waarom doen alsof...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

waarom doen alsof...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:42

je een hengst hebt Scheve mond
ik zie vaak bokkers (nieuwe) die doen alsof ze een hengst hebben.
en veel mensen die tegen mij komen opscheppen over hun hengst.
terwijl er veel merries en ruinen zijn die zeker zo moeilijk zijn Scheve mond

wat is er stoer aan een hengst als je je nek breekt als je m moet rijden?

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:45

phara, als je dit bedoelde, dat was maar een grapje he?
LovesSaartje schreef:
hoi apple!
ik heb ook nog een vzmerrie die denkt dat ze een steigerende hengst is Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:47

nee! dat bedoel ik niet!!
ik had het dus over die ene bokker met zijn friezen hengst die uiteindelijk een ruin bleek te zijn die niet eens van hem was.
over iedereen die in m&m naar me komt opscheppen over hún hengst terwijl ze vandaag aan me vroegen hoe ik carelca (merrie) kon 'houden'

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:48

Ja dat vind ik ook zo vreselijk kinderachtig...
Maar ja, niet alle mensen zijn normaal Scheve mond maar weinig mensen zelfs..

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:04

Ik ben nog niet zolang op bokt. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen zich anders voordoen dan ze zijn. Wat is er mis met een merrie of een ruin. En waarom moeten paarden "zo moelijk"zijn?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:09

Ik denk dat het is omdat je op veel manege's weinig of geen hengsten ziet, waardoor kinderen van jongs af aan te horen krijgen dat die te gevaarlijk zijn ofzo. Gevaarlijk = dat je goed moet rijden en ja, dat kunnen ze wel, dus rijden ze hengsten naar eigen zeggen Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 16:10

geen ide, meidje bij mij op m&m rukt heel de tijd aan die paarden hun mond. niet geven nemen echt rukken! om te doen alsof elk paard wat ze rijd moeilijk is, nu maakt ze zich zo alleen maar belachelijk, want vandaag reed ze op een heel rustig paard en deed ze t ook. Dus...

k heb ook geen makkelijk paard! maar k stuur der wel fatsoenlijk. En k negeer der buien.
ik heb gewoon graag moeilijke dieren omdat ik daar veel van leer

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:20

Yessy schreef:
Ik denk dat het is omdat je op veel manege's weinig of geen hengsten ziet, waardoor kinderen van jongs af aan te horen krijgen dat die te gevaarlijk zijn ofzo. Gevaarlijk = dat je goed moet rijden en ja, dat kunnen ze wel, dus rijden ze hengsten naar eigen zeggen Tong uitsteken

Denk het ook ja...

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:22

Ken ook iemand die het echt extreem stoer vindt als zijn paard de hele tijd loopt te bokken, trappen, steigeren, en er vandoor gaat.
Ik vind dit dus helemaal niet zo en zie het gewoon als een ruiter die zijn paard niet onder controle heeft.
Wat is daar nou stoer aan?

Het is toch veel gaver als je je paard wel helemaal onder controle houdt en het paard niet bokt enzoo?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:22

ik had een hengst Cool Maar zn ballen zijn nu toch echt wel verwijderd *LOL*

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:23

juist! je kunt het wel zien als spelen, dat bokken en steigeren, maar als het paard er echt n hekel aan heeft, en jij vindt dat stoer.... nou ja, dan ben je op de verkeerde manier aan het rijden. En daar dan ook nog trots op zijn, dat zijn de ergste !!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:45

En ik heb een sullige hengst, dus ben ookal niet stoer (mijn ruin is pittiger, hahaha!)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:57

pharagirlke schreef:
nee! dat bedoel ik niet!!
ik had het dus over die ene bokker met zijn friezen hengst die uiteindelijk een ruin bleek te zijn die niet eens van hem was.
over iedereen die in m&m naar me komt opscheppen over hún hengst terwijl ze vandaag aan me vroegen hoe ik carelca (merrie) kon 'houden'

die foto was best wel donker he....
weet het zo zeker nog niet

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 17:01

ehm. Er is dúidelijk gezegd dat deze foto van iemand anders was...

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:01

Ik heb ook een hengst , namelijk een je-weet-wel-hengst Haha! .

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:11

Freggel schreef:
Ik heb ook een hengst , namelijk een je-weet-wel-hengst Haha! .

Grijns ik ook Haha! Tong uitsteken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:40

haha ik heb wel een echte hengst Knipoog
een hele grote!




Een shetje van 95 cm namelijk Clown

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:41

Ach, een hengst klinkt nou eenmaal stoer. Net als dat je in veel advertenties verzorgpony gezocht ziet staan dat het niet erg is als de pony bokt of steigert, dat vinden ze juist leuk! Nou, ik ben heel erg blij met mijn super brave merrie en ik vind het veel stoerder dat ik er achterlangs kan lopen en haar kan laten buigen en alles dan dat ik iedere keer weer zou moeten vechten voor alles.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:43

Laantje schreef:
Ken ook iemand die het echt extreem stoer vindt als zijn paard de hele tijd loopt te bokken, trappen, steigeren, en er vandoor gaat.
Ik vind dit dus helemaal niet zo en zie het gewoon als een ruiter die zijn paard niet onder controle heeft.
Wat is daar nou stoer aan?

Het is toch veel gaver als je je paard wel helemaal onder controle houdt en het paard niet bokt enzoo?


idd!
lijkt mij ook!En zo leuk is een hengst niet hoor!
Marjoo_ van bokt gaat vaak mee samen rijden met haar hengstje [shet] en ik met Tobi [hengstje] en als we andere paarden tegenkomen gaan ze best wel uit hun dak Scheve mond
En die van Marjoo_ helemaal Tobi voelt zich net een merrie waar ik wel blij om ben,maar het is echt niet leuk hoor!En het is toch veel leuker om een team te vormen met je paard/pony waar je echt alles mee kan! Lachen

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:50

Ik ken ook iemand die zoiets heeft verteld... ze heeft een merrie gehad die is verkocht en nu tegen nieuwe vriendinnen verteld ze dat ze een ster hengst heeft gehad. met dezelfde naam als de merrie. (die kan toevallig voor meisje en jongen) Ik snap het niet waarom iemand zoiets doet!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:11

Wat heb ik een bloedhekel aan mensen die alleen maar bokkende en steigerende paarden willen rijden, omdat ze dat stoer vinden Rolleyes
Nee, geef mij maar een gewoon braaf paardje, met af en toe eens een streek, dat vind ik niet erg, maar ik hoef geen rodeo-knol

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:23

Ik heb een ruintje, alleen weet hij dat zelf niet.
Als er merries bij hem in het land kwamen dan ging hij ze dekken, en ruinen ging hij aanvallen, dus hij staat nu helaas alleen, maar ik heb geen andere keus.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:29

Er was bij ons 5 jaar geleden een veulentje geboren. En het was een hengstje! Dan heb je twee keuze's of je laat hem hengst of je laat hem castreren. We hebben het laatste gekozen aangezien hij op zijn anderhalve jarige leeftijd al tegen ons op klom. Dan wordt hij maar een ruin. Makkelijk zat.

Ik rij paard voor mijn hobby en plezier. Ik wil niet constant een gevecht met mijn paard heb ik nu ook weleens maar nu komen we eruit!! Haha!

Als sommige mensen zo achterlijk zijn om over een zogenmaamde hengst of wat dan ook te praten. Jongens het slaat nergens op en ik ga er niet eens op in. Laat ze maar lekker hun gang gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:36

Ik heb hier genoeg verhalen over Ustinov neergezet, was een echte stoere hengst Cool , maar vond ze eerder pijnlijk dan stoer Ziek

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:33

Ik heb een hengst, ben ik nou stoer Clown

Mja, niet alle hengsten zijn eikels hoor, en zijn er zat bij die zelfs nog liever zijn dan merries...