Werkkleding op stal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Werkkleding op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:51

Morgen is mijn eerste werkdag op een stal. Wat voor kleding moet ik aan?Gewoon makkelijke kleding, een paardrijbroek?

Ik hoef de paarden niet te rijden maar ik moet ze wel longeren. Voor de rest gaat het om stallen uitmesten en de paarden voederen enzo.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:53

gewoon waar jij fijn in werkt
is dat een spijkerbroek, dan doe je ene spijkerbroek aan
maar vind jij een rijbroek makkelijker met werken
(is wel fijn , wat stretch) dan doe je lekker een rijbroek aan

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:53

tja, in ieder geval een soepele oude broek en een goed stel laarzen of stalschoenen met een ijzeren tip als je niet moet rijden. Je kunt nooit weten of een paard verschiet en op je tenen terechtkomt ! Voor de rest niet echt iets speciaals toch?

Veel plezier daar !

groetjes xxx chipieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:55

Ik heb altijd een rijbroek aan met daaronder (stevige jodphurs). Verder zou ik een regenjas meenemen, dat is ideaal als je net in een bui aan het longeren bent!

Qua overige kleding doe ik aan laagjes, bijvoorbeeld in de winter: t-shirt, fleeceshirt, zomerjack, winterjack. Oftewel, ik heb meestal voor alle temperaturen wel iets bij de hand.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:55

Persoonlijk lijkt mij een rijbroek met een fijn tshirt of een fijne trui het makkelijkste. En stalschoenen of andere fijne schoenen.

Veel plezier en succes iig OK dan!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:00

Ik heb meestal een gemakkelijke joggingbroek/legging of spijkerbroek aan..En ariatstalschoenen (goede schoenen zijn heeel belangrijk!!) of sportschoenen...Succes morgen!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:12

Ik doe meestal me rijbroek aan maar als ik ga mesten doe ik een spijkerbroek aan omdat je dan toch meestal best wel vies wordt. Verder gewoon goede stevige schoenen aan die waterdicht zijn Tong uitsteken

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:21

Wilde mijn rijbroek aandoen want dat vind ik lekkerder zitten dan een spijkerbroek, maar het is dus in ieder geval niet raar dat ik daarin kom terwijl ik niet hoef te rijden?
Qua schoenen; laarzen lijken me niet zo fijn, maar ik heb ook rijschoenen. De Mountain Horse Rimfrost... vraag me alleen af of je daar geen last van krijgt als je er de hele dag op moet lopen. Iemand ervaring mee?

Dit zijn ze;
Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:49

ik zou een gewone makkelijke broek aandoen
ik vind het wat raar gelijken als je aankomt i rijbroek..