Onze eerste wedstrijd; onderlinge SGW Apeldoorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Onze eerste wedstrijd; onderlinge SGW Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 13:15

Ik zit met mijn 17 jaar, en mijn 16-jarige IJslander die ik nu een jaar heb bij een ponyclub sinds mei dit jaar, en ik ga over drie weken starten op de Apeldoornse, een soort van regionale kampioenschap. Heb je gelukkig in de oefen-B en groen geen startkaart voor nodig. Ik ga groen springen en O-B dressuur doen. (= B, maar dan zonder startkaart)

Nou, nu had ik vandaag een samengestelde wedstrijd, onderling, van de ponyclub. Ik had 153 bij dressuur, het ging echt bagger... Bloos Maar het springen was foutloos! Soms kwam ie superfout uit, en toch sprong ie voor me, de schat. Lachen Geen enkele hindernis vond ie te eng om te springen (ze hadden allemaal van die 'enge' hindernissen neergezet). Dus geen strafpunten op springen! Haha! En toen kwam de cross, met wat lage hindernissen omdat iedereen dezelfde cross reed. En een "ideale tijd", waar ik maar 4 seconden vanaf zat (het was 9 minuten) en dus geen strafpunten op de cross!!

En toen kwam de prijsuitreiking! Een verrassende eerste plaats in de combinatie-klasse (andere klasse springen als dressuur), ik namelijk! Wat ben ik trots op mijn super-ijsco! En dat voor een eerste wedstrijd! Taygalover hier op bokt is trouwens tweede geworden in diezelfde klasse, met dezelfde proeven! Dus ook voor haar nog even gefeliciteerd van mij! OK dan! Ik ga zometeen foto's neerzetten op HAW...

Hier ging ik mee naar huis, een beker en een herinnering:
Afbeelding

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:37

hey dat doe je goed!! heb je dus ook al z'n zin in de apeldoorse??!! ikke echt wel. hopelijk zie ik je daar nog!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:41

[HAW] Onderlinge SGW; foto's (lang)

Hierboven nu ook de foto's! Lachen

Ja, ik heb wel zin in de Apeldoornse! Ik betwijfel of de dressuur veel beter zal gaan Bloos, maar hopelijk lukt het springen ons daar ook foutloos, zou wel leuk zijn. Lachen Helaas krijg je daar ook stijlpunten, of niet? Hier was dat niet zo, het ging er alleen om of je balken aantikte. Haha!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:46

waaauuuwww super!! Haha!

ga zo dooor..!! en veel succes met je volgende wedstrijd en *LOL*

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:08

Super gefeliciteerd Haha!

Zal ook ff mijn verslagje hier zetten.
Ik had 161 pnt in de dressuur, met een jury die laaiend enthausiast over Moos was Haha! Haha! Haha! Hij zei dat ik Moos met zijn enorme potentie en super uitstraling zo naar de Z kon rijden Bloos! Alleen ik krijg het er niet super uit, vooral omdat hij linksom heel stijf was, wat steeds beter wordt.

Met springen had ik ook mijn debuut, ik kon hem heel goed bij me houden, instructeur was verbaasd Haha! , want Moos wordt nog al snel heel heet. Bij de 8e hindernis een balkje en toen was hij van slag, dus gooide hij 9 ook maar om Knipoog Maar ik vond het super van hem!!!

De cros was wel lache, heb geen idee hoe snel ik gereden heb Bloos! Ik was volgens mij iets van 1 min 30 te laat, maar ik kon op veel stukken niet draven, omdat hij last had van boomstronken en steentjes omdat hij net bekapt is.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:09

Haha, ik vond Moos echt super lopen ook hoor!! Echt, ik was hartstikke jaloers toen ik jullie proefje zag, echt super vond ik dat gaan hoor!! OK dan!

Maarja, ik wist natuurlijk al dat ik geen Z-potentie in mijn ijslander ging vinden, hihi, dus ik moet niet teveel klagen Knipoog. Ik moet al blij zijn dat ie wel goed kan springen! En ik hoop dat ik over een tijdje iets beter kan dressuren met hem, er is ook nog heel veel wat we beiden nog beter moeten leren. (middendraf, linkergalop, stelling, nageeflijkheid...) Maarja. Ik denk inderdaad ook dat jij het ver gaat / kan schoppen met Moos hoor!! OK dan!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:19

Haha ohja, ik had Ryanne en Irma met hun haffies de hele tijd achter mij en Amanda met de cross... Zij waren iets van 3 minuten te vroeg qua tijd, en riepen de hele tijd naar ons dat we door moesten lopen, hihi, maar ik liet me echt niet opjagen. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb alle stukken met veel boomwortels, stronken, en bergaf (diegene met die hindernis bergaf ook, die vond ik er nog best pittig uitzien, wat achteraf minder leek dan het was), ook gestapt, maar we hebben de rechte, goede stukken wel flink doorgedraafd / tolt / galoppeert. Het is toch altijd een gokje, en ach... Het voelde goed, het tempo waar ik alles in reed, en ik heb op die stukken met lage takken, bergaf / met stronken ook gestapt, als ik het idee had dat Roskur nog weleens kon struikelen (want tja, je tilt je benen natuurlijk niet hoger op dan nodig is Nagelbijten / Gniffelen) ging ik gewoon stappen. Gelukkig lagen de tempo's van Katinka (de shet van Amanda, ze wilde graag samen met mij starten Lachen ik kom haar weleens tegen in het bos / bij de bakken ) en Roskur dicht bij elkaar dus ik kon gewoon lekker eigen tempo rijden, en kondigde het even aan als ik langzamer ging (Katinka zat achter Roskur, omdat ze met anderen in het bos nogal hard wil Tong uitsteken).

Oh ja, ik denk trouwens niet dat je zo heeel ver van mij af zat met de cross, hooguit een halve minuut misschien? Want anders was je geen tweede geworden, ik had 153 bij dressuur en het springen foutloos, dus dat is ongeveer compenserend, (weet niet p-cies hoeveel het per balkje was...) en ik had 4 seconden verschil met de ideale tijd met de cross. Dus ik denk dat je niet zo heel veel verschil zal hebben gehad met mij dan! Anders was je dus echt geen tweede geworden denk ik want dat tikt best wel aan Haha!. Dus valt nog mee, ik heb ook veel gestapt zoals ik al zei, en stappen gaat nu eenmaal vele malen langzamer dan draf / galop / enz! Lachen
Laatst bijgewerkt door Mews op 29-08-04 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:22

Gefeliciteerd zeg! Allemaal trouwens!
Ik ga snel de foto's bekijken Knipoog
Laatst bijgewerkt door moowsy op 29-08-04 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:44

Ik heb wel veel gestapt tijdens de cross, maar mijn galop is denk ik heel wat sneller dan die van jou Bloos! Schijnheilig

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:11

geweldig!
Dit ga je zeker vaker doen Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:28

Roskur schreef:
Haha, ik vond Moos echt super lopen ook hoor!! Echt, ik was hartstikke jaloers toen ik jullie proefje zag, echt super vond ik dat gaan hoor!! OK dan!

Maarja, ik wist natuurlijk al dat ik geen Z-potentie in mijn ijslander ging vinden, hihi, dus ik moet niet teveel klagen Knipoog. Ik moet al blij zijn dat ie wel goed kan springen! En ik hoop dat ik over een tijdje iets beter kan dressuren met hem, er is ook nog heel veel wat we beiden nog beter moeten leren. (middendraf, linkergalop, stelling, nageeflijkheid...) Maarja. Ik denk inderdaad ook dat jij het ver gaat / kan schoppen met Moos hoor!! OK dan!


Whahaha je hoeft niet jalours op ons te zijn hoor Haha! Het heeft mij ook bloed, zweet en tranen gekost Knipoog
Roskur kon tenminste fatsoenlijk stil staan, tussen het rijden door Schijnheilig Ieder paard heeft zo zijn voordeel.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:34

gefeliciteerd met je punten joh!
en natuurlijk met je mooie eerste plek! hardstikke goed misschien zie ik je nog op de apeldoornse 2 lesklantjes van mij starten mee en mijn nichtje rijd met 1 van mijn paarden

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:43

Haha, je had hem vorig jaar moeten zien Els Marie!! Bloos! Ik heb me erg verbaasd over hem zaterdag, als ik heel eerlijk moet zijn. Tong uitsteken Hij leert het nog weleens! OK dan! Op de veluwse markt heb ik op een gegeven moment besloten toen hij terwijl hij al mocht eten NOG draaide, dat hij maar eens moest leren stilstaan. Enne het gaat echt super tot nu toe, hij wordt steeds braver. Tong uitsteken En ik vind het fijn aan 'm dat ie bijna nergens bang voor is... Lachen

Haha, we komen er nog wel "eens". Alleen ik denk dat ik je niet in de Z zal zien! Nagelbijten / Gniffelen

En ik denk idd dat jouw galop wel wat sneller was, alhoewel Roskur er flink de pas in had hoor! Ik rij hem nu vaak veel opgewekter, vooral in stap, zodat hij in draf, tolt en galop ook harder wil! Haha! (hij moet ruimere passen gaan maken... ook handig voor de endurance)