Vait terug uit Utrecht, erg lang verhaal..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Vait terug uit Utrecht, erg lang verhaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 19:18

Gisteren was het dan zover, na 2 weken mocht Vait weer naar huis Lachen . Ik zal nog ff in het kort vertellen waarom hij in Utrecht stond.
Begin juni is er begonnen met de behandeling van Sarcoide, een tumor op zijn borst, die de laatste jaren steeds groter was geworden. Er werd door de dierenartsen gezegd dat de behandeling met BCG injecties zeer goed was te doen, Vait zou er enkel een paar dagen wat minder fit van zijn, maar verder zouden er geen problemen mogen zijn. Nou goed na de eerste spuiten was hij een week lang niet fit , in die week at hij slecht en was wat suf. Bij de tweede behandeling heb ik dit gemeld bij de dierenarts en die gaf de mededeling dat dit hoorde bij de bahandeling. Na de tweede behandeling was hij 3 dagen erg ziek, en daarna ging het weer goed . Ook dit weer gemeld bij de volgende behandeling. Ondertussen waren de plekken opengegaan en kwam er veel vuil uit, dat was een vieze bedoening Scheve mond . Na de derde behandeling was hij 2 1/2 week ziek, slecht eten en drinken, drinken deed hij alleen uit een emmer. 3 dagen voor de laatste behandeling begon hij weer te eten, ook dit gemeld bij de vierde en laatste behandeling en weer werd er gemeld, dit hoort bij de behandeling, dus dat nam ik ook maar aan. 1 week na de laatste behandeling werd hij erg ziek, koorts van 38 39 graden, overleg met Utrecht en we moesten maar pijnstiller geven, want het zou komen van de inspuitingen. Op zondag werd de koorts wel heel erg, 40 graden en dit was echt de limiet, weer gebeld met Utrecht en die gaven de mededeling dat ik mijn eigen dierenarts maar moest bellen, terwijl hun de inspuitingen hebben gegeven Verward , vervolgens nog maar eens gebeld, als we dachten dat het erg was dan mochten we uiteindelijk komen. Paard ingeladen en met 50 minuten stonden wij in Utrecht. Daar kwam de dierenarts tot de conclusie dat het toch wel ernstig was (komt er ook een achter, of dat ik voor mijn lol op zondagmiddag naar Utrecht ga rijden). Paard volledig nagekeken, inclusief een longscan. Hij dacht aan een longontsteking of borstvliesontseking, maar dat was het dan weer niet, maw ze wisten eigenlijk niets Verward , paard achtergelaten en de volgende dag werd hij weer nagekeken, vergrote mild, kan een tumor zijn Huilen , ik weer in spanning, op dinsdag foto's gemaakt van de longen, zit vol met kleine bultjes, kan tumor zijn Huilen , ik dacht dat ik gek werd. Conclusie die dag was het kan of een tumor zijn, of een bacteriele infecite, of een allergische reactie op de spuiten. Bij de eerste 2 kan er niets meer gedaan worden en gaat het paard dood, bij de laatste krijgt hij medecijnen enzal binnen een korte periode weer moeten gaan eten en drinken uit zichzelf. Wij hopen dat het het laatste zou zijn, want dan kwam hij er nog bovenop, dus afwachten. 2 dagen later gaat hij uit zichzelf eten en drinken, het lijkt beter te gaan *LOL* , ziet er in ieder geval al een stuk beter uit dan toen wij hem gebracht hebben. Maar toch is het weer afwachten. Na 7 dagen werd er een herhalingsfoto gemaakt van zijn longen, en deze zag er boven verwachting veel beter uit! Lachen . Vait begint ook alweer wat te groeien. Donderdagochtend gebeld en zonder tegenbericht kon ik hem zaterdag komen halen. Gisteren hebben wij hem opgehaald, nog wel wat slap, maar hij ziet er al een heel stuk beter uit. Nog 4 weken medecijnen en dan weer rustig aan gaan beginnen. Tot die tijd mag hij lekker buiten lopen en zal hij gewandeld worden.
We hebben nog maar eens gevraagd of het komt van de spuiten die hij heeft gekregen. In Utrecht op inwendige ziekten kunnen ze er niets van zeggen, dat moet ik aan de dierenarts vragen die hem heeft behandeld, maar die was op vakantie. Volgende week ga ik bellen, want ik wil weten hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Ondertussen heeft mijn moeder met diverse artsen in het buiteland gemaild en deze zeggen dat de paarden van de injecties erg ziek kan worden en dat de spuiten zelfs dodelijk kunnnen zijn , hier in Nederland wordt gezegd dat een op de ik weet niet hoeveel paarden er ziek van zou kunnen worden, maar het is in al die jaren nog nooit voorgekomen. Voordat er aan de injecties werd begonnen was hij superfit, hij liep aangespannen, Z2 dressuur, buitenrijden, enz. er was niks aan de hand. Vanaf dag 1 van de injecties is hij achteruit gegaan, dus ik denk dat het van de spuiten is. Maargoed dat is afwachten, ben nu wel ff mijn verhaal kwijt.

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:03

pff wat een verhaal zeg.. gelukkig is het goed afgelopen Lachen

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:15

Ja gelukkig wel, nu nog afwachten hoe hij over een maand is. Ik heb zelf goede hoop Knipoog

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:18

En volgens mij is ie harstikke blij dat ie weer terug is Vandaag liep ie lekker als vanouds in de wei, lekker te spelen met zijn maatje *LOL*

Ben ook blij dat ie weer terug is Haha!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:21

Heej fijn dat die weer trug is. Heb dat paardje ook wel eens mogen ontmoeten Tong uitsteken Zou zonde zijn als die dood ging. is een leuk beestje

www.dressuurstalseren.com

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:23

Jeetje mina wat een verhaal. Utrecht staat er wel een beetje om bekend dat ze in het weekend niet teveel paarden willen hebben( heb zelf 9 jaar in een DA praktijk gewerkt) Ik ben blij dat je uiteindelijk toch mocht komen, nu maar hopen dat het idd beter met hem blijft gaan!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:57

wow ben blij dit te lezen!!!
hopelijk komt alles nu goed met hem want dat heeft hij verdiend!!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Goldwynn, IASCrawler, Irma_Maandag, sterregoud en 47 bezoekers