HELP: me nichtje pakt me pony af!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

HELP: me nichtje pakt me pony af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 17:50

Hoi,

Mijn nichtje vond paarden eerst heel erg eng,
Maar nu niet meer Scheve mond
Mijn oma heeft 6 kleine schetlanders en met eentje hebben we de laatste tijd veel gedaan.
Me nichtje durft er nu zelf me te lopen en te doen.
Maar ik vind dat niet zo leuk want ze stopt de hele tijd in het midden en ze draaft kleine stukjes enzo.
HEEFT ER IEMAND DE GOUDEN TIP? Cool

Hieke: Geen Haflinger maar een Maflinger!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:02

Van AM naar PP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:07

Je zou juist blij moeten zijn voor je nichtje, zelf heb je harstikke veel lol met de pony's, waarom gun je dat je nichtje dan ook niet Verward
Als je met 6 pony's nog niet eens wat kan delen

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:08

Ringo_Star schreef:
Hoi,

Mijn nichtje vond paarden eerst heel erg eng,
Maar nu niet meer Scheve mond
Mijn oma heeft 6 kleine schetlanders en met eentje hebben we de laatste tijd veel gedaan.
Me nichtje durft er nu zelf me te lopen en te doen.
Maar ik vind dat niet zo leuk want ze stopt de hele tijd in het midden en ze draaft kleine stukjes enzo.
HEEFT ER IEMAND DE GOUDEN TIP? Cool


Uit je profiel:
Citaat:
Ik ben zelf een eigen pony die Hieke heet.
Ik heb ook een verzorgpony die heet Ringo


Als je zelf een pony hebt, is het toch niet erg dat je wat minder kan doen met 1 van die Shetlanders (is dat Ringo?)?

Morgen.
...

Glorie.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:11

Snap idd het probleem ook niet helemaal, het zijn 6 pony's dus keuze genoeg voor jullie allebei. Verder heb je ook nog een eigen pony dus gun je nichtje dat pleziertje nou om {samen met jou} die pony's te verzorgen.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:13

helemaal mee eens

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:17

Zo als jij je verhaal hebt geschreven vind ik dat er helemaal geen reden is voor jaloezie.. er zijn daar 6 paardjes en als zij er dan 1tje verzorgt zijn er toch nog 5 voor jou??
En zoals Zhivago al schreef uit je profiel dat je een eigen paard hebt, dan vind ik dat je het haar dubbel moet gunnen, want zij heeft waarschijnlijk geen eigen paard waar ze elke dag lekker naar toe kan gaan!!
Neej ik ben het helemaal NIET met je eens

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:26

hmm...bedoel je nou dat je het niet leuk vind dat je nichtje ook ineens niet meer bang is van paarden, of bedoel je dat je vind dat je nichtje hem verkeerde manieren leert? Of anders er mee om gaat dan jij?

Wat hierboven ook al geschreven is: er staan potdorie nog 5 anderen, en je hebt een eigen pony. Lijkt me dan toch geen onmogelijke opgave om te delen toch?

Als het om de andere manier van omgaan en behandelen gaat: hier moet je gewoon afspraken over maken. Probeer op een aardige manier aan je nichtje uit te leggen waarom jij vind dat dingen op een bepaalde manier moeten gebeuren. Misschien heeft je nichtje weer andere ideeen en hiervoor ook een reden. Beetje praten met elkaar doet wonderen hoor!

En als je dan echt perse op die ene shet wilt, ga dan even samen met je nichtje aan de slag met een van de andere shetlanders, zodat ze daarmee om leert gaan, kunnen jullie gezellig samen rijden!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:35

Ag, laat dat nichtje lekker spelen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:38

Ringo_Star schreef:
Hoi,

Mijn nichtje vond paarden eerst heel erg eng,
Maar nu niet meer Scheve mond
Mijn oma heeft 6 kleine schetlanders en met eentje hebben we de laatste tijd veel gedaan.
Me nichtje durft er nu zelf me te lopen en te doen.
Maar ik vind dat niet zo leuk want ze stopt de hele tijd in het midden en ze draaft kleine stukjes enzo.
HEEFT ER IEMAND DE GOUDEN TIP? Cool

bedoel je dat je t niet leuk vind dat zij op die shetlander rijd, of dat ze in t midden stopt, en kleine stukjes draaft? je mag best wat duidelijker schijven!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:44

LovesSaartje schreef:
bedoel je dat je t niet leuk vind dat zij op die shetlander rijd, of dat ze in t midden stopt, en kleine stukjes draaft? je mag best wat duidelijker schijven!


De titel is: HELP: me nichtje pakt me pony af!

Ik vind het egoïstisch, laat dat kind lol hebben!

Morgen.
...

Glorie.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:52

Zhivago schreef:
De titel is: HELP: me nichtje pakt me pony af!

Ik vind het egoïstisch, laat dat kind lol hebben!


als die pony van haar is, en ze wil niet dat haar nichtje er op rijd, waarom laat je haar dan op je pony rijden Verward en niet gewoon op een shet van je oma?

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:55

LovesSaartje schreef:
als die pony van haar is, en ze wil niet dat haar nichtje er op rijd, waarom laat je haar dan op je pony rijden Verward en niet gewoon op een shet van je oma?


Ze heeft het over de shetjes van haar oma volgens mij. Staat niks over dat hij van haar is in het bericht. Ik vind het maar vaag.

Als het je eigen pony is: stuur haar naar je oma
Als het een shet van je oma is: egoïst! Boos! Er lopen nog 5 andere shetjes rond, en je nichtje is blij! Je hebt zelf een pony!

Morgen.
...

Glorie.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:56

Zhivago schreef:
Ze heeft het over de shetjes van haar oma volgens mij. Staat niks over dat hij van haar is in het bericht. Ik vind het maar vaag.

Als het je eigen pony is: stuur haar naar je oma
Als het een shet van je oma is: egoïst! Boos! Er lopen nog 5 andere shetjes rond, en je nichtje is blij! Je hebt zelf een pony!

Nagelbijten / Gniffelen

*amen*

kiwispirit

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:01

Laat ze lekker plezier hebben alsof zij er ook altijd is als jij er bent? Hoe moeilijk kan je doen als er nog 5 in het land staan?>;)

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:04

Zhivago schreef:
Ze heeft het over de shetjes van haar oma volgens mij. Staat niks over dat hij van haar is in het bericht. Ik vind het maar vaag.

Als het je eigen pony is: stuur haar naar je oma
Als het een shet van je oma is: egoïst! Boos! Er lopen nog 5 andere shetjes rond, en je nichtje is blij! Je hebt zelf een pony!

Als ze wel een eigen pony heeft


Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:05

Lisa_Melody schreef:
Als ze wel een eigen pony heeft


Mjah, maar anders staan er nog 5 shetlanders daar!

Morgen.
...

Glorie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:56

hou oud is je nichtje? Aangezien jij twaalf jaar bent en haar nicht'je' noemt is nog een stuk jonger als jij. En ze zal heus niet bewust 'jouw pony' afpakken, ze heeft er gewoon veel plezier in. Ze is nog jong en ze moet nog veel leren. Hoelang rijdt ze al btw? Zoals ik eruit afleid nog niet lang, en dan is het logisch dat ze maar korte stukjes draaft en foutjes maakt, toen jij pas begon was je vast en zeker ook geen topruiter.

Je hebt 6 pony's staan, waarom is het zo moeilijk om er 1tje te delen met een nichtje? De pony zal er heus niet onder lijden Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:10

Tja, ben het ook met bovenstaande eens..
Laat je nichtje lekker Lachen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:30

Ooit eens van delen gehoord? En als ze persé die ene pony wilt verzorgen, gun haar dat dan, er zijn nog 5 andere EN je hebt een eigen pony! Iets wat veel paardengekken wel zoudene willen!

» Never give up on the things that make you smile..

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:43

zie hier boven

greetzz

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:49

Zhivago schreef:
Ze heeft het over de shetjes van haar oma volgens mij. Staat niks over dat hij van haar is in het bericht. Ik vind het maar vaag.

Als het je eigen pony is: stuur haar naar je oma
Als het een shet van je oma is: egoïst! Boos! Er lopen nog 5 andere shetjes rond, en je nichtje is blij! Je hebt zelf een pony!


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:16

of help je nichtje met een andere pony (als er toch 5 andere staan)
dan kan jij bij je oma jou lieveling blijven doen, en je nichtje 1 van de andere, dan krijgen jullie geen ruzie om die ene pony,en kunnen jullie samen lol hebben.
want als ik het zolees gaat het jou er niet om, alle pony's voor je zelf te hebben maar alleen die ene shet bij je oma en je eigen pony.
help je nichtje dan met een eigen lieveling uitzoeken uit de overige 5

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:20

Zhivago schreef:
Ze heeft het over de shetjes van haar oma volgens mij. Staat niks over dat hij van haar is in het bericht. Ik vind het maar vaag.

Als het je eigen pony is: stuur haar naar je oma
Als het een shet van je oma is: egoïst! Boos! Er lopen nog 5 andere shetjes rond, en je nichtje is blij! Je hebt zelf een pony!


Same here! Gaaaap

Waar is de TS trouwens gebleven om te reageren op dit alles?

Odessa & Assedo

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:24

Yep, eerst maar een op een reactie van TS wachten. Kijken waar nou precies het probleem zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout, overzee2, shaddy82, Sheeltje2 en 7 bezoekers