voor de 1e keer heerlijk gereden op de lemelerberg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

voor de 1e keer heerlijk gereden op de lemelerberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 19:00

nou ja heeerlijk...hihi. Ik ben vandaag voor de eerste keer met Stella het echte bos ingeweest! Samen met Wendy (boktnaam Freggel) en haar Simon.We begonnen best goed, Stella was wel ontspannen en ik kon met lange teugel stappen (het blijft wel een tuiger, lees: hittepetit... Schijnheilig )
We waren net het ruiterpad opgegaan toen er een andere vrouw met een paard ons achterop kwam. Zij heeft een hele tijd met ons mee gereden, maar waarschijnlijk gingen we niet hard genoeg... Cool
en toen kwamen we de herder met de schaapskudde tegen: Stella trok mooi even een spurt, maar gelukkig bleef Simon kalm en had ik Stella snel terug (je moet weten dat schapen hele lange tanden hebben en je pakken als je er niet snel vandoor gaat...he, Stella?)
Door die schapen was Stella helaas nog een lange tijd heel druk en opgefokt dus het laatste uur was minder ontspannen, ook voor Simon want die moest stevig doorstappen.
Nog even wat foto's let niet op de scherpte, stella wilde niet stilstaan Bloos

Afbeelding
Wendy met Simon, tof kapsel simon Haha!

Afbeelding
Stella (die zowaar stilstond..) en ik

Afbeelding
eeuh, hallo? Stella, deze kant!

het was in ieder geval wel heel leuk vandaag en ik hoop het nog veel vaker te doen.
Het was gezellig Wendy en Simon!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:52

Heej ziet er heel leuk uit hoor.Maar zie ik het nou goed dat je alleen met een slof rijdt en niet gewone teugels erbij om heb?Niet om je aan te vallen hoor,maar dit heb ik nog nooit zo gezien.is dat makkelijker ofzo als ze een beetje "heet"zijn?gewoon benieuwd.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:18

leuk zeg en wat een prachtige omgevind heb je daar

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:38

Volgens mij rijd ze met een gogue.

Maar wat is die hei onwijs mooi zeg OK dan!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:25

Nee hoor, met een elastiek Knipoog . Was achteraf maar goed ook, Stella had er aardig de vaart in.

Ach heeft Simon weer een goede conditietraining gehad Tong uitsteken .

Maar het is zeker voor herhaling vatbaar .

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:31

ohohoh,ik heb geloof ik echt een brilletje nodig.maar goed,nog een paar van die lekere ritten en jullie zijn klaar voor de endurance???

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 00:09

ja, het is een elastiekje die ik erbij om heb. Zoals ik al zei: Ze blijft een tuiger, als ze het op de heupen krijgt zet ze haar nek erop en maakt ze rug hol, en hard dat ze dan kan! Maar dat is dus niet de bedoeling...Vooral niet als er nog een paardje meerijd, want dan ga je dus nog harder en daar had ik vandaag nog niet zoveel behoefte aan Haha!
Ja, nog even doortrainen en we kunnen de wereld aan, haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:11

Oh, wat bloeit de heide mooi zeg! Krijg spontaan zin in een rondje Lemelerberg.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:12

Mooi is het daar he? Ik heb er in mei een endurancewedstrijd gehad (oke, over de Archemerberg maar die ligt er tegenaan) en ik vond het hier en daar nog mooier dan onze eigen Berg. Hoewel die maar een kilometertje of 20 verderop ligt. Knipoog

Ik ga zeker nog een keertje op de Lemelerberg rijden, het ziet er daar schitterend uit! Cool

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:18

De hei doet het wel heel goed daar op die foto's, ik krijg spontaan heimwee. Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:59

Karin schreef:
Mooi is het daar he? Ik heb er in mei een endurancewedstrijd gehad (oke, over de Archemerberg maar die ligt er tegenaan) en ik vond het hier en daar nog mooier dan onze eigen Berg. Hoewel die maar een kilometertje of 20 verderop ligt. Knipoog

Ik ga zeker nog een keertje op de Lemelerberg rijden, het ziet er daar schitterend uit! Cool


Dit is eigenlijk ook de archemerberg Knipoog , maar iedereen had het altijd over de Lemerberg hier in de omgeving. Maar sinds ik een plattegrong van de omgeving heb weet ik dat het dus eigenlijk de archemerberg is Haha! .

Over de Lemerberg loopt geen ruiterpad , Maar je bent altijd van harte welkom om eens een ritje te maken. Het is idd supermooi .

Vanaf stal kunnen we voor en wat langer rit ook nog naar boswachterij Ommen lekker over de sahara (zandverstuiving) scheuren Cool .

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:11

ja, ik weet niet anders dan dat het de lemelerberg genoemd word... Ik dek omdat 'ie bij lemele ligt..haha. En de heide was prachtig, waarschijnlijk bloeide het net.

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:27

echt supermooie omgeving daar! Ik ben net terug van 2 1/2 week leiding geven op manege Laarbrug. Heb 3x een dagtocht gemaakt via de besthemerberg naar de lemelerberg, waar we bij de paddock dan pannekoeken aten met de hele groep. Is echt super! OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:22

Teigetje008 schreef:
ja, ik weet niet anders dan dat het de lemelerberg genoemd word... Ik dek omdat 'ie bij lemele ligt..haha.


Net zoals 'onze Holterberg'. Die wordt Holterberg genoemd omdat-ie bij Holten ligt, maar het hele gebied heet de Sallandse Heuvelrug. En volgens mij vallen Lemeler- en Archemerberg daar ook nog onder, maar dat weet ik niet zeker. Anyway, als je aan iemand uit de Randstad of Brabant vertelt dat je bij de Sallandse Heuvelrug woont, dan weten ze 9 van de 10 keer niet waar ze die moeten zoeken. Zeg je 'de Holterberg', dan is het 'oh ja, die ken ik wel!'. *LOL*

Maar ik kom graag een keertje bij jullie rijden. Hoewel... binnenkort ben ik al weer in de buurt, op 26 september rijd ik de Ommen-Vilsteren-Omloop (endurance).

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:33

Leuke foto's. Ik dacht ook meteen he dat is de Archemerberg (heb hem jaren ook de LB genoemd maar sinds ik in 2000 een endurance wedstrijd heb georganiseerd over de berg noem ik hem toch maar AB.)
Teigetje en Freggel waar staan jullie dan op stal?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:56

In Lemele (uhh Archem Tong uitsteken ). Op ong 10-15 minuten stapafstand van de Lemelerberg (uhh Archemerberg Haha! ). En we kunnen ook nog naar boswachterij Ommen en dan over de Sahara (zandverstuiving), dat is ong een half uurtje rijden en dan ben je er al .

We staan bij een voormalig veehouder die al wat KWPN fokte voor de hobby, en nu een paar stalletjes overheeft voor pension. Echt een super-stalhouder OK dan! .

@Karin: als ik kan kom ik dan wel even kijken Lachen . En het bos en de hei lopen niet weg hoor Tong uitsteken .