Pijnlijke spieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Pijnlijke spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 10:12

Wie weet er nog een goed middeltje om zere nek- en schouderspieren (bij de mens dan) te behandelen?
Tot nu toe heb ik Midalgan en Tijgerbalsam geprobeerd, maar dit helpt totaal niet. Het zit echt ontzettend vast en bij aanraken erg pijnlijk.
Wie heeft een goede tip?


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:14

een warm bad en slapen met een sjaal om. Ook bekijken waar het van komt.. sporten? Voortaan betere warming up en cooling down doen Knipoog
Succes ermee..!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:20

Ik gebruik voor mijn paarden altijd Spiergel van Simicur.

Toen mijn man eens vreselijke rugpijn had, heb ik die gel bij hem ook gebruikt en het werkte super!

Dus misschien een ideet-tje?

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 11:42

Laura, bedankt voor de tip, maar een warm bad of een sjaal om helpen echt niet, of bijv. lang onder de warme douche (tip van een fysiotherapeut jaren geleden) staan ook niet. Waar het mee te maken heeft , weet ik niet precies. Ik heb er eigenlijk al jaren last van, alleen is het nu erger geworden na een val van mijn paard ongeveer 1,5 maand geleden. Ik heb er nu erg veel last van, daardoor ook veel hoofdpijn.
Buitenzorg, ik kan een keer die Simicur proberen, bedankt voor de tip. Iemand nog andere ideeen, voor het geval dit ook niet werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:54

als het zo ernstig is zou ik toch een bezoekje aan de fysio overwegen. SRL gelei van VSM is ook wel lekker.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:31

Ga er eens mee naar de dokter, wellicht helpen spierverslappers..

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

De oplossing !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:49

Een vriend die je af en toe eens flink wil masseren. Helpt errug goed!
Vooral als je daarvoor een warm bad of warme douche neemt!


Ligt het misschien niet aan je schoenen? Dat had ik eerst; ik droeg schoenen met een vrij hoge hak, en had constant last van mijn rug; echt niet te genieten. Ook niet na een warm bad, flinke massage, of weet ik veel wat voor smeerseltjes allemaal

Nu draag ik schoenen met nauwelijks hak en dat gaat echt een stuk beter; heb bijna nooit meer last van mijn rug!


succes en beterschap!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:53

Ga eens naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar de fysiotherapeut. Bij mij hebben ze een aantal jaar geleden mijn nekwervels recht gezet ( had dezelfde klachten) en daarna nergens meer last van gehad. Ben ook zo'n maand geleden hard op mijn hoofd terecht gekomen en heb zelf met de oefeningen van toen de wervels weer goed gekregen. Het was bij mij namelijk een combinatie van een scheve werfel en de spieren die erdoor in de knel kwamen. En laat je niet te snel met spierverslappers naar huis sturen. Begrijp me goed die kunnen de oplossing zijn maar niet als er iets structureel verkeerd zit in je nek en m.i.z. moet je dat eerst laten onderzoeken

succes en een hoefje van gamble

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:00

als je er al zo lang last van hebt zou ik ook eens naar de fysio gaan. En een sport als Tai Chi beoefenen doet ook wonderen voor de spieren. Voor tijdelijke spierpijntjes doet gemberolie wonderen. Ruikt vies maar werkt super. En als je in de buurt zou wonen zou ik je een visitekaartje an m'n moeder kunnen geven. Die is masseuse Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:19

reflex-spray, zalf: voltaren

beterschap

. . .
. . .
. . .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:43

Spray, erg koud, ruikt naar menthol (gaan meteen je luchtwegen enorm van open *LOL* )...naam is Perskindol. Kan je gewoon halen bij de apotheek, helpt perfect bij ons!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 08:27

Aan de schoenen ligt het volgens mij niet, ik loop tenminste nooit met hoge hakken.
Bij een fysiotherapeut ben ik al verschillende keren geweest, alleen helpt het maar een aantal dagen en dan begint het weer van voren af aan.
Dus ik hoopte nou op een middeltje wat gewoon de spieren even wat verlichting kan bieden.
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, kan ik een keer wat anders proberen.


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 08:40

Ligt het misschien aan je houding? Ik heb bij tijd en wijle ook vreselijk last van mijn rechterschouder. Die zit dan zo vast als een blok beton.

Ben hiervoor naar de huisarts geweest, de fysio, allerlei smeersel geprobeerd.....Maar ik heb een verkeerde houding waardoor ik mijn schouder overbelast. Dus eigenlijk moet ik dan naar mensendieck (geloof ik) therapie......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 11:49

Tja, ik probeer altijd wel goed op mijn houding te letten, maar het zal wel niet altijd even goed zijn. Mensendieck heb ik een tijdje gehad (alweer jaren geleden hoor), maar ik vond het niet echt geweldig.
Ga jij het een keer proberen? Ik ben wel benieuwd of het dan helpt voor je schouder.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:18

Ik raad je echt Perskindol aan...is een fantastisch middel. Mijn vader heeft nogal vaak last van zijn nek en heeft ook al vanalles geprobeerd, totdat mijn ma Perskindol geadviseerd kreeg. Ik gebruik het soms ook voor mijn spieren tussen mijn schouderbladen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:15

Ik zit veel achter de computer en daardoor heb ik ook erg veel last van mijn nek en daardoor weer heel vaak hoofdpijn. Mijn dokter is ook manuaeel theraopeut en die heeft het een paar keer gekraakt en daar na was het weer over ook heb ik oefeningen mee gekregen zolang ik die doe gaat het goed maar als ik het vergeet krijg ik weer klachten.
Ook ben ik naar de fysio geweest maar dat hielp niet wel heb ik tegenwoordig een bril!daardoor had ik veel last van hoofdpijn slechte ogen.
Smeersletjes heb ik nog niet gevonden maar ik denk dat ik dat perskindol ga proberen, waar kan ik dat kopen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:16

smeersletjes Haha! ik bedoel natuurlijk smeerseltjes Bloos

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:21

ladolcevita schreef:
Smeersletjes heb ik nog niet gevonden maar ik denk dat ik dat perskindol ga proberen, waar kan ik dat kopen?


Kun je gewoon bij de apotheek halen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, hanne2001 en 46 bezoekers