hond en vlooien HELP wat werkt nu gewoon wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:19

marielle231 schreef:
Ik heb het nog niet geprobeerd maar heb gehoord dat Stronghold ontzettend goed is :j


Ik heb het afgelopen week voor het eerst gebruikt en de dag erna kon ik zo de dode vlooien bij mijn katje eruit kammen

Goed spul

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: hond en vlooien HELP wat werkt nu gewoon wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:27

Als je het goed zou willen doen moet je een dodend en een onvruchtbaar makend middel combineren. (voorkom je resistentie)
Tevens ook nog je huis kuisen.

Echter de gemiddelde huisdiereigenaar vind 1 vlooien middel al wel duur genoeg, laat staan een combi van 2...
Dus eigenlijk onze eigen schuld.. (beken meteen er ook maar 1 te gebruiken, hier wordt wel wat gewisseld, heb advantage, stronghold, frontline en profender in huis. (heb kat en hond))

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Walsertje

Berichten: 385
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 07:12

Doe je telkens ook ontwormen? Als de hond eventueel wormen heeft krijg je de vlooien ook NOOIT weg :o

Groetjes Annemiek
Mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei, en hinnikt zacht naar mij!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:53

Walsertje schreef:
Doe je telkens ook ontwormen? Als de hond eventueel wormen heeft krijg je de vlooien ook NOOIT weg :o



????

Alleen de lintworm heeft wat met vlooien te maken en dan nog andersom....
Als je hond een vlo opeet kan hij een lintworm besmetting krijgen.

Netjes ontwormen is overigens nooit weg....

Oh.. en stronghold doet niets tegen lintwormen, voor iemand roept dat hij dat gebruikt...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: hond en vlooien HELP wat werkt nu gewoon wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:59

wat kun je bij een jong poesje doen aan vlooien die 8 weekjes oud is...

doppie45

Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:39

Ik heb van de zomer ontvlooid en ontwormd...met deze pipetjes van de dierenarts.
Volgens de gebruiksaanwijzing en de D.A ontwormd het voor een half jaar omdat de werkzame stoffen ook de eitjes en de larven aanpakken doordat het een lange tijd werkzaam blijft.

Tegen vlooien helpt het een maand en is tevens tegen teken.

De werkzame stoffen zijn,
Imidacloprid
Moxidectine
Butylhydroxytolueen....

Ik ben het middel nog niet eerder tegen gekomen,het was vrij prijzig 29.00 euro voor 3 pipetjes maar omdat het ook ontwormd hoef je dat weer niet apart aan te schaffen ;)

Iemand hier verder ervaring mee,ik heb het preventief gebruikt en had dus geen vlooienplaag gelukkig :+

Afbeelding

Tink je was mijn eigen sterretje

Mandy we gaan er voor!

doppie45

Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:49

Vijf jaar geleden heb ik wel een keer een vlooienplaag gehad,had toen 3 poezen en een hond.....vond de vlooien zelf terug in mijn bed |( s"nachts voelde ik ze gewoon over mijn benen kriebelen....

Heb toen de poezen en de hond allemaal tegelijk aangepakt met Stronghold en er twee flessen omgevingsspray tegen aangegooid...alles wat gewassen kon worden ook heet gewassen,een vlooienband in de stofzuiger gedaan....mochten er levende vlooien in komen....
Na drie dagen was de vlooienplaag echt over en uit 8-)

Succes en wel echt al je dieren behandelen!

Tink je was mijn eigen sterretje

Mandy we gaan er voor!


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: hond en vlooien HELP wat werkt nu gewoon wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:36

Advocate bestaat ook al weer jaren.
Is zeg maar Advantage maar dan met 2 extra stoffen.
Lekker spul overigens!
Niet goedkoop, maar dat moet je er maar voor over hebben.

kittens oook ontwormen, echter wel even doen met iets wat je op kittens mag gebruiken.
Beter ontvlooien op bv 2 wkn oud, dan dat ze leeggezogen zijn door een horde vlooien. (en het klinkt bizar! Dat gebeurt!! en ze kunnen er aan dood gaan )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Dhani

Berichten: 3643
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: zwolle

Re: hond en vlooien HELP wat werkt nu gewoon wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:30

ik heb hier het zelfde probleem gehad met mijn hond!, nix werkte! ik ontvlooide meestel met frondlinecombo, maar dat werkte niet meer, nu ben ik over gegaan op Advantes of zo geloof ik! en dat werkte wel!,,

Ik moet het nu wel weer doen want heb toevallig vanmiddag een vlo gevonden op hem, maar dta werkte bij mij wel heel goed.

mijn hond is ook allergies voor vlooiebeten, dus ik heb snel vanmiddag vlooien spul gehaald, en vanavond voor het slapengaan doe ik het spul in zijn nek, dan kan het mooi intrekken vanacht. :)

:¨·.·¨:
`·.
Dhani & Shasta Mijn toppertjes!! My dogs aren't completely idiots. Some parts are still missing.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, GoogleAdsense, kwii, lina1998, Rose94, Westhof, Wonkeydonkey en 154 bezoekers