Wie stond er langs de A2 met een schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Wie stond er langs de A2 met een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 21:20

Ik reed vandaag op de A2 richting Den Bosch toen ik plots een paardentrailer langs de kant zag staan zonder auto ervoor. Er stonden 2 meiden in de berm met een schimmeltje, waren dit soms bokkers??

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:23

In de berm met paard in de hand?? Die durven! Bovendien: zonder auto ervoor? Verward

Ik kan me voorstellen dat het even je aandacht trok. Ben ook wel benieuwd of het bokkers zijn...

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:06

Oh, volgens mij weet ik wie het waren..ofja, kan zijn iig..
vriendin van mij met haar arabiertje had vandaag een botsing gehad..
Ik weet alleen niet of ze nou een botsing te paard bedoelde of met de auto Knipoog
Heb haar niet zo lang gesproken en dacht eigenlijk dat het niet echt ernstig was.. Scheve mond ..zal t morgen nog wel ff vragen

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 06:18

Ik heb volgens mij het verslag hiervan gelezen op het arabische volbloeden forum, of ze ook op bokt komt weet ik niet...

Op het AV forum schreef ze dat ze een klapband had gekregen, maar omdat de reserve band zo slecht was dat ze met de auto een andere band zijn gaan halen... Flinke pech-dag Boos!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:25

tja dan moet je dus wel.....

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:05

Da's wel heel gevaarlijk ja, laat het paardje dan iig in de trailer staan??

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:07

Lijkt mij knap lastig met het vervangen van de band Haha!

Esperanza

Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:31

Nooit je paard in de trailer laten staan dan hoor! Je moet zelf ook nooit in de auto langs de snelweg blijven zitten. Als er iemand op je botst maak je geen schijn van kans!

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:46

idd!!kan je beter in de berm gaan grazen met je paard Haha!:D tenzij die de autos interesanter vind Haha!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 11:47

Mik_beer schreef:
Da's wel heel gevaarlijk ja, laat het paardje dan iig in de trailer staan??



Lijkt mij van niet als er geen auto voor staat.

Die meiden stonden een aantal meters bij de weg vandaan dus ze stonden niet op de vluchtstrook. Volgens mij lag er na de berm een sloot dus konden ze niet verder.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:08

ze hebben het goed gedaan.
idd zoals iemand al zei, je mag zelf ook niet in de auto blijven zitten met pech.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:25

Ik had hem zelf wel in de trailer laten staan. Als er wel iemand tegenaan rijd heb je pech maar als je ernaast staat en er rijd iemand tegenaan ben je waarschijnlijk ook je paard kwijt. En je hebt zowiezo al het risico van losbreken. Met een goede krik kan je gewoon je band verwisselen met het paard er nog in.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:43

Ik was mee toen we het paardje van een vriendin gingen ophalen..
en toen hadde we ook een lekker band... maar t paard kon er niet uit omdat ze m er anders niet meer inklregen ... toen moesten wij bij het paard blijven (in de trailer ) en zijn de andere een band gaan halen stonden we daar op een krikje van niks Verward niet echt veilig.. mazzel gehad dat t paard niet veel bewoog anders was het *Bam weg krikje bam omgevalle trailer Scheve mond

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:59

DendroFleur"]
Ik had hem zelf wel in de trailer laten staan. Als er wel iemand tegenaan rijd heb je pech maar als je ernaast staat en er rijd iemand tegenaan ben je waarschijnlijk ook je paard kwijt. En je hebt zowiezo al het risico van losbreken. Met een goede krik kan je gewoon je band verwisselen met het paard er nog in.
[/quote]

[quote="mmouse schreef:
Op het AV forum schreef ze dat ze een klapband had gekregen, maar omdat de reserve band zo slecht was dat ze met de auto een andere band zijn gaan halen... Flinke pech-dag Boos!


Dat kon dus niet..
Lijkt me wel eng om mee te maken trouwens, een klapband terwijl je een trailer met een paard erin achter je hebt. Scheve mond

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:49

Ik heb inderdaad ook een trailer zonder auto zien staan! Was er zeer verbaasd over. Dat is toch de nachtmerrie van iedere paardenbezitter , om pech te hebben of betrokken te zijn bij auto ongeluk.

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:41

Ik heb ze ook zien staan. En was ook zeer verbaasd hierover. Ik vond het wel gevaarlijk.

Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:16

Ileg wat eng, strx houden ze het schimmeltje niet meer en rent ie de weg op, dat is tog verschrikkelijk!!!! Nouja ik weet ook niet wat ik zou doen hoor, misschien staat ie altijd langs de weg, nouja ze durft wel, ik zou t eng vinden hoor!

Slaap zacht, lieve Farouche

umpie
Berichten: 670
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:43

Mik_beer schreef:
Da's wel heel gevaarlijk ja, laat het paardje dan iig in de trailer staan??



Nou dat lijkt me niet handig zonder trailer ervoor kieperd hij om


nadenken!! *LOL*

umpie
Berichten: 670
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:44

uuuhm zonder auto ervoor bedoel ik dat mag absoluut niet want dat is nog veel gevaarlijker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:50

Wij hebben het ook gehad met de pony's (jaaaaren terug).. Lekke band met de trailer. Na een hoop geslinger, waren we ontzettend blij dat we stil stonden.

We hebben toen ook de pony's uit de trailer gehaald en zijn in de berm met ze gaan staan. Gelukkig stopte er ook politie, die ruim 100 m voor onze auto zijn gaan staan zodat het duidelijk was dat wij daar stonden. Alles is goed gegaan, maar ik kan je verzekeren dat het geen pretje is om langs de kant te staan met je paardje.. Het lijkte net of iedereen echt met 250 km langs je heen rijdt..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:57

Mik_beer schreef:
Da's wel heel gevaarlijk ja, laat het paardje dan iig in de trailer staan??


Zonder auto ervoor? Scheve mond Dan heb je een schommel voor die paarden! De trailer is dan echt niet meer in balans!
Kan goed zijn dat er een ongeluk was gebeurd, ze zouden niet de eerste zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:14

Vind het om eerlijk te zeggen wel slecht dat je met slecht materiaal de weg op gaat. Ook een reserveband behoort regelmatig gecontroleerd te worden! Wij gaan niet van de deur af voordat deze gecontroleerd zijn, dus ook al hebben we 4 keer in de week een wedstrijd, dan worden de (reserve)banden 4 keer in de week gecontroleerd!

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:34

je weet toch helemaal niet precies wat er gebeurd is, dus ik vind, van wat ik lees, dat ze het goed hebben opgelost.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:07

staat op avs forum. Ze wilden naar het Nk in Drunen, land van Ooit. Maar zijn daar jammer genoeg nooit gekomen.
Volgens mij is ze wel een bokker, maar niet heel actief.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:18

ik zou ook mijn paard eruit halen als ze redelijk verkeersmak zijn. trouwens je trailer kan idd kiepen. (die van ons in elk gavl niet, maar de meesten wel)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 27 bezoekers