Primeur: Kathy@jumping!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Primeur: Kathy@jumping!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 19:01

Vanmiddag met Kathy een beetje gaan stuiteren (springen Haha! ) in de wei. Ik rij alleen recreatief en dan zie ik nu ook wel aan mijn houding: tenen naar binnen, hakken omlaag en die pianohandjes Commentaar mag best, mits onderbouwend ennuh...ik weet dat ik geen cap opheb, is mijn eigen keuze dus geen commentaar daarover

Is ze niet lief? Tong uitsteken
Afbeelding

Beetje losrijden, die pianohandjes Bloos
Afbeelding

Drafje...die handen! Bloos!
Afbeelding

Stapfoto, ik probeer om haar te laten afbuigen, soms lukt het goed, maar het volgende moment ben ik haar kwijt Bloos
Afbeelding

Check mij geconcentreerd zijn Clown
Afbeelding

Vriendlief probeert de digitale camera uit; onthoofding! >;)
Afbeelding

Woeiii Ziek
Afbeelding

Cheese! Best een coole foto vind ik zelf. Kathy en ik hebben nooit echt veel gesprongen en we moeten allebei nog oefenen. Kathy racet echt op die hindernis af ~~}>
Afbeelding

Steiltje, ik ben niet zón springer hoor, en al helemaal niet als Kathy er zo op af miept OK dan!
Afbeelding

Kathy kijk niet zo boos Boos! Haha!
Afbeelding

Die beentjes Verward
Afbeelding

Ze kijkt wel goed Rolleyes
Afbeelding

Joepie!!Maffe foto Clown
Afbeelding

Best een mooie foto, Zoals je ziet overdrijft mijn paardje graag Cool Jammer dat die wazig is
Afbeelding

Hier zet ik mijn handen een beetje vast lijkt het wel Bloos
Afbeelding

De laatste foto, dat was 80 cm. Ben best trots dat ik dat durfde met mijn snelheidsduivel Haha!
Afbeelding

Met dank aan mijn vriend voor het maken van de foto's
Groetjes manon Doei, doei

MirjamMouse

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:06

Leuke foto's hoor. Ik vind het een mooi paard.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:17

Hé mooie foto's hoor, inderdaad jammer dat die ene zo wazig is, die is echt mooi *LOL*
Ik vind je verder best een mooie springhouding hebben hoor OK dan!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:28

nou ik vind het er erg netjes uitzien!!!en ondanks da je niet vaak springt doe je het echt goed!!

FlEuRXBoNnY
Berichten: 837
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:10

heey ziet er echt super leuk uit... en netjes.. enne leuk paardje Haha!

Rhodri

Berichten: 3
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:00

Mooie foto's, je paardje springt heel mooi en geconcentreerd OK dan!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:04

ik vind het echt leuke foto's om naar te kijken Lachen
Je hebt BTW een tof kleur van rijbroek *LOL*

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:37

Super mooi paardje!!! ben er verlieft op Schijnheilig aan je springhouding valt niet veel te verbeteren die is heel goed Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:50

heel mooi paard springt ook leuk!!!
mooie fotos!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:04

ziet er super uit!!
leuke combi en hij loopt lkkr!!!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:30

Vind dat je springhouding wel goed is.. alleen die dressuur Bloos! en dan heb ik het niet over pianohandjes en al die houding foutjes, kijk maar is naar de hals lijn bij het rijden.. je ziet een duidelijke knik ongeveer 10cm achter haar oren.. dit komt omdat jij haar hoofd dwingt op de loodlijn te blijven(door het pessoa-bit vermoed ik), maar ondertussen houd ze haar nek wel gewoon gespannen en recht.. Dit is optelossen door een gewoon bit te nemen en vanuit de achterhand naar voren te rijden en haar niet in een knik te trekken!! (moet je maar is bij haar nek voelen op de plek waar ik het over had.. je zal daar een duidelijke "knoop" voelen.. Dat kan je wegwerken door masseren en een betere rijstijl..) succes ermee!! Knipoog

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:17

Olevalover: hierboven heb ik geschreven dat ik haar probeer te laten afbuigen. Kathy heeft alleen de neiging om bovenin te blijven hangen en haar hoofd in te ''knikken'' zoals jij ook opmerkte. Ik probeer haar daarom lang en laag te rijden zodat ze de ontspanning opzoekt. Ik dwing haar zeker niet, dat lijkt zeker op de foto En dat pessoa bit gebruik ik omdat ze nogal heet is.En omdat ik meestal buitenrij is dat gewoon een ingebouwde veiligheid Op de foto"s lijkt het misschien niet zo maar ze vliegt echt op de sprong af dus daarom ook.
Maar ik weet wat een pessoa bit kan doen en wat zijn functie is dus ik weet wel wat ik doe Bloos! En er staan een aantal rijfoto's in jouw profiel waarbij je paardje ook zo loopt dusss...Maar toch bedankt voor je reactie Haha!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:20

Bedankt nog voor jullie leuke reacties! Haha!

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:37

ik vind dat jij een schitterende springhouding hebt. Over dat knikje in de hals hierboven: misschien als het paard iets te diep loopt (te ver achter loodlijn) dat je dan net iets meer teugel zou kunnen geven met wat extra been. Dan gaat ie makkelijker "lang en laag". Misschien doe je t al, weet ik niet; tis een tip! Beoordelen van foto's is moeilijk vind ik. Verder vind ik dat je n schitterend paard hebt, succes en plezier ermee! Lachen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:43

Citaat:
Beoordelen van foto's is moeilijk vind ik. Verder vind ik dat je n schitterend paard hebt, succes en plezier ermee!



Foto's zijn idd momentopnames en bedankt voor je leuke (en nuttige) reactie Haha!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:25

Leuke paard!!
Springt mooi !!
wat voor shabrak heb je op Schijnheilig vind het wel een leuk ding:)

Tammietjeeh

Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:45

Niet alleen je paard is leuk Schijnheilig Bloos!

Leuk paard hoor, springen ziet er oke uit!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:48

manonnetjoe schreef:
Olevalover: hierboven heb ik geschreven dat ik haar probeer te laten afbuigen. Kathy heeft alleen de neiging om bovenin te blijven hangen en haar hoofd in te ''knikken'' zoals jij ook opmerkte. Ik probeer haar daarom lang en laag te rijden zodat ze de ontspanning opzoekt. Ik dwing haar zeker niet, dat lijkt zeker op de foto En dat pessoa bit gebruik ik omdat ze nogal heet is.En omdat ik meestal buitenrij is dat gewoon een ingebouwde veiligheid Op de foto"s lijkt het misschien niet zo maar ze vliegt echt op de sprong af dus daarom ook.
Maar ik weet wat een pessoa bit kan doen en wat zijn functie is dus ik weet wel wat ik doe Bloos! En er staan een aantal rijfoto's in jouw profiel waarbij je paardje ook zo loopt dusss...Maar toch bedankt voor je reactie Haha!


ten eerste.. ik geloof je best dat je goede bedoelingen hebt, maar de ontspanning moet toch echt vanuit jou komen... en dit brengt me gelijk bij het tweede.. de foto's op mijn profiel zijn van een tijdje terug toen ik ook zonder ontspannen en in een knik reed (daarom probeer ik het jou duidelijk te maken) en nu ik les heb is dat over en heb ik de ontspanning gevonden en aan mijn paard gegeven.. als je een scherper bit gebruikt heeft je paard alleen maar meer de neiging om inteknikken, dus die "extra zekerheid" zoals jij het noemt is juist extra nadelig voor jullie beide.. ik rijd ook altij buiten en heb altijd geleerd dat als de boodschap niet over komt met een zacht bit het ook niet overkomt met een scherp bit..Wil je niet aanvallen.. alleen helpen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:38

Citaat:
dus die "extra zekerheid" zoals jij het noemt is juist extra nadelig voor jullie beide.. ik rijd ook altijd buiten en heb altijd geleerd dat als de boodschap niet over komt met een zacht bit het ook niet overkomt met een scherp bit..


Ik weet dat je het goed bedoelt maar mijn paard is jouw paard niet Knipoog Meestal heb ik dat bit niet nodig maar ze heeft van die acties en dan kan ik haar met dit bit gewoon sneller rustig krijgen door de extra druk. En je kan van een pessoa bit ook een "zacht bit'' maken, kwestie van teugel losmaken en weer vastmaken aan de grote ring Tong uitsteken

En die ontspanning moet ook van mij komen, maar we dressuren en springen nooit dus we moeten oefenen en ze heeft ook momenten dat ze haar hals lang maakt. Blijven momentopnames he? Cool

Groetjes manon Lachen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:40

Miss Donna schreef:
Citaat:
wat voor shabrak heb je op vind het wel een leuk ding:)


Thanx, het is een pad van BR, het zelfde model als Anky, alleen dan betaalbaar Haha!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:42

manonnetjoe schreef:
Miss Donna schreef:


Thanx, het is een pad van BR, het zelfde model als Anky, alleen dan betaalbaar Haha!


waar heb je die pad gekocht dan? Schijnheilig

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:54

Bij de Isidorus in Weert Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

mooie foto's! Hij kan echt springen .

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:36

gave foto's allen bij foto 10 steek je je handen te vroeg naar voren, maar verder vind ik dat jullie super springen!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 17:07

Dank u