Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:00

Ik wil heel graag bij mij merrie een veulentje fokken
maar grote probleem is zijn veel leuke hengsten en ik weet
niet welke het beste bij mijn merrie zou passen, Het veulentje hou ik zelf en is niet voor de verkoop, en de richting dresuur.

Ze is van Amati x grafiet x richter (4 jaar)
haar galop is haar beste gang
in de draf zou ik wat meer voorbeen gebruikt willen laten zien
ze is 1,70 hoog en wil het ong die hoogte houden
haar karakter is lief en koel in de kop (iets minder mag maar wil toch geen heethoofje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:15

zou er niet te veel mee liggen kloten beweging enzo de foto`s die erop staan vind ik errrug mooi je merrie trouwens ook zelf vind ik bachelor nh heel leuk als ik me niet vergis is dat een jonge ferro kijk op www.denieuweheuvel.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:20

Bachelor is een NRPS hengst van Burggraaf, ik denk dat je in de war bent met Paddox, dat is een Ferro die ook op de Nieuwe Heuvel staat.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:12

Ik denk dat je met zo'n merrie vele kanten opkunt, dus gewoon een leuke dressuurhengst zoeken die jou persoonlijk aanspreekt, dus lekker van het voorjaar naar de hengstenkeuring en shows gaan.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 18:57

thn voor het advies en complmenten

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:22

Het ligt eraan wat je zelf wilt en mooi vind.
Gewoon gaan kijken van wie je de afstammelingen mooi vind en kijken watvoor merrie daarbij loopt. Veel veulenkeuringen afgaan e.d.

Je kan ook via het KWPN advies vragen.

ilovejuno

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:13

ik heb een draver hengst.
mischien als je daar een veulen van wilt?
hij is bruin/zwart (apparte kleur)
1.51 is dnekik mischien te klein.
en heeft een goed karakter.
meer weten?

smiekes
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:18

als je merrie wat heet is zou ik toch gaan voor een Gribaldi. en zeker als je meer voorbeen gebruik wil hebben. al hoewel florencio ook wel hele brave afstammelingen geeft en een heel mooi voorbeen gebruik heeft!!!

veel suc6.

mooie merrie trouwens!!!

Mathijs82

Berichten: 106
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:28

Rubiquil is een KWPN hengst die reeds gepresteerd heeft ( en nog steeds ) op Grand Prix-niveau.

Zijn nakomelingen staan bekend om het goede, fijne en vooral werkwillige karakter. Vooral het goede achterbeengebruik waar de hengst bekend om staat vereft hij.

Wanneer het gaat om de hoogtemaat dan fokt Rubiquil zo goed als nooit kleiner, meestal dezelfde hoogte en vaak nog net iets groter.

Zijn aansprekende hoofd is bij veel van zijn veulens terug te vinden.

Ik heb de hengst zelf verschillende malen onder het zadel gezien tijdens wedstrijd en trainingen. Ook het stalgedrag van Rubiquil is onberispelijk.

Informatie is ook te vinden op de site van Stal Hexagon, http://www.stalhexagon.nl.

Misschien een idee. Veel succes in ieder geval met het maken van de keuze !!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:15

mocht Rubiquil wat te duur zijn dan heb je ook nog zijn zoon Radetzky. Deze is NRPS gekeurd. Heeft hetzelfde onberispelijke stalgedrag van zijn vader. Is een echte knuffelbeer en heeft ook een goed achterbeen gebruik.

Phileine83
Berichten: 224
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:46

.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 26-12-23 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:10

Misschien is Amsterdam wel een goede combinatie met jou merrie, hij is niet erg commercieel maar fokt zeer fijne bewerkbare paarden die ook nog eens goed bewegen. Gebruik anders de zoekfunctie eens, er zijn al behoorlijk wat topics over geweest.
Verder vind ik de hals-kaak overgang van jou merrie iets minder, een hengst die dat super heeft is Alabastro www.stal-smeets.com OK dan! Het voorbeengebruik van deze hengst is ook nog eens super. Eigenlijk gewoon een super hengst. Enige wat ik me afvraag en wat ik niet duidelijk van jouw foto's af kan halen is of jou merrie niet iets te beknopt is en misschien beter een iets langgelijndere hengst kan gebruiken

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:40

Als je een eerlijk advies wil van een hengstenhouder met een enorme ervaring in het fokken van topdressuurpaarden: neem eens contact op met de familie Van Norel uit Wapenveld. Zij hebben een aantal top dressuurhengsten ter dekking staan. En ze kunnen je alles vertellen over welke hengst bij jouw merrie zou kunnen passen. Even zoeken op Pretendenthoeve, ze hebben een eigen site.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:46

Waarom wil je een veulen fokken? Je zegt zelf voor de verkoop, maar de handel in paarden (en vooral veulens) is bar slecht. Daarbij loopt je merrie een risico en ben je uiteindelijk meer geld kwijt dan dat je er aan verdient..... denk er goed over na!

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:27

LuvdaTossa schreef:
Waarom wil je een veulen fokken? Je zegt zelf voor de verkoop, maar de handel in paarden (en vooral veulens) is bar slecht. Daarbij loopt je merrie een risico en ben je uiteindelijk meer geld kwijt dan dat je er aan verdient..... denk er goed over na!


juist NIET voor de verkoop
en ben alleen tip's aan het nakijken OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:30

ippolata schreef:
juist NIET voor de verkoop
en ben alleen tip's aan het nakijken OK dan!


Sorry, was vanochtend al erg vroeg Clown

Ik zou iig richting de Florestan (zonen) gaan. Wij hebben ook een prachtig veulen van Future die er heel goed uit ziet!

Ben je lid van het KWPN? Daar kun je ook je vraag heen sturen! Dan zoeken zij een aantal hengsten op die er eventueel bij passen, natuurlijk wel KWPNners.... Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:27

Moet er persé een dressuurhengst op? Wat voor dekgeld had je in gedachten? Ik zou op zoek gaan naar een hengst met enige bloedaansluiting. Een van mijn favorieten zou dan zijn Rubin Royal.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:58

[quote="smiekes"]als je merrie wat heet is zou ik toch gaan voor een Gribaldi. en zeker als je meer voorbeen gebruik wil hebben.
quote]

Sorry, maar beter laat dan nooit.
Ik vind deze uitspraak nog al "gewaagd". Ik heb namelijk zelf 2 veulens gehad van Gribaldi. Het is natuurlijk een super hengst. Maar als je merrie al heet is, zal ik er persoonlijk geen Gribaldi opzetten. Gribaldi is namelijk SUPER heet. De twee nakomelingen die ik er van gehad heb, waren super heet in hun hoofd. De eerste stond alleen maar op haar achterbenen. Echt, ze is naar een stal gebracht waar ze haar eindelijk een beetje zadelmak kregen. Maar normaal gesproken hield deze man alleen maar hengsten, maar mijn merrie was net zo "gek". Ik zou zelf dan voor een andere chique hengst gaan.
Denk aan Florencio of San Remo, ook een mooie hengst?!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:01

ik zou voor een hengst gaan met lange lijnen en bergopwaarts gebouwd,dat voorbeengebruik kan bij jouw merrie nog komen,ze is nog jong..en vaak moeten ze daar eerst wat sterker voor worden..het is wel een mooie merrie..:-}

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:15

Tequiro schreef:
Het ligt eraan wat je zelf wilt en mooi vind.
Gewoon gaan kijken van wie je de afstammelingen mooi vind en kijken watvoor merrie daarbij loopt. Veel veulenkeuringen afgaan e.d


Dit is het enige juiste advies. Pas als je zelf een keuze gemaakt hebt kan je vervolgens advies vragen over die keuze.
Iedereen geeft hier zijn eigen stokpaardje, maar niemand stelt zich garant voor het veulen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:34

Persoonlijk zou ik met deze merrie de hannoveraanse of eventueel de Oldenburgse richting op gaan.
Ik denk dat je met deze merrie aardig wat kanten uit kunt en dat er dan een heel leuk veulen uit zou kunnen komen.
Wat is de moederlijn en welke hengst zit er in de vierde generatie (altijd leuk om te weten Haha! )?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:45

Een arabiertje??

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:36

chantal1 schreef:
Persoonlijk zou ik met deze merrie de hannoveraanse of eventueel de Oldenburgse richting op gaan.
Ik denk dat je met deze merrie aardig wat kanten uit kunt en dat er dan een heel leuk veulen uit zou kunnen komen.
Wat is de moederlijn en welke hengst zit er in de vierde generatie (altijd leuk om te weten Haha! )?


Afbeelding

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:46

annegti schreef:
Moet er persé een dressuurhengst op? Wat voor dekgeld had je in gedachten? Ik zou op zoek gaan naar een hengst met enige bloedaansluiting. Een van mijn favorieten zou dan zijn Rubin Royal.


ik wil een dressuur veulen en dan denk ik dat het beste te bereiken met een dressuur hengst maar een goede springhengst wijs ik ook niet af heb je ideen? en dekgeld max 1000 euro dus valt zondegenoeg krack af

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:46

Jantine2 schreef:
Een arabiertje??


ik wil de maat erin houden