Zoek fam. van mijn paard: kingston x el rosso

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Zoek fam. van mijn paard: kingston x el rosso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 23:04

Ik heb een 5 jarige kpn er van de afstamming kingston x el rosso en nu ben ik op zoek naar fam. van hem.

Een half jaar geleden, had de pension houder naast de onze toevallig een half broertje gekregen voor doorverkoop, van een jaar of 3. Ze leken echt veel op elkaar, hoofdje was iets breder.

Ik vond dat zo leuk dat ik op zoek ben naar nog meer fam. van hem. Dus heb je er een of ken je er een, laat het me dan weten.

Ben erg benieuwd naar foto's, karakter etc.

Alvast bedankt!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:10

bedoel je met familie uit dezelfde moederlijn of een kingston of/en elrosso?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:23

Ik ken de eigenaar van Kingston, da´s mijn hoefsmid Knipoog En ik weet dat er in Serooskerke (Zld) een aantal Kingstons op de KWPN-keuring waren. Misschien kan je via KWPN of Zeeuwse fokvereniging aan de uitslagen en/of foto´s komen?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:26

Kingston is van mijn stalhouder, de vader van de hoefsmid Haha!
Hij is te zien op www.stalderonde.nl
Er zijn verschillende Kingstonveulens naar Zeeland verkocht, en bij ons op stal staan er ook nog een heleboel Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:30

hij heeft hier ook nog in Bruinisse gestaan, in zeeland lopen idd veel kingstons rond netzo als dat er vele rubiquils rond lopen hier.

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 23:38

he bedankt ga ff op de site kijken.

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 23:40

Hoeft niet dezelfde moederlijn te zijn, alle info is welkom

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:43

Ik heb een halfzusje van Kingston, een Topas x Bredero merrie. Dat lompe gedrag herken ik wel eerlijk gezegd. Mijn paard is ook ontzettend lief en aanhankelijk, dol op aandacht, maar loopt je zonder problemen zomaar omver. Je moet dus erg consequent zijn, anders wordt het een zootje!

Mijn merrie is bruin met alleen een kolletje. De uploadsite doet het steeds niet, dus ik denk niet dat ik hier nu een foto kan plaatsen. Maar zoek anders eens op de naam Kaminka en wie weet kom je toch nog ergens hier op bokt een foto van haar tegen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:11

Mijn vorige merrie was een El Rosso. Ik heb er hier nog een nakomeling van staan, een Iroko x El Rosso. En ook de roan-vos kleur Knipoog
Heel braaf paard, niet zo groot.
Ik heb wel een foto van El Rosso, daarvoor kun je me even een pb sturen, dan mail ik hem naar je Lachen

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:17

Ben een stalgenoot van Billy dus kan er over mee praten, wij hebben momenteel weer een 4jarige Kingston op stal staan x Sit this One Out, super rustig beestje en vrijdag komt er een 3 jarige Kinsgston van mijn nicht om in te rijden dus ben benieuwd maar de meeste Kingstons zijn wel rustige paarden vind ik, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:52

ik heb een kingston gezien, was een te klein paard
holle rug,rechte hals, hoekige kont
niets aparts, liep in twee stukken ,kon braaf springen
karakter was niets mis mee, was ontzettend braaf en absoluut niet lomp
ik ken ook een el rosso, een roankleurige superleuk dier om te zien, moet er wel van houden want het was een rond bommetje, stevig gebouwt dus
lopen was normaal, springen was redelijk
was een brave allrounder voor de recreatieve ruiter

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:26

Nou dat klinkt gelukkig niet zoals de kingstons die wij op stal hebben, gelukkig.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:28

Ach, er kan altijd een slechte tussen zitten, hangt er ook helemaal vanaf wat voor merrie erachter zit.
Maar bij ons op stal zijn het allemaal goedgebouwde dieren met een erg fijn karakter. De veulens komen gelijk na de geboorte al naar je toe, dat vind ik altijd erg bijzonder.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:31

Hier in de buurt is een El Rosso merrie (roan), mijn instructrice rijdt voor de eigenaar kinderen die uit deze merrie komen! Super dressuurpaarden!

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:34

Op onze stal staat een merrie van El Rosso, heeft ook zijn kleur geerft! Ze is nu 12 dacht ik, heeft m2 gereden en moest nog 1 puntje voor de z. Haar eigenaar heeft geprobeerd haar drachtig te krijgen, maar helaas is het nog niet gelukt. Haar naam is Lyke, haar roepnaam Liberty en wij noemen haar ROOD! Gr.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:18

Hmm, nu we het dan toch over de roans hebben. Weet iemand misschien waar de merrie Jurida is (van El Rosso). Zij was dus mijn vorige merrie, maar ik ben haar uit het oog verloren. Voor meer info kun je me pben Knipoog

Heel braaf paard, maar nogal gauw schrikkerig van nieuwe dingen. Ze was altijd erg lief voor kinderen!
Ben benieuwd naar een foto van jouw paard.

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:57

We hebben op Stal Jacobs (springstal) ook een Kingston.
Echt een super paardje.