Waarde van trailer (problemen kenteken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Waarde van trailer (problemen kenteken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:01

Zal het kort proberen uit te leggen.

Had een trailer gekocht bij een dealer met kentekenbewijs, volgens het kentekenbewijs een Wesco trailer.

Met de nieuwe kentekenregistratie is dus nu gebleken dat de trailer waarschijnlijk gestolen is geweest (ze hadden plaatjes over het originele chassisplaatje gelijmd). Origineel was het dus een Weijer trailer.
Allemaal heel lastig, maar de dealer zorgt ervoor dat alles in orde komt dus dat is het probleem niet.

Mijn probleem nu, is dat ik de trailer wil verkopen (als ik het nieuwe kenteken bewijs heb) en een 2-paards wil aanschaffen.
Nu weet ik dus niet wat het originele bouwjaar is (niet ouder dan 1994 dat weet ik wel) en nu wordt het dus omgezet naar een merkloze trailer (eigen bouw).

Je kan wel zien op de kap als je heel goed kijkt dat de naar Weijer er nog in staat (je moet het wel weten anders zie je het niet).

Mijn vraag is nu, is mijn trailer nu in waarde gedaald?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:52

Niemand Verward

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:54

Kun je niet aan de fabrikant van Weijer zelf vragen hoe oud ie ongeveer is? stuur een foto en alle gegevens die je weet, ze weten vaak wel welk type uit welk jaar komt. Staat er op het plaatje geen serienummer? dan kun je zeker Weijer benaderen!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:09

Moet je even contact opnemen met weyer in Deurne.Vragen naar willemien. Ik heb hetzelfde gehad en heb de papieren dmv Willemien voor elkaar gekregen. Zij wist dmv het ingeslagen registratienummer,precies welk type het was en welk bouwjaar. Ze hebben er bij de RDW een nieuw nummer in gelagen en heb de orginele papieren via Weyer ontvangen. Mijn trailer bleek ook een jaar jonger !
Ik moest wel aangifte doen bij de politie, maar kon aantonen dat ik ter goede trouw had gehandeld.Eigenlijk vind ik dat jou dealer het beter moet regelen en de orginele papieren moet aanvragen, dus met merk en bouwjaar. Of het zelfde geld teruggeven, hij heeft iets verkocht wat niet deugd. Of je ruilt hem bij dezelfde dealer weer in tegen een 2 paards, ben je ook klaar, toch ?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 10:44

Thanks OK dan!

Ga ze meteen vanmiddag even bellen...

Ik heb de trailer ook ter goede trouw gekocht en bij een dealer nog wel, lijkt me dat ze daar dan niet zo moeilijk over kunnen doen.