Info over tweelingen e.d.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Info over tweelingen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 23:41

Hoi ik ben op zoek naar boeken over tweelingen. Niet over het sterrebeeld en baby's, maar meer over de band die tweelingen met mekaar hebben. Helaas is hier erg weinig over geschreven, boeken zijn er zowat niet te vinden. Het enige boek wat ik vond was "Tweelingen Telepathie'. Wie weet er nog een boek of heeft info? Alles is welkom
Zijn er nog meer tweelingen op bokt?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:54

mijn broertje en zusje zijn tweeling Lachen vraag maar wat je weten wilt.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 00:09

Zijn ze een 1 of 2 eïege (of hoe je dat ook moge schrijven Schijnheilig ) tweeling?
Ben zelf 1 eïeg maar ken mn tweelingzusje niet. Heb altijd al een deel van mezelf gemist, wist dat ik een tweeling was, maar dat werd later pas bekend gemaakt toen ik twintig was. Hoezo laat... Boos! Weet totaal niet hoe ik hier mee om moet gaan. Meeste mensen begrijpen dit gewoon niet. Vandaar dat ik info zoek over tweelingen en met name de band die ze hebben of juist nooit gehad hebben of iets dergelijks.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:19

dit is een 2 eiige tweeling Knipoog Kan niet anders als het ene jongetje en een meisje zijn Knipoog Wel hebben ze zeker een sterkte band onderling. Altijd denken ze aan elkaar, en ook als ze op verschillende plekken zijn, merken ze het alsde ander pijn oid heeft...

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 00:24

machie schreef:
dit is een 2 eiige tweeling Knipoog Kan niet anders als het ene jongetje en een meisje zijn Knipoog


Oeps.... Bloos , tis al laat hè

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:21

kijk eens in de bieb, of op google Lachen

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:33

schaapjuh schreef:
Ben zelf 1 eïeg maar ken mn tweelingzusje niet. Heb altijd al een deel van mezelf gemist, wist dat ik een tweeling was, maar dat werd later pas bekend gemaakt toen ik twintig was.
Bloos! Waarom pas toen je 20 was??

Om je vraag te beantwoorden, ja iig bij een bieb kijken of op google of anders bij een boekenhandelwinkel kijken en vragen of je eentje kan bestellen ofzow..

Succes!!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:42

Pinootje schreef:
:oo Waarom pas toen je 20 was??


Tja... ouders... Schijnheilig Boos!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:44

Pinootje schreef:
Om je vraag te beantwoorden, ja iig bij een bieb kijken of op google of anders bij een boekenhandelwinkel kijken en vragen of je eentje kan bestellen ofzow..

Succes!!


Bij de bieb hebben ze niks, zelf bij grote boekhandels zoals Waanders en De Slechte niet. Via Google heb ik wel iets gevonden maar niet veel, gaat meer over baby's en sterrenbeelden enzo

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:48

Ik ken meerdere 2-lingen. En wat mij opvalt is dat beide 2-lingen (10 jaar en 18) hoe ouder ze worden steeds verschillender worden. Tot een jaartje of 8 zijn ze eigenlijk zo goed als het zelfde ook in doen etc. Maar hoe ouder ontwikkelen ze hun eigen leefstijl etc.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:57


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:06

ik ben zelf 1-eiige tweeling. samen met Apollo op bokt.
we zijn zijn qua karakter totaal anders. wel zijn we allebei in bepaalde dingen ongeveer evengoed. maar verschillen ontstaan ook heel erg door de omgeving waarin je leeft. zo hebben wij nooit bij elkaar in de klas gezeten op de basisschool, we hadden ieder een apart vriendinnengroepje. monique was bijv. fan van de spicegirls en heeft toen ook van die sjaaltjes op je hoofd gedragen, bij haar vriendinnengroep deed ook iedereen dat. ik deed dat niet, en neiamnd in m'n vriendinnengroep had dat. dit zijn kleine dingetjes, amar hier zie je al aan de omgeving grote invloed heeft.
monique en ik hebben wel vaker, we hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat we bedoelen. en dan vragen m'n ouders: wat hebben jullie nu were voor lol. en wat heel vaak voorkomt, dat ik iets zeg, en nog geen minuut later zegt monique precies hetzelfde. of we denken op het zelfde moment over dezelfde dingen. maar wij zijn geen tweeling die als tweeling gezien wil worden, sommige hoor je echt van dat ze grote vriendinnen zijn etc. maar dat zijn wij niet. maar nu kan ik nog ene heel verhaal gaan vertellen, maar als je nog iets wilt weten, dan mag je altijd vragen. Lachen ik weet zo ook geen boeken over tweelingen...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:15

BTW iets anders, jij en je zus zijn erg interessant 'studiemateriaal' voor psychologen. Die zijn echt constant op zoek naar een eiige (vaag woord Haha!) tweelingen ivm de 'nature vs nurture' discussie. Bij zo ongeveer alles in de psychologie vraagt men zich af hoeveel er nou bepaald is door genetisch materiaal (nature) en hoeveel er van de sociale omgeving/opvoeding afkomt (nurture). Waarom doe je dingen, waarom reageer je op een bepaalde manier, waarom heb je bepaalde voorkeuren. Dat zijn vragen die extreem moeilijk te beantoorden zijn tenzij je twee mensen hebt met hetzelfde genetische materiaal (een 1 eiige tweeling) maar toch verschillend zijn opgegroeid.

Oh, zie nu pas dat http://www.tweelingenregister.org/ daar grotendeels over gaat Haha!

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:15


skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:09

Ik ben ook een tweeling een twee-eiige dan. Ik denk niet dat ik echt een speciale band heb met mijn broer. En zoals Linda zegt wij willen ook niet als tweeling gezien worden.

Nurture en nature debat is in de les psychologie veel aan bod gekomen, heel interessant.