Wie is gestopt met roken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Wie is gestopt met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 16:52

Het is me dan eindelijk een paar dagen gelukt om van sigaretten af te blijven, na bijna 10 jaar gerookt te hebben. (erg vroeg begonnen)
Maar als ik dan eenmaal lekker zit verlang ik meteen weer naar een sigaretje Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb het tot nu toe vol gehouden ervan af te blijven, lolly's enz maar toch het gevoel naar een sigaretje verdwijnt maar niet Frusty
Hoe lang blijft of is dit verlangen er nog/ bij jouw gebleven?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:57

5 weken geleden rookte ik mijn laatste peuk. Het gevoel verdwijnt hoor, hoe langer je gestopt bent, hoe minder je aan roken denkt. Eerst ben je er de hele tijd mee bezig, maar op een gegeven moment vergeet je dat en wordt het normaal dat je niet meer rookt.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:59

Ik ben 12 september 2 jaar gestopt!
en de zin in roken verdwijnt echt... maar moeilijke momenten ben ik blijven houden! Als ik een borrel heb, wil af en toe de zin in roken terug komen! gewoon blijven negeren, en je motivatie om te stoppen blijven onthouden... en elke keer als je de drang hebt.. daar aan denken! Zo ben ik er in elk geval vanaf gekomen.

Sterkte! je hebt nog een lange en moeilijke weg te gaan! Maar de aanhouder wint!!

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 17:06

Ik heb er gelukkig weer wat meer vertrouwen in gekregen Bloos
Bedankt voor de snelle reactie... had ik echt even nodig.

(schaam me er wel voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:07

Gewoon niet meer roken, dat is het enige wat je hoeft te doen Knipoog.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:27

Ik ben in februari gestopt en rond juli weer begonnen... Scheve mond
Eerst zo van: eentje kan geen kwaad... Stomkop dat ik ben... Boos!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:33

IK ben nu een jaar gestopt.
Gewoon volhouden, over een paar weken is het niet moeilijk meer. En voel je je schoon, fris en snap je niet dat je ooit gerookt hebt Haha!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:35

Nou ik snapte dus nog steeds waarom ik het roken zo lekker vond...
En ik zocht voor mezelf ook excuses om weer een sigaret op te steken. Uitgaan was vreselijk, gevolg: ik ging maanden gewoon niet uit en geen leuke dingen doen... Bluh....

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:25

ik was 2 jaar gestopt na 3 jaar roke ofzo Haha! was egt trot op mezelf Haha! tot een klein jaartje gelede toen begon t weer, maar dan alleen met uitgaan....nu ist vakantie hmmm komt steeds vaker voor...ben benieuwd hoe lang ik het nog tegen over mezelf ga volhoude om het bij uitgaan te houde?

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 00:12

Ja, inderdaad... nu zaterdag avond ga ik maar om 1uur naar bed.
Wat een feest zodat ik nog altijd niet ga roken (de berichten helpen wel hoor maar ja... als je uitgaat ben je Bokt even vergeten)
Vraag me nu ook steeds af waarom ik eigenlijk zo nodig moest stoppen.
Morgen als ik wakker wordt ben ik wel weer trots op mezelf Bloos dat er weer een dag voorbij is zonder gerookt te hebben, daar hou ik me maar aan vast.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:23

ik ben ook zo'n 5 week terug gestop, en t gaat nog steeds goed ook steeds minder zin enzo!!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:40

Ik ben nu een jaar of 4 gestopt denk ik. Het ergste gaat er wel af, maar ik heb minimaal 2 keer per dag dat ik niemand moet tegenkomen die rookt, want dan beroof ik hem! Tsja, blijf soms van die "snak-momenten" houden....

Of er over dromen, dat heb ik ook vaak. Ziek he? Bloos!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 07:30

ben nu zo'n 5 maanden gestopt en voel me er super bij...

geen snak-momenten meer, terwijl ik best regelmatig bij groepjes rokers zit...

en maar 1 kg bijgekomen... Haha! Knipoog

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 07:55

ik ben alweer 7 jaar gestopt !!! Gewoon in 1 keer en nooit meer gedaan. Tis eigenlijk heel simpel, zit alleen maar tussen je oren.........succes !!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:17

Ik ben nu 7 maanden gestopt. Eigenlijk de eerste 3 maanden bij vlagen zin gehad, maar dat zat vooral tussen mn oren. Vaak associeer je bepaalde plekken met roken, en als je dat bedenkt krijg je ook weer zin. Heb niets genomen om het tegen te gaan, alleen maar heel gedisciplineerd gezegd dat ik het niet moest gaan doen. nu rook ik nog maar heel zelden, alleen op feesten waar veel gezopen wordt eigenlijk Bloos

Der Ellmauer Dancing Queen

Esperanza

Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:37

Ik ben nu anderhalf jaar gestop en eigenlijk niet echt meer die behoefte gehad. Je hebt in het beging behoefte aan het pauze/rustmoment wat je altijd nam als je een peuk ging roken. Je moet je zelf dus wel dat dat rustmoment gunnen.

Ik heb in het begin er ook wel over gedroomd ja, echt ziek. Maar nu heb ik geen last meer nee. Ik kan me niet eens voorstellen dat ik ooit gerookt heb. Volhouden hoor, want het is de moeite waard.


sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 14:21

Ik ben zo blij om te horen dat sommige van jullie er ook over gedroomd hebben (ik vindt/vond het zo ziek van mezelf dat ik dat nu ook heb)...
dacht echt dat ik een hopeloos geval was.

Het gaat verder erg goed, totdat ik dan even ga zitten (pauze/rustmoment inderdaad... vooral s'avonds) dan heb ik steeds zoiets van: zo even een sigaretje... o nee, ik ben gestopt! Scheve mond

Wel fijn om te weten dat ik geen hopeloos geval ben, ik blijf gewoon volhouden en hopen dat het gevoel snel verdwijnt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:45

Ik ben een half jaar geleden gestopt met roken. Kostte me veel moeite en bij tijd en wijle nog steeds. Ben ook dikker geworden hierdoor. Ben ook wel weer aan het afvallen, maar ook dat kost moeite.

Het gevaar blijft ook na langere tijd om de hoek schuilen. Mensen grijpen soms na een jaar nog naar een sigaret. (of zelfs zeven jaar).

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:18

Ik begon op mijn 8e met roken. (erg jong en dom) ik weet het.

maar dat was maar af en toe een sigaretje.

op mijn 12 ongeveer ben ik vast gaan roken en ik ben nog een jaar gestopt geweest op mijn 14e. op mijn 15e ben ik weer gaan roken. en nu ben ik 16 en ben ik al 4 maanden gestopt met roken en ben er erg blij mee. heb t ook meerendeels voor mijn vriend gedaan.

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:22

lukte het mij maar... ben nu aan het minderen, maar ik denk dat ik op een dag toch gewoon de asbak weg moet gooien... Boos!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:44

Ik ben al 3 maanden gestopt! maar heb tussendoor nog wel 3 siggaretjes gerookt.

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:00

Ja, vooral s'avonds heb ik steeds zoiets van: 1 peukje maakt toch niet zo veel uit..? Maar ja, het is nu me 5de dag dat ik niet meer rook en als ik dan weer beging... dan is waarschijnlijk het einde zoek.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:12

Ik ben nooit begonnen Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:16

LuvdaTossa schreef:
Ik ben nooit begonnen Haha!


Ik dus ook niet.. Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:58

Ik ben nog steeds niet helemaal gestopt maar ik kan rustig een maand niet roken en dan 1tje tijdens het stappen en dan weer een tijd niet, zo doe ik het nu eigenlijk al een jaar Bloos

**Look where all this talking got us baby!!**


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dammie, djodjodjo, Eefje_Sammy, F_inley, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Jorex, MissJG, mOamm, Noor17, Siers83, Sintara, Sorriso, spiritfleur, xPabloBokt en 70 bezoekers