, met zo'n sponsje waar dan spul uitkomt (als je in het flesje knijpt)?
Dat werkt goed om beschadigingen te verdoezelen. (bij mijn stalgenootje dan)
Tjsa, het is kiezen of delen. ik gebruik ook maar heeeel weinig vet, want super slappe laarzen wil ik ook niet.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:28

Ik spuit ze gewoon af op de spuitplaats en haal er een lapje met lederdressing over, blijven er keurig uit zien. Af en toe even wat netter schoon maken met wat zadelzeep.

De ritsen heb ik ingespoten met siliconenspray, dan gaan ze langer mee omdat er minder vuil in blijft zitten.

Nulla tenaci invia est via

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:38

Ik heb er een schoonmaakmiddel voor leren schoenen van mountain horse bijgekregen. Als jet het wilt kopen kost het een tientje of zo. Eerst even het ergste vuil eraf, dan inspuiten, laten intreken en afnemen met een doekje of sposje. Wekt perfect!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:31

Ik maak de mijne schoon met een sopje van dreft, laten drogen, dan leervet er op dat weer in laten trekken goed uitpoetsen en daarna schoensmeer erop!!!
Ik heb de mijne nu een mnd of 4 en niks geen slappe laarzen en dit bovenstaande doe ik 1 keer in de week en anders 2 keer in de week.

Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:14

Ik durfde ook niet zo goed vet en dressings ed op mijn donker bruine nubucks te smeren. Ik had al het impregneer middel, dat gebruik ik regelmatig. ik wist dat ze ook schoonmaakmiddel ervoor hadden, Flapper schreef het al. Ik heb dat echter nergens kunnen krijgen. Gelukkig vorig jaar in Zweden op vakantie, daar wordt dat spul gemaakt en daar heb ik een flesje kunnen bemachtigen. Ik vind dat echter niet zo prettig, heb niet het idee dat het ook schoonmaakt.. Ik haal een matig natte lap over mijn laarsen, en de volgende dag spray ik ze in.
Rij er nu al 3 jaar mee en ben erg tevreden!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:19

Lastig in onderhoud is de reden dat ik voor glad leer heb gekozen ipv nubuck, dat kun je tenminste poetsen!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Paardengek81, Team_Sublime, YandexBot en 111 bezoekers