film seabiscuit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

film seabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 17:29

Hey ik weet niet of deze topic op de goede forum staat.Maar wie heeft de film seabiscuit gezien.Ik wel en ik vind hem wel leuk.Wat vonden jullie van de film


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:35

Heb de film nog steeds niet gezien, maar heb zelf het boek Lachen Dat vond ik erg mooi

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:35

Ik geloof dat er een hele poos terug een topic over is geweest, dit was toen hij uitkwam in Amerika en sommige bokkers hem daar hadden gezien (of gedownload Tong uitsteken)

Vond hem zelf een beetje tegenvallen, had echt een mooier verhaal verwacht, maar vond hem zeker niet stom Lachen Het enige wat me heel erg irriteerde is dat die vader z'n eigen zoon de hele film niet herkend (of heb ik het verkeerd begrepen?)

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:37

Vader zijn zoon niet herkennen Verward

Dat kwam niet voor in het boek denk Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:39

hmm.. ik wilde die film misschien nog bekijken.. maar aar gaat hij nou precis over..?

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:42

Het waar gebeurde verhaal van een renpaard.

Een eigenlijk afgeschreven paard met kromme benen die terugkomt op de baan, en de mensen eromheen; zijn halfblinde jockey, een ex-cowboy als trainer en een miljonair die zijn zoon verloren heeft als eigenaar.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:11

Ik vond de film erg langdradig slaapverwekkend en tegenvallen .. het boek is beter. De film duurde echt veel te lang alleen op het laatst werd het wel leuk.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:34

Ik heb het boek niet gelenzen maar heb wel de film gezien. Die vond ik ook tegen vallen. Zulke langdradige stukken erin...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:11

De film heeft het helaas niet erg lang in de bios volgehouden. Ik vond hem wel leuk, maar ook alleen omdat ik de hele achtergrond rond het verhaal al kende, had het boek gelezen en de reportage op National Geographic gezien.

Het verhaal is helemaal geweldig, juist omdat het waar is gebeurd. Geeft ook een beetje sjeu aan de film.
En ik kreeg wel een deja-vu bij de match race tussen Seabiscuit en War Admiral. Leek wel erg op de Black Stallion, vinden jullie niet?

Je suis Charlie.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:14

Riant schreef:
Ik vond de film erg langdradig slaapverwekkend en tegenvallen .. het boek is beter. De film duurde echt veel te lang alleen op het laatst werd het wel leuk.


Jep mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:03

Het is een mooie film, en een echte Amerikaanse film mét de diverse boodschappen erin "verwerkt"... Zolang je er gewoon naar gaat kijken voor de mooie beelden, met name het rennen is erg goed gefilmd, kan je er best van genieten

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:07

Ik heb em gezien, vond het een erg mooie film!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:09

Eh, ik heb hem op DVD...wat voor typisch Amerikaanse boodschap vind je er in verwerkt? Zijn de boodschappen dan niet geldig ook voor Europa? De tijd waarin het speelt lag de economie in heel de wereld op zijn gat, niet alleen in de US. Toch leuk dat een paard een heel land achter zich wist te verzamelen. En dat kan ik niet echt Amerikaans noemen.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:18

Het is wel heel Amerikaans om het zo overduidelijk en moraliserend te presenteren... Subtiliteit kennen ze daar niet bepaald...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:25

Ik denk dat de film heel goed weerspiegeld hoe ze er in die tijd over dachten. De hengst stond niet voor niets in de top tien van de meest bekende personen (!) van Amerika eind jaren 30. Het was een hype, daar zijn er meer van geweest, niet alleen in Amerika. Maar in dit geval ging het om een paard, en dat was toch wel heel opvallend.

Je suis Charlie.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:01

Het WAS geen hype... het IS een hype... ik heb uren met een amerikaanse mailvriendin over seabiscuit gepraat, maar nog steeds zijn amerikaanse renpaarden helden!

Pas geleden ging er een renpaard dood dat ongeloofelijk veel wedstrijden had gewonnen en een echte held was.. Zij kon zich nog herinneren dat de GEWONE mens, die verder NIKS met paarden heeft, aan het janken was omdat een van zo'n grootste helden was overleden.. en dat ging dan om een paard!

Het paarden rennen leeft in de verenigde staten... iedereen volgt het! Het leeft nog 10 keer zo erg, als een nederland die ontroerd is door een anky van grunsven die een gouden plak wint!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:35

Ik heb hem vorig jaar in de zomer gezien, boek vindt ik persoonlijk mooier!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:39

Wie is de schrijver van het boek?
Ik heb de film namelijk gezien en vond hem heel mooi. Het leek idd wel een beetje op de Black Stallion, vind die boeken ook heel leuk!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:18

Walter Farley heeft waarschijnlijk veel van die situatie toen in zijn boeken verwerkt.
Het boek van Seabiscuit is van Laura Hillenbrand, is ook in het Nederlands te krijgen onder de titel "Buitenbeen".

Afbeelding

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 01:29

Ik heb hem nog in de bioscoop kunnen zien. Ik vond het een erg leuke film! Hij kwam wat traag op gang als ik het me goed herinner, maar ik vond hem zeker de moeite waard!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

MadDonna

Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 01:44


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 02:51

ik vond het een super mooie film.. heb helaas niet alles kunnen zien.. omdat de dvd kapot was.. en sloeg die sommige stukken over.. wat ik super mooi vond is dat toen die ruiter van seabiscuit, niet meer kon rijden en dat seabiscuit toen ook mank ging lopen, ik weet niet meer zo goed hoe die ging.. maar vond dat wel heel mooi..maar vond het niet de mooiste film wat ik ooit heb gezien ( dat is de green mile)

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:24

Ik vind het een prachtige film. Dat van die vader en die zoon heb je verkeerd begrepen. De zoon van de eigenaar komt om in een auto ongeluk. De jockey is de zoon van iemand anders.

Kerstmuts

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:42

Guinevere schreef:
Ik vind het een prachtige film. Dat van die vader en die zoon heb je verkeerd begrepen. De zoon van de eigenaar komt om in een auto ongeluk. De jockey is de zoon van iemand anders.

huh! ben ik nou gek geworden of...!
dat is in de film toch wel niet duidelijk naar voren gekomen????

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 138 bezoekers