Triumph het paradepaardje (letterlijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Triumph het paradepaardje (letterlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 22:13

Vandaag was in Soest op de Gildefeesten het Volkspaardenfeest, een drukke bedoening, met veel toeschouwers en deelnemers.
Omdat Triumph altijd behoorlijk schrikkerig was heb ik hem daar dit voorjaar voor opgegeven.
Een kijkeriger terrein vind je in de wijde omgeving namelijk niet
Het paardengebeuren ligt namelijk strak aan het terrein van de rest van het Gilde, daar waar een gigantisch luchtkussen staat opgesteld, grote tenten staan met keiharde muziek, schietoefeningen voor het Koningsschieten en natuurlijk veel publiek.
Ik had verwacht dat ik een aardige dobber aan Triumph zou hebben, maar niets was minder waar. Triumph heeft zich zo zoet gedragen, zelfs zo lief dat ik na een paar rondjes door de voorzitter van de organiserende vereniging werd gevraagd of ik in de afsluitende parade het voortouw wilde nemen mèt het vaandel.
Phieuw, daar had ik niet op gerekend, ik heb nog nooit in de parade meegereden omdat mijn paarden altijd flipten in die gigantische rij. Maar ik was er voor de ervaring en dit pastte dus super in mijn plan
Samen met een fantastische vrijwiller zijn we naar een terrein verderop gereden en hebben daar Triumph langzaam aan het Vaandel laten wennen. Triumph was al snel zijn angst voor die vlag kwijt en vond al die aandacht heerlijk, hij kroop nog net niet bij die man op schoot.

Toen hij gewend was aan dat rare flapperende ding boven zich zijn we naar het opstel terrein gereden, achter mij moesten alle shetjes twee aan twee, daarachter de aanspanningen met voorop de aanspanning met Gildekoning, daarachter alle pony's en aan het einde de paarden.
Vanaf het opstelterrein moesten we een stuk over de weg naar het hoofdterrein (Speaker: "En daar komen ze, met Suzanne en haar paard voorop") en daar werden we in die giga ring losgelaten Cool
Triumph had even wat twijfels maar na een geruststellend woordje liep hij dapper en alleen die gigantische lege ring binnen met in zijn kielzog de parade.
Tjonge wat was ik trots op mijn knol! Mijn angsthaas liep daar toch even stoer te wezen. Hij heeft wel een paar keer gehinnekt, ook wel een paar sprongetjes gemaakt toen mensen bijvoorbeeld pal voor zijn neus klapstoeltjes uit de auto flikkerde *zucht*. Ik had hem echter weer heel snel onder controle (begeleid door de speaker die iets schalde als: "Suzanne is een zeer ervaren amazone en zoals u kunt zien heeft zij het paard weer snel onder controle, werkelijk klasse" Erg goed voor je ego Nagelbijten / Gniffelen ) en kon rustig de parade in een grote slangevolte over het terrein verdelen om vervolgens op te stellen voor de burgermeester.
Toppie he? Gewoon een Grib aan kop OK dan!
Wie zei nou dat KWPNers niet meer geschikt waren voor de recreanten en politie? Verward

Net heb ik nog even mijn vader gesproken en ik ben iig weer uitgenodigt voor volgend jaar, ze waren erg blij met mijn Triumphie omdat ze volgens hun zeggen nu eindelijk een paard hadden gevonden die braaf was, maar welke ook uitstraling had Cool

Ik werd net gepbd door Steffi, die was er ook (en heeft mij niet eens durven aan te spreken Ach gut Tong uitsteken )
Zij heeft een fotootje van Triumph gemaakt:
(er komen er nog meer van de vereniging, de beheerder van de site zei iig dat hjij mij op de beginpagina ging zetten Cheese! )

Afbeelding


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:19

Knappe Triumph! Haha!

Hopen dat de vereniging wat betere foto's heeft, en ook mooiere actiefoto's! Bij het losrij-terrein had je op een gegeven moment een stukje gestrekte draf, zag er erg gaaf uit!

Als je voortaan wat vrolijker kijkt durf ik je misschien wel aan te spreken Knipoog Haha!

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:24

Haha die gekke Triumph, wat een stoere vent!

Nou als hij dat overleeft heeft is niets meer te gek!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:27

He wat leuk Lachen.

Die Triumph wordt zo nog een echte held OK dan!

pyrrhus
Berichten: 399
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Vledder en spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:31

Poeh dat moet je met die van mij trouwens niet doen. Die was er al lang vandoor gegaan. haha

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:10

Heel stoer Suus, echt een paard om trots op te zijn OK dan!

Goedgekeurd onderschrift :)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:10

Stoer

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:10

Stoer hoor van Triumph! Zal een erg goede ervaring voor hem geweest zijn Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:44

Hihi, Triumph zag waarschijnlijk zo vreselijk veel enge dingen om zich heen dat hij geen tijd meer had om er van te verschieten en zich er maar bij neerlegde Haha! . Super hoe zo'n angsthaas zich kan ontpoppen tot stoere vaandeldrager Cool van de hele meute OK dan! !

Ben benieuwd hoe zich eenmaal thuis gedraagt...
Optie 1: hij voelt zich nu veel te groot om te schrikken van enge bakkabouters en loslopend paard-etend wild zoals muizen en konijnen e.d..
Optie 2: hij heeft ineens weer alle tijd om te schrikken en neemt het er met verve van Cool .

Hoop dat het optie 1 wordt Haha! .

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:54

Leuke actie zo'n folklore optocht ! Mischien kan je thuis ook zo iets creeeren , met friezen, veulens wat stalhonden/ katten etc. Dan blijft het een beetje een routine Haha!

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:52

Wat leuk zeg... Heb niet doorgehad dat jij het was, heb het wel gezien dus... Lachen

Vond het dit jaar eigenlijk niet zo bijzonder, het Gilde...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:47

Hahaha, Leuk zeg!! Dat zie ik Lotje nog niet doen hoor. Maar ja Gribjes he! Soeper in de kup. Haha!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:02

Super Suanne, knap hoor van je angsthaas. Idd een erg goede ervaring.

[Edit, ik heb de niet van toepassing zijnde posts gesplit]

Fiesta, freiberger, what else?

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:05

Wat ongelooflijk stoer van hem zeg! (en oke ook wel van jou Knipoog )

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:53

Haha! Gaaf! Knap hoor om hem zo snel te wennen, super OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:35

haha lachen hoor Haha!
anders ga je volgend jaar met mijn flemmingh,die is dan 3 en mag wel wat ervaring op doen Haha!

(wel even formulier invullen dat je verantwoording neemt *LOL* )

Z1+4

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:53

Haha, zal je net zien. Het zijn altijd degene waarvan je het niet verwacht!
Super Triumph....

Hij begint zijn naam steeds meer eer aan te doen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:40

Dat is inderdaad erg braaf, zeker voor zo'n jong dier! Mooie ervaring en ook wel iets om trots op te zijn, dat hij jou blijkbaar volledig vertrouwt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:20

Wat ontzettend gaaf zeg!! Ik zie mezelf dat nog niet doen over 2 jaar met Wise Haha! Ach misschien kunnen we samen, jij op Bosje en ik op Wise dan Tong uitsteken

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:09

Toppie, netjes gedaan van jullie hoor Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:34

haha, Haha!
bij ons op wedstrijd moet je ( als je prijs rijdt ) der ook aan geloven.

kan je iedere week de ring in met de vlag.

daar moet je dan luisteren naar een gebed, bedanking eigenaren terrein, organisatie, veearts,....
dan wordt iedereen afgeroepen die een prijs heeft en die mag die dan komen halen.

zo sta je wel een tijd stil. en dan tijd voor 'een spelletje' =>

gaan we op de volte achter elkaar met z'n allen , de even ruiters gaan naast de oneven ruiters lopen en zo gaan we 2 aan 2 op de volte , die we steeds verkleinen, tot er geen mier meer tussen kan, dan veranderen we van hand en vertrekken zo opnieuw.

en dat zijn allemaal warmbloeden, tuurlijk doen der een paar gek, maar ze doen het.
van 4 tot 24 jaar. van schrikhaas tot kanonvast . van springpaard tot dressuurpaard.

mss een domme traditie, maar ze leren zich daar wel behoorlijk te gedragen zowel bij de prijsuitreiking ( lang stilstaan, prijs in ontvangst gaan nemen, ... ) als bij het kurkentrekkerspel.


valt wel op dat er altijd enkele Z ruiters zijn die na het in ontvangst nemen van hun prijs en een ererondje de ring verlaten.... Bloos!

goed dat je dus zoiets mee doet sjuimpje. zou meer gedaan moeten worrden.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:18

Wauw hij is echt stoer! Ik ben met Floor vaak vaandelwacht geweest ik had altijd zo'n lamme arm na die tijd.
blij dat het nu niet meer hoeft Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:24

Misschien is Triumph we wat voor de politie Sjuim! Knipoog

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:28

Wat gaaf, en wat een goeie ervaring voor je paard.
Ik moest wel even denken bij je titel, ik werk namelijk in een bedrijf die onderdelen voor triumph's verkoopt ( auto's )

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:21

Stoer man.. En dan vond hij die parasolletjes van de jury de vorige keer wel eng Haha! (heb het niet gezien maar me moeder vertelde het dus weet niet of zij overdreef)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Eepie, ElviSiaBijou, ikkedus, Kloesje, LuckyReining, merrylegs, Myrkvi en 148 bezoekers