ik word er een beetje schijtziek van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

ik word er een beetje schijtziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 10:42

Hallo,

Ik moet dit even van me afschrijven, want ik wordt hier toch echt schijtziek van.

hardstikke leuk en aardig ik mocht naar de dressuurstal met mijn pony omdat mijn instructrice daar woont.
nou betaal ik dus wel wat meer dan bij mijn vorige stal dus mijn pa zei: ik betaal de helft en jij betaald de helft en dan zien we wel verder.
nou best vind ik geen probleem.

nu had ik het er laatst met mijn ouders over dat ik de basis-instructie opleiding wil gaan doen (omdat ik ook geen wedstrijden nog rijd, dus helaas kan ik niet aan de eerste fase beginnen), ze wisten dat ik dit al een aantal jaar wilde doen dus ze vonden het goed.

nu komt mn pa net boos boven om te zeggen dat ik er L1 voor moet rijden en dat is gewoon kansloze bullshit.
dus dat zei ik ook.. was die stil begon die over dat ik maar beter een baan kan gaan zoeken, ik word schtijziek van die lui... ik ben verdomme bezig om zon baan te zoeken en dan vinden ze het nog niet goed, werk ik nu voor een uitzendbureau in de thuiszorg is het nog niet goed.

nu lopen de eikels te zeggen dat ik meer dan de helft moet betalen aan mijn stalgeld, ik moet op fitness van die takkelui blijven en dat kost me ook weer 40 euro per maand omdat ik het ook weer zelf moet betalen, ik moet een rekening betalen die ik niet eens hoef te betalen.. waar zeiken die lui nu om..

ik ben pas 17 en heb nog niet eens een full time baan.. hoe moet ik dit allemaal oplossen, ik voel me net zon kansloze klote sloeber die maar uit prullenbakken moet gaan lopen graaien om aan vreten te komen...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:50

Zolang je nog lekker paard kan rijden, fitnessen, eten/drinken en verzorging thuis krijgt, denk ik niet dat je jezelf hoeft te vergelijken met een zwerver.
Je moet eerste eens rustig alles op een rijtje zetten, kijken wat je nodig hebt, wat je belangrijk vind en misschien er iets anders voor laten staan. Je kan niet alles aan je ouders over laten. Ja. ja, volwassen worden is oliebol.
Ik vind het goed van je dat je een baantje hebt gezocht om de dingen te betalen die je wilt/moet doen. Als je rustig met je ouders praat en laat merken dat je weet waar je mee bezig bent en je er ook echt voor in wilt zetten, verzinnen ze vast samen met jou een goede oplossing.
Niet zo somber hoor !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:56

kun je het niet op een dealtje gooien dat je van fitness afgaat en dan elke avond een half uru gaat rennen of skeeleren ofzo?
ga eens met je pa bij de tafel zetten, schrijf je inkomsten en uitgaven op en probeer vop een redelijke manier afspraken te maken....

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:58

Die lui? Eikels? Takkenlui?

Kan je niet iets beschaafder over je ouders praten? Zoals je schrijft klinken ze helemaal niet onredelijk, 50%/50% stalgeld is heel normaal.. Er zijn ook mensen die alles zelf moeten betalen..

Ik vind dat je in dit stukje overkomt als een verwend kind! Ga eerst maar eens bij jezelf na wat je er aan kan doen ipv te schelden op je ouders!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:05

missnynke schreef:
kun je het niet op een dealtje gooien dat je van fitness afgaat en dan elke avond een half uru gaat rennen of skeeleren ofzo?
ga eens met je pa bij de tafel zetten, schrijf je inkomsten en uitgaven op en probeer vop een redelijke manier afspraken te maken....



het fitnessen is helaas voor mijn schouders omdat die dus moeten aansterken door een ongelukje met mijn pony...
ik heb geprobeerd het er over te hebben.. maar volgens mij snappen ze het niet echt..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:07

Lame schreef:
Die lui? Eikels? Takkenlui?

Kan je niet iets beschaafder over je ouders praten? Zoals je schrijft klinken ze helemaal niet onredelijk, 50%/50% stalgeld is heel normaal.. Er zijn ook mensen die alles zelf moeten betalen..

Ik vind dat je in dit stukje overkomt als een verwend kind! Ga eerst maar eens bij jezelf na wat je er aan kan doen ipv te schelden op je ouders!



ik vind 50-50 stalgeld heel redelijk en dat was ook de afspraak maar ik moet nu in een keer meer betalen terwijl dat niet de afspraak was. en dat vind ik gewoon een rotstreek, ik denk dat jij het ook niet leuk zou vinden als afspraken niet nagegaan worden? (en zo is er meer)

ze maken het nu hoger dan mijn inkomsten, beetje raar vind ik het...Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:12

Lame schreef:
Die lui? Eikels? Takkenlui?

Kan je niet iets beschaafder over je ouders praten? Zoals je schrijft klinken ze helemaal niet onredelijk, 50%/50% stalgeld is heel normaal.. Er zijn ook mensen die alles zelf moeten betalen..

Ik vind dat je in dit stukje overkomt als een verwend kind! Ga eerst maar eens bij jezelf na wat je er aan kan doen ipv te schelden op je ouders!

Verwend kind? Nee ik denk het niet...Ze is boos omdat haar ouders zich niet aan afspraken houden.

Willen je ouders de fitness niet betalen?
Misschien dat het helpt als je zegt dat het voor je gezondheid is en dat je die zelf niet meer kunt betalen.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:15

Pff ik denk dat je een beetje onredelijk bezig bent! Wees potverdikkie blij dat ze al de helft betalen! Hoe jij tegen je ouders praat vind ik niet echt normaal hoor!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:17

Zantis schreef:
Verwend kind? Nee ik denk het niet...Ze is boos omdat haar ouders zich niet aan afspraken houden.

Willen je ouders de fitness niet betalen?
Misschien dat het helpt als je zegt dat het voor je gezondheid is en dat je die zelf niet meer kunt betalen.



heb ik ook al met ze over gehad.. willen ze ook niet, mijn keuze was dus gewoon: stoppen met fitness en ik ga voor mijn pony.

maar nee hoor, dat vinden ze geen goed idee.
dan hebben ze maar dat ik er nog een baan moet bij zoeken, ze zouden is moeten weten hoe graag ik een baan wil, maar als ik niets kan vinden...

mn moeder wilt alleen maar dat ik op kantoor ga zitten net als mijn zus, ze vergelijkt me de hele tijd met haar. maar ik heb geen mbo en geen hbo diploma.. wordt dus nergens aangenomen omdat ik alleen mn mavo heb.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:23

Ik heb ook alleen maar een Mavo diploma, maar ik ben nu een eigen bedrijfje aan het opstarten en dat gaat vrij goed op het moment. Bedenk wel dat jij het zelf moet doen.. Je kan heel makkelijk de schuld op je ouders schuiven maar dat heeft toch geen zin.. Je bent AL 17 dus je kan best wat dingen zelf.. Sja als je zo onredelijk doet vind ik het niet gek dat ze onredelijk terug gaan doen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:23

Kan je niet proberen om een baantje te zoeken bij een manege of stalhouderij of i.d. zodat je je hobby kan combineren met werk. Misschien mag je zelfs je paard er wel stallen en dat scheelt je dan ook weer wat.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:21

youngster schreef:
Ik heb ook alleen maar een Mavo diploma, maar ik ben nu een eigen bedrijfje aan het opstarten en dat gaat vrij goed op het moment. Bedenk wel dat jij het zelf moet doen.. Je kan heel makkelijk de schuld op je ouders schuiven maar dat heeft toch geen zin.. Je bent AL 17 dus je kan best wat dingen zelf.. Sja als je zo onredelijk doet vind ik het niet gek dat ze onredelijk terug gaan doen..



hier ben ik het helemaal mee eens!
en zolang je zo'n grote *** opentrekt zou ik je pony dus helemaal verkopen ,als ik je pa of Ma was!!
hoef je je geen zorgen meer te maken over de kosten! Cool

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:25

Ja, echt heel onredelijk dat je zelf moet bijdragen aan je dure hobby

Ik zou maar een beetje inbinden.
En als je echt wilt werken, dan is er werk.

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:28

Als ik zo tegen mijn ouders tekeer ging, verkochten ze mijn pony onder mijn kont vandaan.
En terecht Haha!
Tenminste, als ik vroeger een pony had gehad, want die had ik dus niet. Je bent bevoorrecht, weet je dat?

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:34

Dat je boos bent omdat je ouders je afspraken niet nakomen kan ik heel goed begrijpen.
Toch zou ik proberen nog is te praten met ze allebei om alles duidelijk en helder te krijgen.

Ik ben nu ook 17, begin steeds meer zelf te betalen aan mijn paarden en vindt het eingelijk steeds normaler worden. Het laatste paard heb ik voor meer als de helft zelf betaald (en geloof me dat was niet niks), heb mijn nieuwe springzadel (die ik moest kopen omdat mijn 'oude' een slechte boom had) zelf betaald, ik vind het eingelijk steeds normaler worden. Je ouders kunnen je niet ineens straks in het diepe gooien als je alles zelf moet betalen, dat moet geleidelijk gaan.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:42

Je hebt wel gelijk denk ik, je bent boos omdat je ouders zich niet aan de afspraken houden, en dat vind ik redelijk, want ookal zijn ze je ouders, als ze afspraken maken moeten ze zich daaraan houden, afspraken maak je niet voor niets.
Ik zou het proberen er rustig met je ouders over te hebben, dat je dit gewoon niet kunt betalen zo, en vragen of ze misschien een compromis willen sluiten. Kun je niet via via een pony regelen waar je L1 mee kan starten?? Dan zou je dus die opleiding wel kunnen doen, en er zijn toch heus wel mensen, die dat voor je over hebben??

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:52

Tja, vind wel dat je wat overdreven reageert. Ik moest vanaf m'n 16de alles zelf betalen hoor. Dat was 400 gulden stalgeld en alles wat er bij kwam. Heel af en toe sprongen m'n ouders wel bij, maar ik hoefde niet op meer dan 50 gulden te rekenen. banketstaaf misschien, maar ik ben er blij om. Ik weet nu wat een eigen paard waard is en hoe het is om te werken voor je hobby's en spullen, zo ga je wel voorzichter om met je dingen.

Je ouders houden zich niet aan de afspraak, daar ben je boos over en dat is wel te begrijpen. Maar je kunt toch zeggen dat ze dat op tijd moeten aangeven omdat jij er dan rekening mee kunt houden?

Verder vind ik niet dat ze je kunnen verplichten om op fitness te blijven. Ga even rustig praten met je ouders (eventueel alleen met je moeder als je pa niet redelijk is). En stel ze voor de keuze, of fitness, of hun betalen gewoon het deel wat afgesproken is... Je bent 17 en je verdient ook geen wereld salaris.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:03

toen ik 17 was. moest ik stalling helemaal betalen hoefsmid veearts (op den duur hun veearts wer erg duur grapje) en dan had ik ook nog snel. ik had heel veel baantjes. Op dse manege op zondag bij de hema op di, do, vrijdag en zaterdag. en di en do kranten lopen. Dat allemaal na schooltijd. Je moet er gewoon wat voor over hebben. zo te horen zit je ook niet op school meer, dus zou moeten lukken, tuurlijk is het niet leuk als ze de afspraken niet na komen. Jij had niet verwacht dat het zo zou lopen en dat je dus ineens meer moet betalen. vraag aan ze of ze nog even kunnen wachten tot je nog een baantje hebt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:10

Toen ik 16 was betaalde ik alles zelf.Zelfs mijn eigen paardje(die ik nu na bijna 27 jaar nog heb),heb ik zelf betaald.Lekker gevoel was dat trouwens dat niemand kon zeggen wat ik wel en niet moest

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:14

zullen we even gaan vergelijken?
Ik moet zelf alles van de paarden betalen qua spullen (en dat is duur!) dierenarts kosten van 1 paard, volgend jaar complete kosten van 1 paard extra erbij. Ik werk zo'n 10 tot 15 uur per week, doe 2 studies tegelijkertijd en heb stage. thuis moet ik ook voor alles aan spullen en kleren zelf betalen. Toch ben ik strontverwend vind ik zelf. dus denk eerst een beetje na voor je dit soort dingen tegen je ouders zegt.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:15

Ik hoop dat je je moeder geen "takke***" hebt genoemd waar ze bij was, want ik had vroeger een "takke***" om mijn oren gehad van mijn moeder. En daarna van mijn pa. En terecht.
Realiseer je wel, dat je met boosheid en schelden niets opschiet, ook al is het je 1e reactie (heb ik ook altijd gehad, kan nog steeds soms niet tot 10 tellen)
Ik kon pas toen ik een beetje normaal betaalde baan had mijn paardje kopen, want mijn ouders wilden veel, maar toch geen paard betalen! Toen ik 18 was, werkte ik ook al (SPIJT!! had ik maar wat verder doorgeleerd!!) en verdiende ik (ahem) 750 gulden per maand (340 euro, het was in 1990...) per maand bij 40 uur werken. Geen paard dus...Boos! paar jaar moeten wachten.
Ik denk dat je punt 1. je op je hoofd mag krabben of het wel echt zo onredelijk is van je ouders, punt 2. even laten bezinken en dan rustig praten punt 3. formuleren aan je ouders wat je écht wilt en laten blijken dat je daar je best voor gaat doen, want ik denk dat het ze daar ook een beetje om gaat (kan niet in hun hoofd kijken natuurlijk, ik doe ook een gok)
Groetjes

Partir, c'est mourir un peu

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:16

verwend kind of niet, ik vind het belachelijk hoe jij over je ouders praat!
beetje meer respect verdienen ze wel !

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:36

Je hebt al geluk dat je ouders uberhaubt bereid zijn een gedeelte van je stalgeld te betalen! Mag je al mee in je handjes knijpen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:37

Soms kan niet alles tegelijk
Misschien kun je nog een jaartje of 2 wachten met die opleiding.
Dat is volgens mij ook niet echt goedkoop,
en dus mag je heel blij zijn dat je ouders dit voor je willen betalen!
Als je over een paar jaar dit topic terugleest,zul je je kapotschamen voor je taalgebruik.
Je mag echt niet klagen over je ouders,
ze betalen,50-50 of niet,wel mee aan je stalling!
Er zijn meiden die het stukken zwaarder hebben dan jij!

SHAME ON YOU!!! ~~}>

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:45

Citaat:
nu komt mn pa net boos boven om te zeggen dat ik er L1 voor moet rijden en dat is gewoon kansloze bullshit.


voor zo'n opleiding moet je in ieder geval geen B (beginnende)ruiter zijn.
Je moet dan wat meer in je mars hebben.

waarom is L1 voor jou kansloos?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero en 24 bezoekers