dikke manen en vlechten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

dikke manen en vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:52

Mijn paard heeft dikke manen, nou zou je denken, die moet je trekken. Maar dan wordt ze echt panisch!! Dat gaat echt niet!! Meerdere malen geprobeerd, maar ze wordt helemaal gek ervan.
Maar hoe krijg ik die manen nou netjes ingevlochten?
Kent iemand dit probleem?

Ik vind van die kleine vlechtjes geen gezicht, maar van die dikke knoedels ook niet.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:27

misschien kun je een uitdunschaar kopen... die kappers ook gebruiken.. zijn helemaal niet zo duur.. kun je gewoon mee in der haar knippen en dan verdund ie het!! werkt heel goed.. en dan worden der manen dunner en kun je ze beter vlechten.. en anders miss proberen het mooi recht af te knippen?? raad ik af.. want heeft meestal niet zo'n mooi resultaat.. maar succes!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:35

Mijn paard heeft ook ontzettend dikke manen en laat ze ook niet trekken. Ik dun ze dus eerst uit en knip ze dan gewoon af. Als je niet al te scheel bent kun je ze gewoon afknippen hoor Knipoog Met vlechten heb je dan dus gewoon een normale pluk haar in je hand Lachen

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:48

Van de eigenaar mag er geen milimeter van de manen af, daarom maak ik altijd een hengstevelcht heel soms een matje! optie???

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:22

ik heb bij annebel altijd een dubbele rij knotjes, misschien is dat wat? Heb er foto's van in m'n profiel staan.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:17

Als ie ze niet laat trekken zou ik ze zo netjes mogelijk proberen af te knippen, en uitdunnen.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:26

zoveel mogelijk uitdunnen. ik heb ook nog met een paardje wedstrijdgereden en die had ook abnormaal dikke manen, vond ik echt niet leuk, maar ja ik zou ze zeker niet te kort trekken. en mss een paar vlechtjes meer maken.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:27

je kan ze anders misschien ook 'afsnijden'. Daar zijn speciale mesjes voor en je krijgt ze makkelijk op lengte.Soms helpt het ook als je van tevoren eerst goed gaat rijden, dan gaan de porien dacht ik meer open staan waardoor het trekken minder pijnlijk is.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:56

mijn paard heeft ook van die hopelose manen.. had ze al eens uitgedund met een schaar maar dan krijg je van die sprieten er tussendoor op een gegeven moment.. nu heb ik hem dan toch maar weer getrokken maar nu met verdoving... dat ging een stuk beter.. was nog wel iets lastig maar het was niet meer met gevaar voor eigen leven