hondje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 14:41

ik wil al heel lang een hondje. vooral omdat ik angstaanvallen kan hebben als ik savonds alleen ben. soms gaat het goed maar vaak niet. dus zon hondje geeft me dan wat afleiding en is waaks tegelijk. ik ben over t algemeen wel vaak thuis. als ik op vakantie ga heb ik al opvang. maar wat als ik nu eens een dagje uit wil naar mijn ouders camping waar geen honden mogen? kan ik haar dan alleen in huis laten als ik haar van te voren uitlaat?? als ik met de paarden wegga kan ik haar makkelijk meenemen. het enige dat me dus tegenhoud is dus als ik eens een dagje weg wil en de hond kan absoluut niet mee. hoe doen jullie dat?? het gebeurt overigens niet vaak. maar het zal wel voorkomen dat ze dus eens een dagje alleen moet zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:37

Slordig hoor, een moddie die een vraag over honden stelt op het hippische gedeeldte van Bokt Knipoog Haha!

Maargoed, om een antwoord op je vraag te geven, dan zul je wel een hond moeten hebben of ernaar trainen om alleen thuis te blijven. Misschien is het ook handig als je iets hebt waar hij zijn behoefte in kan doen. Is het anders niet mogelijk hem bij een vriendin te brengen, of komt het vaak voor dat je een hele dag weg bent?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:44

Misschien is een uitlaatservice wat voor je...Die halen je hondje op om lekker een uurtje in het bos te spelen, en brengen het daarna moe maar voldaan weer terug. Dan kan ie er best een dagje tegen, hoor! Hoef jij m 's morgens en 's avonds je hondje maar uit te laten.
Er zijn ook oppascentrales, dan komt er iemand bij je in huis. Is het een grote hond? een klein hondje kun je vaak nog wel bij familie of kennissen onderbrengen voor een dagje...Een grote hond is moeilijker.

Succes en veel plezier met je woefje!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 15:51

xono. ik heb hem dus net van algemeen naar hier verplaatst omdat sypherion vond dat hij daar niet thuis hoorde. die zij dus ook ' en dat voor een moddie' ik had zelf ook t idee dat ie daar thuishoorde maar goed. misschien dat mijn collega hem wel weer verplaatst naar alg.

Het is een heel klein hondje. kruising tussen jacky en maltheser. dus word zon 30 cm hoog. er is hier geen uitlaatservice maar ik zou natuurlijk het buurmeisje kunnen charteren om tegen een kleine vergoeding haar even uit te laten als ik er eens niet ben. nogmaals, dat zal niet veel voor komen. heel vaak kan ze gewoon lekker mee met ons. maar voor die paar keer dat het wel gebeurt vind ik dat ze in elk geval goed achter gelaten moet worden.

heeft er nog iemand een hond die ze wel eens thuislaten voor een dag?? hoe doen jullie dat?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:53

Tja, je moet er natuurlijk van uitgaan dat je een hondje niet langer dan 5 a 6 uur alleen thuis kan laten en zeker als je een pup besluit te nemen kost het erg veel tijd en energie. Sommige mensen laten rustig een hond 8/9 uur alleen thuis, dit vindt ik persoonlijk erg lang en niet erg vriendelijk voor de hond.

Ook moet je goed bij jezelf gaan nadenken wat voor hond je dan wil hebben! Een wat kleinere hond kun makkelijker meenemen en wat voor hond is er waaks en hoe waaks wil je dat de hond is ?? Het ligt er maar net aan wat voor karakter je hond uiteindelijk heeft en als je hond heel waaks is kan het ook zijn dat je hem weer moeilijker ergens mee naar toe kan nemen en moeilijker bij andere mensen kwijt kan (dus dan moet je ook weer rekening houden met het feit dat je niet de hele dag weg kunt blijven).

Als ik jou was zou ik eens goed wat hondensites af "snuffelen" en eens kijken welk type hond en karakter je aanspreekt Knipoog

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:07

Ja hoor; mijn ouders hebben 2 grote honden (1tje pas sinds 3 jaar) en die laten de honden ook wel eens een dagje alleen thuis.
We zorgen er dan wel altijd voor dat tussen de middag even iemand een blokje met ze loopt zodat ze hun behoeften kwijt kunnen.

Het is helemaal niet verkeerd hoor! om een hond voor een keertje alleen te laten. Als hij / zij maar genoeg te drinken heeft en iets te doen heeft. (en dan bedoel ik niet jouw meubels opvreten)

Als ze zal gaan janken, wil het ook wel eens helpen om de radio zachtjes aan te zetten.

succes ermee en ik denk dat het best kan voor jou !! Een hond!

Hou je er wel rekening mee dat zo'n kleintje als jij graag wilt, niet echt schrikwekkend is als hij / zij iemand weg wil jagen ? Dan zou ik eerder een halfhoge hond nemen. (zoiets als een labrador of retriever)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:19

wij laten Fleur ook wel eens een dagje thuis hoor.. Dan laten de buren of opa en oma haar uit... vinden ze helemaal geweldig.. en Fleur ook... Dus dat kan best!!!
Ik zou maar snel een hondje nemen! super toch zo beessie om je heen!!
Lovers

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:22

Wij hebben meerdere honden thuis, die overdag in de kennel zitten als wij er niet zijn. Ze kunnen dan naar buiten en binnen wanneer ze willen in een speciaal voor hun afgezet terrein.
De honden vinden het prima, als ze het maar kennen. Het is ze vrij makkelijk aan te leren door ze ook in die kennel te stoppen als je bijv. boodschappen gaat doen, ze te voeren in de kennel, etc. De meeste honden vinden het zelfs prettig, omdat het hun eigen plek is. Stel dat je een keer een feestje geeft wat heel druk is met luide muziek e.d. dan kan de hond zich terugtrekken in zijn eigen kennel....
Het geeft jouw wat ruimte om ook eens een dagje weg te kunnen en het geeft de hond een eigen plekje.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:23

Wij hebben meerdere honden thuis, die overdag in de kennel zitten als wij er niet zijn. Ze kunnen dan naar buiten en binnen wanneer ze willen in een speciaal voor hun afgezet terrein.
De honden vinden het prima, als ze het maar kennen. Het is ze vrij makkelijk aan te leren door ze ook in die kennel te stoppen als je bijv. boodschappen gaat doen, ze te voeren in de kennel, etc. De meeste honden vinden het zelfs prettig, omdat het hun eigen plek is. Stel dat je een keer een feestje geeft wat heel druk is met luide muziek e.d. dan kan de hond zich terugtrekken in zijn eigen kennel....
Het geeft jouw wat ruimte om ook eens een dagje weg te kunnen en het geeft de hond een eigen plekje.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:32

Mijn teckel zat iedere dinsdag de hele dag alleen thuis, hij werd dan
wel een keertje uitgelaten door iemand.
Dit was hij al van jongs af aan gewend en ik heb er nooit
problemen mee gehad.
Als ik weg ging lag hij te maffen in zijn mand en als ik terug
kwam dan stak hij zijn slaperige hoofd onder het dekbed
van zijn mand vandaan. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:32

Heb je geen vrienden die er eens een dagje op willen passen? Of kunnen jullie pa en ma niet naar een camping waar wel honden mogen komen?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:54

Desiree schreef:
Heb je geen vrienden die er eens een dagje op willen passen? Of kunnen jullie pa en ma niet naar een camping waar wel honden mogen komen?


Vind je dat laatste niet een beetje drastisch?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:17

nee, dat vind ik niet drastisch. In deze maatschappij leven nu eenmaal ook honden, net als allochtonen (oeps!!! grinnik)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:21

Ik zou het gewooon doen, er zijn meer mensen die het zo oplossen als jij het zei en die honden hebben een gelukkig leven. Hartstikke leuk voor je!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:32

Hoe lang is zo'n dag? in principe is en nacht ook 8 uur en dan kun je je hond ook niet uit laten.

Ik heb zelf ook een hondje droopy heet hij en ik werk fulltime. Hij was eerst van mijn ouders dus ik wist al wat voor een karakter hij had. Hij kan prima een dagje thuis blijven. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is lekker met hem lopen en voor ik naar mijn werk ga ook natuurlijk. Het gaat prima maar ik probeer hem wel zo vaak mogelijk mee te nemen als ik wegga maar naar mijn werk kan dat niet helaas.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:35

Mmmmmm lon als je er eentje neemt.....
Ik heb allebei mn jack russel teefjes zwanger! Jeuh! ze zijn rond 20 mei uitgeteld allebei!

Effe on topic. Mijn honden blijven ook wel eens een dagje alleen thuis hoor. Dan gaan ze in de bench. Mijn moeder of mijn vriend laat ze dan een paar keer per dag uit.
Soms kunnnen ze ook de hele dag bij haar blijven, das helemaal perfect.

Mijn honden moeten trouwens in de bench omdat ze anders mn hele huis opvreten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:46

obsession schreef:
Mmmmmm lon als je er eentje neemt.....
Ik heb allebei mn jack russel teefjes zwanger! Jeuh! ze zijn rond 20 mei uitgeteld allebei!

Effe on topic. Mijn honden blijven ook wel eens een dagje alleen thuis hoor. Dan gaan ze in de bench. Mijn moeder of mijn vriend laat ze dan een paar keer per dag uit.
Soms kunnnen ze ook de hele dag bij haar blijven, das helemaal perfect.

Mijn honden moeten trouwens in de bench omdat ze anders mn hele huis opvreten.


Ik ga toch eens met mijn ma praten over een Jackie...ik wil er erg lang eentje... Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 19:55

tja ik ga dan rond 10 uur weg sochtens en kom dan na het eten savonds thuis. dus dat is wel een uurtje of 8. maar ik denk dat mijn buurmeisje haar wel een keerjte wil uitlaten voor me. ik wil het echt ontzettend graag. we hebben nog 2 honden maar die kunnen niet in huis. ze zijn altijd buiten geweest en zijn dus niet zindelijk binnen. daarom dus een klein hondje erbij. ik ben bezig met een x ing tussen een jack en een maltheser. die is nu 3 weken. moet nog ff wachten dus. maar ik zal blij zijn als t zzover is. kan mijn man rustig gaan stappen zonder dat ie word gebeld of ie naar huis kan komen omdat ik weer eens bang ben..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:59

lonneke schreef:
xono. ik heb hem dus net van algemeen naar hier verplaatst omdat sypherion vond dat hij daar niet thuis hoorde. die zij dus ook ' en dat voor een moddie'


EUH Lonneke? Toen ik op jouw bericht reageerde, stond ie op forumzaken!?!?!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:44

Een hond kan wel ongeveer 8 uur alleen blijven, ook zijn er genoeg honden die dat redden zonder dat ze uitgelaten worden. Daarna wel gelijk even uitlaten natuurlijk. Onze vorige hond hield dat makkelijk vol, ideaal is het natuurlijk niet, maar als de hond verder genoeg afleiding krijgt als je er weer bij bent zie ik het probleem niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:48

hmmz, deze discussie hebben we eerder gehad.
Zaterdag zijn wij heel de dag weg geweest. Om half 8 gingen we weg, en om half 7 's avonds waren we thuis.
Wij hebben 2 hondjes zoals je weet, en daar is niks mee aan de hand. Het verschilt heel erg per hond hoe lang ie alleen kan blijven, maar onze honden hebben daar niks geen problemen mee. Ze zijn zindelijk, en slopen niet. Ze lopen vrij in de keuken, dus niet in een bench ofzo.
Ik denk dat het voor jou helemaal geen probleem is omdat je hem/haar als je eens weg gaat in de bedrijfsloods kan doen bij gismo en daisy

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:53

ik heb ook een hond en werk 40 uur in de week.hij zit zo'n 10 uur alleen met de katten en dat gaat goed.ik laat overdag de radio aan.als je een hond erop traint om alleen te zijn gaat het goed hoor,er zijn zat mensen die een hele dag werken en een hond hebben.een pup moet je het leren en daar gaat een heleboel tijd inzitten.neem een oudere hond uit het asiel ofzo.s'avonds gaat mijn hond altijd mee en als hij een keer niet mee kan s'avonds of in het weekend dan breng ik hem bij mijn ouders of broer zodat hij niet meer als 5 dagen alleen zit.
maar als je buurmeisje hem uit wil laten zie ik helemaal geen problemen.
succes met zoeken.

groetjes

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 13:52

stef dat idee van de loods is juist geen optie. gismo en daisy zijn zoals je weet niet zindelijk. als ik mijn pup daar dan ook laat lopen als ik weg ben krijg ik die ook niet zindelijk omdat zij dan ziet dat de andere honden het ook daar mogen. dan denkt ze dus dat ze overal mag poepen en plassen.
dit moet echt een huishondje worden en moet dus ook zindelijk blijven. als ik ze bij gismo en daisy gooi als ik weg ben kan ik dat wel vergeten.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:08

Laatst bijgewerkt door obsession op 28-03-02 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:08

Lon, weet wel even dat Jack russels naast leuk ook ontzettend druk zijn en heel eigenwijs. er zijn "gemakkelijkere" rassen om op te voeden.