Reacties Thijs Taconis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Reacties Thijs Taconis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 17:43

Hoi,

Ik ben benieuwd naar ervaringen met Thijs Taconis. Ik wil negatieve, maar ook positieve ervaringen weten!
Mijn paard wordt op dit moment behandeld voor een infectie in de baarmoeder (en krijgt spullen om haar weerstand te vergroten) en als ik terug ben van de vakantie krijgt ze aan beide achterknieën een behandeling. Ze loopt namelijk kreupel van achter.

Ik wil graag jullie ervaringen omdat ik nogal twijfel. Zal het werken of niet?! Het kost namelijk flink wat geld (weerstand: €35,- baarmoeder: € 85,- en per behandeling voor 1 knie: €95,-). En het wordt ook nog eens niet vergoed door de verzekering.

Dus graag heel veel reacties, zodat ik zeker weet waar ik aan begin.....

Alvast heel erg bedankt!!!

Tamara en Savannah

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:11

PB me maar even..

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:20

Ik gebruik zijn medicinale hoefzalf.....maar verder ken ik hem niet, sorry
......succes met je paardje

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:21

mijn paard is een jaar of 3 ook aan haar knie behandeld door thijs, bij mijn paard heeft dit heel goed geholpen, mijn zus haar paard is behandeld aan de nieren ook dit heeft goed geholpen ook heeft hij een goed middeltje tegen stress bij paarden.
maar hij heeft ook een paard behandeld van een vriendin van mij, dit paard was atacties en hij zei dat hij dat paard wel goed kreeg .
hij is een jaar met dit paard bezig geweest maar is niets beter geworden.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:56

Ik heb hem een tijd terug voor mijn paard gehad. tieme had een bult op zijn hoofd. de dierenarts zei dat het een kiesontsteking was. hiervoor heeft hij antibiotica gehad en als dit niet zou helpen, moest hij geopereerd worden. taconis heeft toen naar mijn paard gekeken. wist 100% zeker dat het geen kiesontsteking was. wat het wel was, wist hij ook niet zeker. ws. iets in z'n afweer. hij heeft toen een 2-3 maanden middeltjes gehad voor z'n weerstand en nog een paar dingen. de bult werd steeds dikker. dus niets mee opgeschoten. 6oo gulden armer en het liefst wilde hij nog verder behandelen. Doei, doei
dus alsnog naar de uithof waar de kies is verwijderd.

van een ander paard op stal wist hij te vertellen dat hij last van z'n nieren had. eigenaresse geloofde dit en liet zich een kuurtje aansmeren a 250 gulden. het paard was na die kuur nog net zo als voor die kuur.

bij mijn paarden komt hij dus niet meer. ga dan liever na iemand die er ook voor geleerd heeft.
want dit heeft thijs taconis dus NIET! hij is niet aangesloten bij de vereniging van homeopaten, heeft geen diploma's hiervoor en mag hierdoor dus zeker geen benen/gewrichten enz. inspuiten. hij is dus zeer strafbaar bezig.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:34

Taconis was vroeger taxi-chauffeur.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:15

Delphi2 schreef:
Taconis was vroeger taxi-chauffeur.

Maar ik neem aan dat hij wel gestudeerd heeft voor wat hij nu doet?!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 10:20

Hij moet inderdaad toch wel een papiertje hebben, want het is een bedrijf wat hij heeft?!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 10:22

Ik ga vanmiddag op vakantie en heb daar internet, maar weet niet of ik dan hier echt kan reageren en hoevaak. Dus als ik niet reageer dan weten jullie het.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:47

Ik ken hem niet, maar wat ik hier hoor vind ik niet hoopgevend. Een infectie in de baarmoeder is dermate serieus dat zelfs een weldenkende homeopaat gewoon een reguliere behandeling zal aanbevelen. Ben je er niet op tijd bij, dan kan het fataal worden. Met een paar weerstandverhogende middelen trek je dat niet. De tarieven die hij rekent vind ik schandalig. Daarnaast is homeopaat nog steeds een vrij beroep. Elke gek kan zich zo noemen. Overigens inspuiten (ofwel met een naald de huid doorboren van een paard) mag alleen een veearts. Ieder ander die geen officiele papieren uit Gent of Utrecht heeft is illegaal bezig als hij met een naald door de huid gaat. En daardoor is je paard dus niet verzekerd als het misgaat.

Geloof me, ik ben pro homeopathie, pro alternatieve geneeskunde maar er zit veel (heel veel) kaf onder het koren. Zorg dat je goed naar zijn opleidingen vraagt voor je eraan begint.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:39

Ik heb je ge pb't, ver wegblijven van die vent.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 11:41

Bedankt voor je reacties... Is maar goed dat hij pas over 2 weken komt...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:03

ik pb je ook even

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 13:21

Heel erg bedankt voor je jullie reacties! Ik merk vooral dat er negatieve verhalen zijn.
Ik wil mijn paard nu eerst laten onderzoeken op de kliniek in Roosendaal (Visdonk) en dan zie ik wel verder.
Savannah heeft nu net haar baarmoederzooi gehad en heeft nu nog was druppels voor haar weerstand over. Ik ga op vakantie en ze gaat nu iedere dag in de wei (4-5 uur) en 30 min aan de molen.
Als ik volgende week terug ben laat ik haar eerst 100% onderzoeken!!

Mijn besluit is vooral gekomen omdat hij iedereen weerstand, baarmoeder en nierproblemen aanpraat! En helemaal dat er al 3 paarden ofzo (van verschillende bokkers) bijna dood waren of dood zijn gegaan!

Kunnen we die vent niet uitschakelen ofzo? Mijn moeder begon meteen over de Kamer van Koophandel.

Ik ga op vakantie, dus ik zal dit topic nog bekijken als ik volgende week terug ben!

Nogmaals bedankt!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:17

Ga a.j.b. naar een kliniek waar ze echt verstand van zaken hebben.
Hij is geen medicus!!!!!!! Hij mag niet prikken in het lichaam van een dier. Als hij dat wel doet is hij strafbaar!!!!!
Ga voor de knieen naar Bodengraven, Roosendaal of Emmeloord.
Voor de weerstand is er genoeg op de markt te vinden. Tenminste als je paard dat echt nodig heeft Verward Is er bloed onderzocht?
Voor de baarmoeder zou ik naar Bleeker in Westbeemster gaan.

Homeopaten zoals hij smeren je van alles aan. Gewoon je verstand gebruiken en kijken hoe je paard er uit ziet. Denk je dat er iets mis is, dan je DA erbij halen en eventueel bloed prikken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:32

QuijoSavan schreef:
Hij moet inderdaad toch wel een papiertje hebben, want het is een bedrijf wat hij heeft?!


Nee hoor, dat hoeft in die branche helemaal niet. Even langs de KvK en een bedrijf beginnen kan iedereen.

Als ik een bordje op m'n deur spijker, dan ben ik ook homeopaat, hoefsmid en paardentandarts tegelijk. Raar, maar waar.

Nulla tenaci invia est via

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:51

Hij is ook wel eens negatief in het nieuws geweest met een en of ander bloedonderzoek o.i.d. bij mensen, is heel lang geleden dus exact verhaal kan ik me niet herinneren, hij was in ieder geval strafbaar bezig.
Hij injecteerd o.a. gewrichten (stalgenootje is bij hem geweest) terwijl hij hier niet voor is opgeleid.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:11

Denk wel dat ik weet wie je in contact heeft gebracht met Taconis.

Doe het niet, zonde van je geld en moeite. Knie inspuiten is complete onzin. Hij spuit iets chemisch in om de kniebanden te verstrakken waardoor de knie iets stabieler wordt voor een paar dagen. Daarna is het effect weg. Je kan namelijk niet een knieband in een week sterk trainen na zijn inspuiten. Het inspuiten is NIET accupunctuur, zoals hij ook wel eens zegt. Hij weigert nog steeds te vertellen wat hij spuit, maar hij mag het dus niet.

Echt, alle paarden die hij behandeld hebben knie en nieren problemen. Een leerling van hem geeft les op mijn vorige stal en heeft ook het 'licht' gezien en doe exact hetzelfde. Trouwens wel een prachtige inkomsten bron, zoveel eigenaren die er blind invallen en het brengt giga veel geld op.

Hun kennis van bewegingsmechanisme is dramatisch slecht. Laatst had die truttebol een paard aan zijn knie en nieren behandeld, want dat was het. Bleek dat hij achteraf een dikke peesblessure had voor, wat ook heeft geresulteerd in een forse schieffel en fractuur, omdat het beest na inspuiten van de knie 5 dagen gereden moest worden. Ze weten nog niet of het ooit goed komt met het dier, kans is zeer klein.

Wat hij doet is onzin, mag hij niet, maar verdient wel lekker!!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:20

Volgens mij is het een ordinaire oplichter. Deed zich hier voor als DA, ik kwam er later pas achter dat dat niet zo was. Gelukkig voor mijn paard heb ik uiteindelijk niet naar hem geluisterd en heb ik op tijd bij Dierenkliniek De Lingehoeve aangeklopt (die mijn paard wel beter maakten).

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:23

Mijn paard was wel atactisch, en die is wel genezen door Taconis.
Mocht zich een zelfde situatie voordoen, sta ik weer bij hem op de stoep.
Maar in de regel ga ik eerst naar de gewone dierenarts, en als die het niet meer weet bel ik Thijs.

Goedgekeurd onderschrift :)

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:51

Tja ieder zijn ding. Ik ben niet zo gecharmeerd van hem

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:31

Tja, ik zou ook niet naar die kerel toe gaan, zelfde negatieve redenen als hier boven.


Hij is geen medicus!!!!!!! Hij mag niet prikken in het lichaam van een dier. Als hij dat wel doet is hij strafbaar!!!!!

Klopt als een bus, niet doen dus

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 23:32

ppffff ik ben steeds blijer dat ik heb besloten om hem van mn beesje weg te houden.

Ik ben ondertussen in Malta (jah op vakantie en ik hou mn nog steeds druk bezig met mn thuisfront...)

Heel erg bedankt nogmaals!!!


Nog 4 minuten internet....

Echt mega bedankt!!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


kajdekkers
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-11-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:51

Hajhaj iedereen en natuurlijk me meisie, in Malta dus alles oke?? Ik zie je hopelijk wel op msn vanavond en anders zie ik je mailtjes wel verschijnen.

Heel verstandig van iedereen om even een berichtje achter te laten, ik had hetzelfde idee over hem toen ik het hoorde, ik bedoel de naam stond me al nie aan, maar dat hoeft tegenwoordig nie veel meer te zeggen. Iedereen moet zelf weten wat ze met hun beestje doen, maar als je dit hebt gelezen en alsnog besluit hem "in te huren" zie ik dat als een soort "vorm" van dierenmishandeling, ik hoop dn ook dat jullie er alles aan proberen te doen, om ervoor te zorgen dat er nie nog meer slachtoffers vallen.

Groetjes

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:15

Sja negatieve berichten hierboven of niet, ik ben ik Thijs gaan geloven. Hij kan lang niet alle paarden van problemen afhelpen, maar bij mij heeft hij 2 paarden van de 'dood' gered.

In het kort wat hij aan mijn paardjes geholpen heeft:
Nr.1. Murphy.
Lange tijd aan het klungelen met een peesschede ontsteking aan voorbeen, uiteindelijk opgelost door DA, maar Murphy bleef onregelmatig lopen. Er was geen uitzicht meer, advies van de DA: Hier kun je niks meer mee, je kunt je paard beter laten inslapen.
Door mijn instructrice ben ik toen bij Thijs terecht gekomen en het probleem bleek hem helemaal niet meer in het voorbeen te zitten maar in de achterkant, na 4 (dure) accupunctuur spuiten liep Murphy weer als een tierelier en ben ik met hem in anderhalf jaar tijd van 0,0 niks naar Z SGW niveau gegaan.

Nr.2. Nouska
Beestje voelde zich niet echt lekker, kon er weinig mee, dikke achterbenen die niet overgingen en dat soort dingen. Ook dit dier laten zien aan Thijs. Dikke achterbenen was weinig aan te doen (was ook al meerdere malen door DA onderzocht). Thijs vond bij Nouska ook een ontstoken baarmoeder. Nadat Nouska hiervoor medicijnen heeft gehad werd ze weer hengstig en ze is zelfs nu voor de 3e keer drachtig. Rijden is min of meer onmogelijk geworden op haar (door haar achterbenen, maar hier is echt niks aan te doen), maar ze heeft zo nog een mooi leven.

Als je het precieze verhaal wilt weten, PB dan even


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers

cron