Cavia's hebben steeds meer bonje...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Cavia's hebben steeds meer bonje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:41

Ik heb in juni 2 cavia's gekregen. 2 broertjes.
Het ging lange tijd heel goed, maar sinds zaterdag hebben ze om de 10 minuten bonje.
Ik vrees dat het niet meer goed komt.
Dus ze zullen of uit elkaar moeten, maar daar heb ik de ruimte niet voor.
Ik kan ze laten castreren, maar daar heb ik het geld niet voor, plus dat ze nog te jong zijn.
Dus er zit maar 1 ding op. Er eentje wegdoen Verdrietig

Zo jammer, want ze kunnen ook zo leuk doen samen....

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:00

Wat vervelend Amanda, jammer dat ze steeds ruzie hebben! Die van mij hebben ook weleens een meningsverschil Schijnheilig maar das maar af en toe en dan gaat t erom wie in het huis mag en wie in de boomstam Haha!

Jammer hoor! Kan je ze niet effe een tijdje apart plaatsen oid? Die van mij kunnen nl nog geeneens 1 min. zonder elkaar want dan gaan ze al roepen naar elkaar!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:08

Die ene van mij (de baas zeg maar Haha! ) kan heel goed zonder zijn broertje. Die is echt brutaal!
De andere hangt wel aan zijn broer. Maar ja, dat is niet degene die steeds ruzie zoekt.
Ik heb nog een kooi van Rumba, dus daar gaat de ene eerst in en dan ga ik gewoon een heel goed huis zoeken.
Ik heb eigenlijk niet de ruimte om ze allebei apart te houden. Voor eventjes kan het wel, maar niet een paar jaar.

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:10

hmm das inderdaad behoorlijk vervelend..
ik heb zelf 3 mannetjes bij elkaar zitten en in het begin hadden die ook allemaal bonje maar nu gaat het behoorlijk goed gelukkig!
en verder heb ik nog 2 vrouwtjes en dat gaat ook goed!!!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:10

Jammer joh!! Terwijl het toch groepsdieren zijn!! Pff als je naar die van mij kijkt die kunnen echt niet zonder elkaar.. Zijn helemaal gek op elkaar Lovers

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:11

Ik kan zoiezo pas woendsdag de andere kooi halen.
Misschien dat het tegen die tijd wel weer goed gaat.
Ik wacht het even af, maar ik heb er een hard hoofd in Scheve mond

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:13

Als de mijne 'ruzie' hebben dan gaat de 1 de boomstam in en de ander haar huis. Ze zijn ook beide de baas over hun eigen plekje (boomstam + huis). Heb je ook zoiets of is je kooi gewoon leeg? De mijne hebben dan zeg maar allebei hun schuilplaats als ze elkaar zat zijn ofsow Knipoog
Miss dat t helpt, kweenie hoor!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:18

Ik heb 1 huisje, dat ging altijd goed.
Ik zal eens even kijken voor een tweede huisje.
Ik heb het een tijdje gehad, maar ze gingen toch bij elkaar. Misschien dat dat nu wel werkt.
Hoe groot is jouw kooi? Of zitten ze in een ren??

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:22

Geen idee hoe groot mijn kooi is eigenlijk. 1 meter ofsow??
Die van mij hebben zoveel rotzooi Knipoog

Huisje, boomstam, buizen pfff noem maar op hahah, tis een ware speeltuin voor ze!! En ze gaan elke dag een half uurtje los paar x per dag! En in het weekend gaan ze, met mooi weer, buiten op het gras. Alhoewel dat ook afgelopen is als ik op mezelf woon Tong uitsteken dan heb ik geen gras meer Knipoog

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:23

Hoe prop je dat in die kooi dan???
Die van mij is 1.10 bij 50.
Heb je plateautjes gemaakt??

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:45

Heb vroeger ook 2 mannetjes gehad, die broertjes waren. Er was me toen verzekerd dat ze bij elkaar konden, omdat ze altijd al bij elkaar waren. Nou, niet dus. Gelukkig had ik toen een hele grote kooi die mijn vader zelf gemaakt had en die kon makkelijk door 2en. Ze konden elkaar wel zien en ruiken (zat een traliehek tussen). Ze lagen ook vaak tegen elkaar aan met hek ertussen.
Nu heb ik 2 vrouwtjes, waarvan er 1 in het begin de ander steeds aanviel. Heel zielig. Ik heb ze toen apart gezet en toen was het piepen!!!! Toen de kooien tegen elkaar. Steeds tegen het hek. Na een paar uur weer bij elkaar gezet en toen ging het super. Ze konden toch niet zonder elkaar. De ene pest de ander nog wel, maar het gaat gelukig heel goed. OK dan!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:48

Ik denk dat mijn kooi ook 1.10m is! heb het nooit opgemeten oid, stond ook nergens maar vond hem iig groot genoeg voor die kleine hummels Lachen
Tegenwoordig haal ik de buisjes er uit daar passen ze al bijna niet meer door heen Bloos!
Nee plateautjes wil ik er miss wel nog in maar weet ik nog niet. Ach die beessies zitten ook maar in een hokkie dus zet er genoeg rommel in, hoeven ze zich iig niet te vervelen hahah Haha! en dat doen ze ook niet, ze vinden het geweldig al die speeltjes!!