Valentino(flemmingh)opgehaald uit de opfok

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Valentino(flemmingh)opgehaald uit de opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 15:33

Vandaag dus onze hengst uit friesland bij de burd op gehaald(nou ja bij land dat ze pachten iig Knipoog )

Hij had hem al apart gezet,dus hij stond ons al in zijn 1tje op te wachten,lopen we het land in,zien we in 1e een paardenkoppie uit de sloot komen,prachtig ogend vosje,dat tot zijn schoft onder was Bloos!
Hij was er vrij koel onder,maar leek er niet uit te kunnen komen,de eigenaar van de burd was al onderweg voor ons,dus het maar even afgewacht.

Idd na 10 min kwam hij aanrijden,klauwterd de vos in 1e toch op eigen kracht uit t slootje Lachen ,hij stond nog wat beduusd,maar leek verder niks te mankeren OK dan!

Dus terug naar ons eigen paardje,triailertje bij het land,kleppie open,vali vond het allemaal reuze intressant al die aandacht Lovers ,enhalstertje erom heen,hup richting trailer binnen 5 a 10 min,stond hij er superbraaf op Ach gut

Kleppie dicht en rijden maar,ongeveer 2 uurtjes rijden en hij heeft geen kick gegeven,stond lekker aan zijn hooi te knabbelen en vond t allemaal reuze spannend Haha!

Thuis aangekomen,afladen alsof hij dagelijks niet anders deed,lekker zijn schone stalletje in,waar uiteraard al weer van dat lekkere hooi op hem stond te wachten en een appeltje Vingers aflikken
andere paardjes ook gelijk maar naar binnen,even stoer als echte hengst flink hinniken naar je nieuwe stalgenootjes,en maar weer verder eten.

Dus al met al was het allemaal super verlopen,kon niet beter,nou maar kijken hoe hij zich gaat gedragen als echte vent,op zich is het wel de bedoeling om hem te castreren,maar eerst maar even rustig wennen,hij heeft ondertussen al 3 of 4x zijn hoofd gestoten aan voer en water bakje Ach gut *LOL*

Z1+4


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:34

Fijn dat alles zo goed gedaan is zeg. Lachen
Ik hoop dat je lekker met m bezig kan gaan dadelijk en dat ie snel zal wennen aan zijn nieuwe omgeving.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 16:41

bedankt!foto's komen misschien nog.

Z1+4


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:47

Inderdaad erg braaf paard.. Stond voor de klep even te treuselen maar niet eens van de klap afgegaan.. en stond er zonder moeite met wat geduld zo op OK dan!

Maar hij was echt superbraaf onderweg en heeft zich ook niet druk lopen maken onderweg en kwam kurkdroog de laadklep af
Ben wel een beetje verliefd op hem... Lovers maar heb helaas geen centjes Geld, geld! Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

en nog een plaatje van begin juni
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 29-08-04 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:48

Fijn dat het zo goed is gegaan.. Hopen dat mijn Flemmingh volgend jaar ook zo braaf is, dan mag die ook mee naar huis..
Ben wel erg benieuwd naar foto's!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:47

Fijn dat het allemaal zo makkelijk gegaan is! Leuk dier zo om te zien!
En het goede leven is voor hem nu afgelopen? Hij moet aan de bak? Knipoog

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:16

hij zier er wel super uit. !!!! fijn dat het zo goed is gegaan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 18:22

leuke foto's Cheese! ,ja hij is idd erg braaf,maar hij is wel enorm hoog geworden en breed ook al.zou me niet verbazen als hij al richting de 1.69/1.70 is,en hij is pas 2 jaar en kleine 2 maanden Rolleyes
dus t word me wel een indrukwekkende verschijning denk ik zo.

Zijn stalletje van 3.10 bij 3.15 zag er in 1e toch niet meer zo lekker uim uit >;) ,ik heb ook een merrieveulenbox,die is lekker ruim ,alleen daar staat naast een merrie,dus dat durf ik niet aan.

Z1+4

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:39

Jezus wat is dat kreng groot! Bloos!

Als Votje zo wordt als ze uitgegroeit is dan ben ik al blij. Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:53

Zo hij is echt behoorlijk aan de maat Bloos!
We hebben Usti eergisteren gemeten en hij is nu 1.67, ik denk dat hij de 1.70 dus wel gaat halen.
Lekker dat dat hij zo makkelijk te laden en te lossen is OK dan!

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:56

Idd een indrukwekkend groot paard! Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:03

Hij ziet er goed uit!!! Dus zijn vrije leventje is nu afgelopen!! Haha!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:08

jeetje die is best groot.. Mijn flemmingh is al 1.60m met zijn 1 jaar en 2 maanden Bloos!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:12

Afbeelding
Hier zie je het helemaal goed.. Dit was een paar maanden terug.. En ik ben 1.68
Paulanda is een stukje groter dus daar vind ik de verhouding nog niet zo extreem maar ik voel me zo erg klein Zij zijn groot en ik is klein!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:14

tja moeders was 1.66 dus daar zal hij t niet van hebben Haha! ,ben benieuwd of hij nou nog de breedte of hoogte in gaat want beide zijn al zo groot *LOL*

en aan het werk gaat hij nog niet hoor,daar vind ik hem nog te jong voor ,en door zijn afmetingen zal dat ook nog wel even duren,en hij is in principe voor de verkoop.

hij was als veulen ook z'on knoeperd,was ook maand overtijd(dus jaar draagtijd! Schijnheilig ),en itodina moest ook geholpen worden bij de bevalling,hij lag ook nog wat gedraaid namelijk.

'T is een echte joris goedbloed(vooralsnog Schijnheilig )

Z1+4

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:27

Bij ons op stal staat ook een enorme Flemmingh, een merrie. En nu ik erover nadenk (ja, kost moeite Haha! ) ken ik toch wel een aantal Flemminghen die flink aan de maat zijn

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:02

Wat is hij mooi zeg! Ik ben wel eens op dat opfokadres geweest, jaaaaren geleden toen ik een plekje voor Razinda zocht. Maar gelukkig kocht de eigenaar van de pensionstal waar ik toen stond 5 merrieveulens en daar kon ze toen mooi bij, zodat ik haar iedere dag kon zien.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:37

Wat een mooi dier zeg! Inderdaad enorm groot, en als je die benen zo ziet, kan hij nog wel een stukje door gaan schieten, de hoogte in... Laddertje aanschaffen?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:44

WAt fijn dat het zo goed is gegaan!
Gut, dat hij al zooo groot is geworden...
Succes met de verkoop. Ik zou proberen de castratie nog even uit te stellen (vroeg castreren, langer groeien, vandaar) en wellicht wil men een dier met DAT bloed ook wel als hengst voor de hogere sport.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 09:13

ja ik zie het even aan of ik hem deze winter nog hengst laat of niet,hij kan nog wel eens lompig zijn,maar das denk ik eerder door omvang en leeftijd dan hengstengedrag,ook al laat ik hem castreren dan komt hij dit weideseizoen toch niet meer het land in,dus daar hoef je het niet voor te doen.

Hij staat nu lekker in de paddock uit te waaien en heeft al 2x meegemaakt wat stroom ook al weer is Ach gut ,lekker onbeperkt hooi en vriendje ernaast,dus zal wel goed komen.

Z1+4

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:21

wat een mooierd

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:33

bedankt!

Z1+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, RenateHidden en 3 bezoekers