bulck schreef:en wat is het opzet van deze roosters?? Is weer een nederlands ding lijkt me
als een paard erdoorzakt met zijn been, vermoed ik dan een iets ofwat hert hetzelfde te wachten kan staan. verder is er precies verschil tussen wild en veerooster, de vraag of de dieren in kwestie het verschil kennen.
Het is een park waar 'wilde paarden' en hoogland koeien rondlopen. Deze hebben tot nu toe nooit geprobeerd het rooster over te gaan, maar zoals je zegt, zo'n beestje wacht hetzelfde lot in een eigenwijze bui.
Ik ga er zelf echt nooit overheen, en het stukje dat op de foto staat, daar hoef je met het paard niet overheen, dus ik denk niet dat ze bewust haar paard eroverheen heeft gestuurd. Aangezien er een paar meter verder een ruiterpad ligt, waar je heerlijk met je paardje overheen kan.
Mijn vroegere bijrijdpaardje kreeg een keer de kolder in zijn kop en schoot ervandoor, onbestuurbaar sprong hij gewoon het veerooster in en direct eruit. pfffffffffffffffff... mijn hart zat in mij keel. Beestje heeft er gelukkig niets aan over gehouden. maar brrrrrrrrrrrrr.