NRPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassielvr

Berichten: 412
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: A'dam

NRPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 14:36

Vraagje:

Stel:
je laat een merrie zonder papieren(rasloos) dekken door een Arabisch volbloed/NRPS. Kan het veulentje dan worden ingeschreven bij het NRPS (NPA) ??


-Kim-

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:33

ja dat kan het veulen krijgt papier vanwege de vader.

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:34

Als de hengst goedgekeurd is voor het NRPS, kun je het veulen volgens mij wel op laten nemen in het stamboek, alleen wordt het dan het hulpstamboek van het NRPS

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:15

Is in beide gevallen mogelijk, je krijgt een hulpboekregiser paard wat in het stamboek opgenomen kan worden, heb ik ook gedaan met een merrie vader = avs en pasb ggk en moeder is helemaal nrps Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:14

als je hulboekregister A krijgt kan het idd als 3 jarige in het stamboek worden op genomen. met register B NIET. je kan ook een meeltje naar het nrps sturen. moet je voor het meeladres even op
Code
knip Joost van Gestel
kijken

Hoi, ik ga even heel flauw doen:

[FA] Lijst van stamboekorganisaties in Nederland
joostvangestel schreef:
-snip- Gelieve geen URLs te plaatsen in de topics, maar te refereren aan deze lijst. URLs van stamboeken plaatsen wordt vanaf nu als spammen gezien.
-snip-

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:09

hmm ik wist niet dat het NRPS al meel gebruikte om hun papieren mee te doen. Of zouden ze stiekem taarten zitten bakken daar? Haha! Haha!

sorry offtopic ik weet het.

Op de website van het NRPS staat ook al veel info in verband met het registreren van paarden.

Code
knip Joost van Gestel


Hoi, ik ga even heel flauw doen:

[FA] Lijst van stamboekorganisaties in Nederland
joostvangestel schreef:
-snip- Gelieve geen URLs te plaatsen in de topics, maar te refereren aan deze lijst. URLs van stamboeken plaatsen wordt vanaf nu als spammen gezien.
-snip-

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:27

petraaken schreef:
Of zouden ze stiekem taarten zitten bakken daar? Haha! Haha!

wie weet Haha!

Ja, het veulen kan dan ingeschreven worden.
Je paard kan toch al ingeschrevn worden als er 12,5 % arabisch bloed inzit..? (dan kan je alle paarden wel in gaan schrijven Haha!:D )

Sassielvr

Berichten: 412
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: A'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 09:59

Marloez schreef:
(dan kan je alle paarden wel in gaan schrijven Haha!:D )



*LOL*

kiwispirit

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:05

Het maakt niet uit of de ouders van je paard bekent zijn je kan hem zo in laten schrijven. Alle paarden waar vanalles in zit zijn meestal ingeschreven bij het nrps.

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:33

Ze hebben de regels voor opname en registratie wel wat aangepast de afgelopen tijd. Pony's hoeven nu als het goed is nog maar 12,5% arabisch bloed te hebben i.p.v. het eerder 25%. Ik zou even goed informeren bij het stamboek. Ze veranderen de laatste tijd aardig met de regels en procenten ox bloed.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:44

kiwispirit schreef:
Het maakt niet uit of de ouders van je paard bekent zijn je kan hem zo in laten schrijven. Alle paarden waar vanalles in zit zijn meestal ingeschreven bij het nrps.

Komt wel heel simpel over, maar het is iets meer; je moet met je paard naar een keuring. Daar kijken ze of je paardje voldoet aan datgene wat aan de vereisten van het stamboek voldoet, dus volgens mij of ze rijtypisch gebouwd is (geschikt voor de sport) en een beetje edele uitstraling heeft. Indien je paardje akkoord wordt bevonden, wordt ze opgenomen in het hulpstamboek.
Voor meer info zie site NRPS, dan onder evenementen de toelichtingen op de provinciale keuringen doorlezen.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:42

meestal wel ja want ons nieuwe paard is een holsteiner maar heeft een nrps paspoort..