Waterafstotende deken versus waterdichte deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Waterafstotende deken versus waterdichte deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 02:52

Ik zit weer eens met een vraagje Haha!
Mijn paard staat vanaf 1 oktober op een stal waar ze dagelijks een aantal uur weidegang hebben. Mijn stalhouder haalt ze bij een stortbui wel naar binnen toe maar toch, daarom de volgende vraag.

Is het in mijn situatie handiger om een echte waterdichte deken te kopen of voldoet een waterafstotende deken ook prima?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:44

Ik zou persoonlijk voor de waterdichte deken gaan. Bij een echte stortbui (wolkbreuk) wordt je paard al behoorlijk nat voordat hij/zij binnen is. Als er dan regen door de waterafstotende deken heen lekt, staat hij/ zij de hele verdere dag (in het ergste geval) onder de natte, doorgelekte deken. Met een waterdichte deken heb je dan toch iets meer zekerheid.
Bij ons op stal worden de paarden ook naar binnen gehaald als het regent, maar ik heb toch ook voor een waterdichte gekozen. Ik heb de HH-deken. Deze gaat nu zijn 5de seizoen in en doet het nog hartstikke goed, ik ben er dus dik tevreden over.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:38

ik zou ook een waterdichte deken kopen, er zijn er voortaan heel veel, ik vind het geen prettig gevoel dat mijn paard misschien onder een doorweekt deken staat.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:42

Waterdicht
Ook bij een paar uurtjes miezeren kan de deken behoorlijk doorregenen. Als het er eenmaal doorheen gezakt is, houdt het niets meer tegen. Het nadeel daarbij is, dat wanneer je paard op stal gezet wordt, hij nog onder een natte deken staat.
En als je helemaal pech hebt, is de deken niet droog voor de volgende regenbui....