Mishandeld?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Mishandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 21:00

Allereerst even een uitleg:
Op de stal waar ik nu ongeveer een jaar (net als mijn beste vriendin Myrthe, en haar tinker Tiko, ook Tiko hier op Bokt) sta zijn rond oktober nog andere mensen komen staan. Een meisje van 11, en haar Haflinger Mambo, een meisje van zo'n 22, en haar pony Donja, en hun kleine zusje die op alle 2 wel eens reed. Dit was dus een gezin, die elke dag werden gebracht en gehaald door vader en moeder, die er ook dagelijks bij bleven. Zij kwamen van een luxe manege, waar ze weg waren gegaan omdat ze daar zo veel ruzie hadden.. Nou, toen kwam dat raar op mij over, het leken me hele aardige mensen! Maar, na een tijdje begonnen er wat dingen rond hun af te spelen, er werd opeens zo veel meer geroddeld, en ze maakte iedereen zwart. Ook waren er opeens veel meer ruzie's, op de voorheen zeer gezellige stal. Maar, vanaf eind januari dit jaar is het pas echt goed mis gegaan.. Een ander meisje op stal, ook een vriendin van Myrthe en mij, was in die tijd erg goed bevriend met Chantal, het meisje van 11. Maar, een meisje van 11 is heel wat minder 'volwassen' dan een meisje van onze leeftijd, dus eed ziij ook andere dingen dan Chantal. Daar waren die ouders het niet mee eens. Dat meisje, Daisy, heeft een vriendje van een kleine 2 jaar ouder, die is nu bijna 17, en Daisy wordt over 2 weken 15, en die komt geregeld bij ons op stal. Daar had niemand iets op tegen, maar hij nam ook wel 'es in het weekend wat vrienden mee. Het kwam erop neer dat het wel eens voor kwam dat er een stuk of 5 jongens rondliepen van rond de 16/17 jaar. Omdat Chantal bevriend was met Daisy, en Daisy met deze jongens praatte, kwam Chantal er ook bij staan. Alleen staan, meer niet, ze praatte niet eens! Op dat moment kwamen haar ouders aan rijden en werden ontzettend kwaad, Chantal mocht niet zomaar met zulke jongens praten, wat dachten we wel niet?? Vanaf die dag is Daisy een h oer, die met elke jongen in bed duikt, volgens hun. Helaas maakte ze Daisy zwart bij iedereen, en al gauw had Daisy in heel Hoevelaken meer vijanden dan vrienden. Vanaf toen begonnen de ruzie's pas echt. De staleigenaresse stond ook aan hun kant, en Daisy kreeg ook ruzie met haar. Geen jongens meer op het erf, en nog een keer zo'n actie en ze mocht verdwijnen. Uiteindelijk kreeg iedereen door dat deze familie niet deugde, en werden er zo weer ruzie's naar hun kant gecreeerd.. Uiteindelijk kregen we eergister te horen dat ze zaterdag zouden vertrekken, want dit was zo'n roddeelcircuit, en dit en dat, en ruzie zus en ruzie zo, en Jannie (staleigenaresse) kan dit niet, en doet dat niet, en de paarden worden bedreigd enz.. Nu kwamen wij vandaag aan, en ze waren al weg.. Lekker associaal, want de zus van Myrthe heeft die Donja een half jaar lang verzorgt, en mocht geen eens even gedag zeggen.. Omdat we elke dinsdag en woensdagavond les hebben (ik rijd bijna nooit mee, maar goed Haha! ), en zij ook, kwamen we ze vandaag tegen op de ponyclub. Omdat we geen echte ruzie met hun hadden, vroegen we waren ze weg waren.. Nou we kregen de wind van voren.. Ik zal niet alles herhalen wat ze zeiden, want het was niet normaal. Daisy was er toen ook bij, en even later zaten Myrthe en zij (ik was inmiddels naar huis) in de kantine te kijken naar hoe Richtje leste (kan je het nog volgen??) en hoorde zo wat gesprekjes van hun.. "Daisy jat dit, en Daisy slaapt met hem en hem en hem en hem.. En Daisy heeft dit gedaan en dat en dat.." Op een gegeven moment stonden Myrthe en Daisy op, en vlak voor ze wegliepen zeiden Myrthe: "Kom Daisy, weg gaan even flink wat jatten.." Nou.. Wat ze toen hoorde.. "Stelletje ******piep***** en >>>piep<<<" Je begrijpt wat ik bedoel. Maar, omdat Myrthe en Daisy op de fiets waren, en zij met de auto, en de les nog niet was afgelopen, maar Myrthe een vergeten zweetdeken van stal ging halen, waren zij eerder op een rotonde. Daar stonden ze M en D dus op te wachten.. Op het moment dat ze langsfietste duwde stapte ze uit en duwde Myrthe van d'r fiets met grof geweld (=fiets in puin Lachen ) en trokken haar weer overeind en hielden haar stevig vast. Allemaal scheldwoorden natuurlijk.. Kan ik niet herhalen.. Maar, ik vond dit ZOOOOO belachelijk, moest het even..
T is ook erg lang verhaal geworden (met erg fijn alinea gebruik Haha! ) maar, ik moest even de agressie van me af typen *LOL*
Vraag me nu af hoe veilig ik me nog kan voelen..
Groetjes..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:21

Het is idd een lang en behoorlijk verwarrend verhaal, maar ik zou absoluut aangifte doen!

Wat die mensen gedaan hebben, opwachten, van de fiets afduwen, etc etc kan echt niet!

Heeft ze er letsel aan overgehouden? Gelijk op laten nemen door de huisarts, dat hij zwart op wit het letsel heeft staan....

Succes!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 21:28

Nee, echte schade heeft zij zelf niet opgelopen. Haar fiets wel!
We gaan waarschijnlijk wel aangifte doen, maar als ze een strafblad krijgen, worden ze ontslagen (werken bij politie), en of dat de bedoeling is..

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:02

Ik zou ook aangifte doen hoor. En als ie nou ontslagen wordt, dan is dat toch zeker zijn eigen schuld? Hij heeft het er dan toch zelf naar gemaakt?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:03

Ik zou de ouders van Daisy en Myrthe erbij halen.
Als een gesprek tussen hen, en de ouders van Chantal, niet wil lukken, gewoon uitpraten dus en proberen het 'af te sluiten', dan kunnen de ouders van Daisy en Myrthe de politie erbij halen.
Hun baan raken ze niet zo erg snel kwijt, maar een waarschuwing krijgen ze wel denk ik. In ieder geval kun je ook een gesprek op het politiebureau met beide partijen en een agent erbij hebben, en de ouders erbij, zodat de boel wat opgehelderd wordt en kalmeert.
Veel sterkte!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

K ben dus van mijn fiets geduwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:05

Hi!

Ik ben dus Myrthe.....(jaja..die uit het verhaal hierboven!) Toen het net gebeurd belde ik dus een beetje depressief mandy op.....Omdat ik zo very geshokeerd was overdreef ik een beetje, maar het is iets minder erg dan hier boven weergegeven:

In de kantine van de ponyclub zaten ze (weer eens) Jannie (de staleignares) zwart te maken. K zei dus dat ik het er niet mee eens was, net als dat ik het er niet mee eens was wat ze over daisy zeiden. Het werd een zeer heftige disscussie waarin zij iedereen (ook mij en mijn zus) van allerlei dingen beschuldigden.
Toen ik ff later dus die deken ging halen kwam hun auto op ons af, en maakte een zwaai (net alsof ze ons aan gingen rijden) toen stapte ze uit, rende op me af (het meisje, van een jaar of 22, van die pony) en gaf een klein tikje tegen mijn arm en duwde me vervolgens tegen de grond (resultaat: blauwe plek op mijn knie, voorlamp eraf en stangjes verbogen). Verder zeiden ze dat Daisy een H**R was en dat bleven ze herhalen, net als dat Daisy elke jonge naaide!
Wat een Rotfamilie he?!
Echt raar, ik durfde eigenllijk niet meer terug naar die ponyclub. K durfde toen ze me op de grond gooide ook nix terug te zeggen omdat ze dreigde me dan in elkaar te slaan! Ook zeiden ze dat als wij hun aangaven dat zij dan zouden zeggen dat Daisy stal. We zeiden dat ze geen bewijs hadden, maar volgens hun was een ooggetuige (die chantal, dochter van 11, eignaar van Mambo) een goed bewijs.

Xusje een geschrokken Myrthe

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:16

Als Daisy niet heeft gestolen kun je gerust naar de politie stappen, die zal in eerste instantie proberen met agenten erbij samen met alle ruzie hebbende mensen (en ook ouders van Daisy!) proberen te praten, en mocht bijv. die andere familie dit niet willen, dan proberen ze in elk geval afspraken te maken zodat iedereen iedereen met rust laat.
Gewoon doen dus hoor!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Zou ik niet nemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 06:06

Ik zou dit dus niet nemen he! Ik was als een tiener altijd wel een beetje te aggresief hoor! Intussen ben ik veel kalmer geworden en ga ik alles eerst op een rijtje zetten. Zoals een paar al zeiden denk ik dat het wijs zou zijn om gewoon naar de politie te stappen. Ik kan best begrijpen als je bang bent, maar dat geeft hen een reden te meer om je te dreigen. Ik denk dat als je het aangeeft dat ze je eerder met rust zullen laten omdat je laat zien dat je dit niet pikt van hen. Maar, dat werk natuurlijk ook niet altijd! Ik zou gewoon hen negeren en zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt te blijven. Als er dan toch iets gebeurt heb je altijd getuigen!

Veel geluk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:28

Inderdaad aangifte doen. en de ouders van Daisy, zijn die op de hoogte? Vertelt zij thuis niets? Als mij zoiets zou over komen, zouden mijn ouders toch eens naar de manege toe stappen om een hartig woordje te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 01:10

Ik zou zeker aangifte doen ook al werken ze bij de politie.
Naar mijn idee hebben mensen die zo reageren niets bij de politie te zoeken.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:19

ik ben het helemaal met illindra eens! aangifte doen![/quote]

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:31

Ik ken de familie ook!!!! ik sprak chantal heel vaak bij kraay en ze reed wel eens bij mij in de les en dan deed ze altijd heeel overdreven aardig maar wat ik nu hoor!!!???
Die hele familie klopt echt niet !!!
ik denk dat chantal de gene zou zijn die iets zou jatten en niet daisy
f**k die hele familie