Linnen staldeur afsluiting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Linnen staldeur afsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:54

Omdat Michelle maar 1.20 is en ze tegenwoordig in een containerstal staat met een aardig hoge deur zit ik eraan te denken zo'n afsluiting te kopen, dan kan ze gewoon naar buiten kijken, en heeft ze ook wat meer licht in d'r stal.
Afbeelding

Nu zal ze wel niet heel erg vaak overdags binnen staan van de winter, maar ik weet zeker dat het met erg slecht weer toch wel voorkomt. Snachts staat ze zoiezo binnen.

Kun je deze dingen ook voor dag en nacht gebruiken? Of zijn ze alleen geschikt voor als je erbij bent en er mensen opletten.
Michelle is niet zo uitbreekgevoelig, maar ja je weet maar nooit...

De stallen zijn "binnen"gebouwd, dus het is geen buitenstal, al zou ze zo naar buiten kunnen wandelen als ze losbreekt.


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:57

Het is natuurlijk geen vervanging van een deur, ze zijn ook bedoeld voor boven een deur. Maar als het buiten de stal relatief veilig is (afgesloten terrein, geen voerton in de buurt Knipoog) dan zou je het kunnen proberen.
Je hebt trouwens grote kans dat 's ochtends de halve inhoud van je stal over de gang ligt.

Kun je niet ergens een goedkoop deurtje scoren dat je op maat zaagt?

There is no reality, only perception.

kiwispirit

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:15

je moet altijd oppassen je weet maar nooit met die pony's Knipoog

aimaran
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:17

Het is een leuke uitvinding, maar wel een voor als je erbij bent. Paarden blijven omvoorspelbaar en neem alsjeblieft nooit het risico, ik heb een paard één keer over de opening zien hangen met z'n liezen, geloof me dat wil je niet zien. Wees voorzichtig en zuinig met je paardje!


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:09

Als afsluiting zodat ze niet uit haar stal komt lijkt het me niet bedoeld, meer om boven een halve staldeur te hangen.
Misschien inderdaad een halve deur nemen?
Het lijkt mij wel veiliger dan alleen een stuk stof, qua uitbraakbestendigheid dan.

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ikkedus, Kashmino, Verara en 124 bezoekers