Carlos galopeerd vaak overkruist met rijden/longeren wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Carlos galopeerd vaak overkruist met rijden/longeren wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 10:17

carlos springt tijdens het rijden/ longeren met de galop, in de overkruiste galop.Eerst springt hij goed aan, maar na een paar passen springt hij over. Hij doe het vaker op de linkerhand dan op de rechterhand, zowel met rijden als longeren. Wat kan ik hier aan doen? Steeds terug laten gaan in draf en opnieuw proberen? Het is al 15,

gr kat


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:21

overkruist galopperen is vaak een balans probleem. Zorg dat je de volte niet te klein maakt. Hij moet op eigen benen rondgaan, en niet zijn steun zoeken door in de longe te gaan hangen. Van daaruit kun je dan verder werken. Als je in een gewone bak longeert, kun je ook zelf wat heen en weer lopen en daardoor de cirkel verlenge. Is nog beter vor je bodem ook!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:43

Ga met Zep mee.

Nog iets: Heb je z'n rug wel eens na laten kijken? Is je zadel goed? Zit je zelf stil en in balans? Stoor je 'm niet in de mond?

Nulla tenaci invia est via

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 13:45

Car heeft altijd al een gevoelige rug gehad, en nu is ook nog het zadel te smal geworden, concludeerde de Da en ze zei, dat ik een pysio erbij moest halen, om zijn rug wat losser te maken. Ik ben nu aan het sparen voor een nieuw breeder zadel. Ik longeer hem nu al 3 weken,

Voor de Pysiotherapeut komt, moet ik eerst geld hebben;( Maar ik heb het er echt voor over. Zijn rug is zowiezo gevoelig en nu met het probleem van het zadel is hij natuurlijk veel gevoeliger geworden. Een Pysio is nooit slecht.
Ik mag hem, trouwens alleen in de longeerbak longeren en daar kan je de volte niet groter maken, maar volgens mij is de cirkel groot genoeg.

Ik heb Car nu 3,5 jaar(is nu 15) en toen ik hem kocht kon eigenlijk niet zo veel. Hij was een soort net ingereden paard. Dus hij moet misschien ook nog wel leren om zijn balans te vinden. Hij was ook zo mager en had absoluut geen spieren en moet je hem nu eens zien Lovers


groetjes kathelijn

gr kathelijn

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:27

Daar heb je dus al een groot deel van het probleem te pakken denk ik! Rugproblemen, hij heeft ergens last van en probeert dat te ontlasten. Galop is een gang waarin er veel krachten op de rug komen te staan.
Ik denk dat je al een heel eind geholpen bent met een goede behandeling door een fystiotherapeut in combinatie met een passend zadel.

Laat die galop anders maar even zitten totdat de fysio geweest is en werk hem lekker voorwaarts neerwaarts los in stap en draf.

Succes ermee! Je bent op de goede weg.

Nulla tenaci invia est via

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 14:37

Dank je magreet!
Ja een fysio is erg goed!!
Ja, ik ga als ik weer een zadel heb, hem lekker veel los werken.
Ik heb al zo lang niet meer intensief gereden door zijn rug en het zadel.
Ik hoop echt dat hij losser in zijn rug word door de Pysio en dat het zadel ook minder pijn doet Verdrietig Zal ik hem ook met longeren, alleen in stap en draf laten lopen?

gr kat

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:00

carlosje schreef:
Zal ik hem ook met longeren, alleen in stap en draf laten lopen?


Als hij ook met longeren zo moeilijk doet dan zou ik ook aan de longe de galop maar even laten zitten totdat de fysio geweest is en dan natuurlijk met de fysio overleggen hoe je te werk moet gaan.
Je longeert niet met het zadel op neem ik aan, dus dan moet er haast wel iets in z'n rug niet goed zitten.

Nulla tenaci invia est via


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 17:00

nee, ik longeer hem niet met zadel, maar wel met ene longeersingel,!
En dat vind hij niet leuk als ik hem om doe Verdrietig

gr kat

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:55

Zijn rug doet pijn en dan maakt het niet uit wat je er op gooit. Ook een longeersingel doet hem pijn. Daarom reageert hij daar ook op.
Heel goed dat je een fysio laat komen! Laat je ff weten wat die gemeld heeft? Ben namelijk benieuwd!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:21

Laat die longeersingel dan ook maar weg. Hij heeft duidelijk pijn, echt wel sneu! Verdrietig

Maak 't 'm maar zo makkelijk mogelijk, zo min mogelijk fratsen er aan totdat die fysio geweest is. Kun je 'm geen (korte) vakantie geven in de wei? Zo is er ook geen lol aan, voor jullie allebei niet.

Ik ben ook wel erg benieuwd wat die fysio gaat zeggen, je houdt ons op de hoogte he?!

Nulla tenaci invia est via

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

rugpijn / omspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:19

Mijn paard had dat ook, ben naar de manueel therapaut/fysio gegaan en uit het onderzoek bleek dat 2 lendewervels muurvast zaten (al heel lang) waardoor ze dus lichamelijke problemen kreeg zoals omspringen in de galop. Ik ben 2 keer geweest (2 x 100,00 gulden) en het probleem is nu opgelost. Ik moest wel veel longeren met touwtjes. Het zadel moest mee voor controle en advies. Ik ben in Bodegraven geweest. De fysio aldaar heeft mij doorgestuurd naar de man.therapaut die daar ook werkt want zij kon niets doen. Je hebt hier wel alle mensen op 1 plek en dat is gunstig. Ik dacht ook even masseren en klaar, maar er bleek veel meer aan de hand te zijn. Het gaat nu heel goed, het kost misschien wat moeite maar je hebt er wel wat aan en het is nog te betalen. Succes en kijk goed naar je paard en reageer daarop.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 10:48

Het gaat nu al beter, op de linker hand springt hij nooit meer over en op de rechterhand soms. Ik rijd nu wel zonder zadel buiten en dat vind hij prima, ook als ik erop klim. Hij blijft gewoon staan en bijt niet houd gewoon zijn oren naar voren wat hij niet doet bij het zadel opleggen. De fysio is nog niet geweest, ik moet eerst geld hebben, heb nu bijna genoeg voor een zadel. Maar ben van plan om, tot de Fysio komt, alleen maar buiten te rijden, da's minder zwaar voor hem. Ik hoop echt dat het beter word. De paarden staan nog niet buiten,waarschijnlijk eind April dag en nacht. Da's ook wel wat beter dan de hele dag op stal Verdrietig

gr kathelijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers