De net-niet Spelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

De net-niet Spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 22:29

Zo noemt Mart ze inmiddels in Studio Sportzomer.
Wat vinden jullie ervan?

Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje met hem eens ben als je ziet hoeveel keer we net naast het goud of net naast het podium grijpen.

Evengoed vind ik de prestaties van alle atleten super, daar niet van, maar ik kan me toch maar niet aan de indruk onttrekken dat net het beetje killersmentaliteit dat bv. de Duitsers wel hebben bij ons Nederlanders ontbreekt.

Hoe denken jullie daarover?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:31

Volgens mij lijden 'wij Nederlanders' weer vreselijk aan het 'onderschatten van de tegenstanders'. Dat vond ik bij de hockey dames heel erg en bij de heren ook een beetje.
En inderdaad geloof ik wel dat er een soort van gebrek aan echte winners mentaliteit is.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:37

Fitzroy schreef:
Zo noemt Mart ze inmiddels in Studio Sportzomer.
Wat vinden jullie ervan?

Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje met hem eens ben als je ziet hoeveel keer we net naast het goud of net naast het podium grijpen.

Evengoed vind ik de prestaties van alle atleten super, daar niet van, maar ik kan me toch maar niet aan de indruk onttrekken dat net het beetje killersmentaliteit dat bv. de Duitsers wel hebben bij ons Nederlanders ontbreekt.

Hoe denken jullie daarover?



Over 4 jaar maar een goede mental coach mee, jij kent er nog wel een, of niet Fitzroy?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 22:42

Nee, ik ben het prototype hollander, excuse me! Als het erop aan komt bak ik er niets van Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:40

Volgens mij hebben wij Nederlanders gewoon een andere mentaliteit.
De Duitsers zijn ontzettend grundlich en serieus. Die willen ook echt winnen.
Dat de Amerikanen succesvol zijn verbaast me ook niets. Sport wordt er daar met de paplepel ingegoten. De meeste highschools bijv. daar hebben een sportcomplex waar je u tegen zegt. Compleet met zwembad, atletiekveld, footballveld enz. Nog maar te zwijgen over studiebeurzen die je met behulp van sportresultaten kunt halen.

Ik denk dat Nederlanders wat losser zijn, maar dat heeft ongetwijfeld ook zn voordelen.

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 06:37

Ik ben het er mee eens het is wel zwaar ***, maar wat doe je eraan, niks. Ik ben wel blij dat onze sporters (nog) niet betrapt zijn op doping, dat vind ik zo onsportief, dan heb ik liever geen medaille dan op zo'n manier!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:37

Ik krijg bij sommige sporten wel een beetje een 'coulda-woulda-shoulda'-gevoel, het zijn er inderdaad wel veel die er net naast gegrepen hebben, maar aan de andere kant: Die gouden plakken zijn niet zomaar gouden plakken, ik zou ze platina willen noemen, allevier superverdiend en kippenvel. Dat overheerst bij mij wel, dat gevoel.... Voor Anky, Inge, Pieter en Leontien zijn dit absoluut geen 'netniet'-Spelen!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 09:05

Justy schreef:
Voor Anky, Inge, Pieter en Leontien zijn dit absoluut geen 'netniet'-Spelen!


Zeker niet, maar dit zijn wel de mensen die 4 jaar geleden ook al goud haalden. Er zit geen nieuwe lichting tussen.
En buiten Anky, vraag ik me af of Inge en Pieter nog doorgaan.
Dus hoe het over 4 jaar zal zijn?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:11

SplashIsLief schreef:
Ik ben het er mee eens het is wel zwaar ***, maar wat doe je eraan, niks. Ik ben wel blij dat onze sporters (nog) niet betrapt zijn op doping, dat vind ik zo onsportief, dan heb ik liever geen medaille dan op zo'n manier!

ben helemaal met je eens!! Haha!

<3

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:36

Het is echt heel vaak zo dat als er een olympische spelen goed gaat dat ze dan die spelen erop niet zo goed gaan voor ons. Ik vind 4 gouden plakken ook super hoor! En als we nou volgend jaar er 6 halen dan is dat toch hartstikke goed!!

Het kan toch niet altijd goed gaan. Ze zeggen toch ook vaak 1 stap vooruit is 2 stappen terug.. Knipoog

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:55

Na de resultaten van Sydney kan het ook bijna alleen maar tegenvallen!! Naar mijn idee waren het idd wel een beetje de net niet spelen, maar ik vind dat de ruiters het goed hebben gedaan hoor! Over 4 jaar denk ik dat we weer helemaal meedoen in de paardensport!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:59

Weet je wat het is, we hebben er teveel van verwacht.
4 jaar geleden hadden we nooit verwacht dat we zoveel plakken zouden winnen. Dit keer hadden we verwacht dat we het wel weer deden, nou mooi niet dus, wel de plakken maar niet het goud Haha!

Verder vind ik het wel super wat de sporters hebben gedaan, wij doen het ze niet na Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:51

ik vind het idd wel typerend voor Nederlandse sporters, en niet alleen nu in Athene. Als je 38e wordt in de finale van een Wereldkampioenschap (Maakt niet uit welke sport) kun je toch IMO niet zeggen dat je het goed gedaan hebt. Je mag opver je eigen prestatie wel tevreden zijn maar uiteindelijk sta je wel gewoon in de achterhoede. De echte winnaarsmentaliteit hebben er maar heel weinig, en de goudwinnaars van deze spelen hebben het dus zeker wel.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:40

Na Sydney werd gezegd dit kunnen we nooit meer evenaren.. nu halen we er toch maar weer 22 tenzij Krotwaar ons morgen nog verrast met een medaille. Ik vind dat een geweldige prestatie voor zo'n klein landje als het onze! Tuurlijk waren er een paar net niet prestaties maar ja dat waren desondanks toch nog altijd topprestaties. Dat het dan net geen medaille wordt is vooral voor die sporter(s) balen! In Sydney hadden we met het medailleklassement bovendien nog eens extra geluk omdat toen zo'n beetje de helft van die 25 medailles ook nog eens goud was.. maar ja dat is volgens mij meer een kwestie van net dat laatste beetje geluk of topvorm dan dat het met winnaarsmentaliteit te maken heeft.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:47

Fitzroy schreef:
Zeker niet, maar dit zijn wel de mensen die 4 jaar geleden ook al goud haalden. Er zit geen nieuwe lichting tussen.
En buiten Anky, vraag ik me af of Inge en Pieter nog doorgaan.
Dus hoe het over 4 jaar zal zijn?


Tussen de gouden medailles zit geen nieuwkomer maar daaronder zit echt wel talent hoor! Kijk naar het baanwielrennen, de paardensport, de judoka's, hockey is een vaste waarde al jaren lang altijd kanshebber voor een medaille dus ook goud, de meerkampers presteerden heel goed en zijn nog jong.. en wie weet wie er in de komende 4 jaar daar nog meer bijkomen?!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 21:31

toscana schreef:
maar ja dat is volgens mij meer een kwestie van net dat laatste beetje geluk of topvorm dan dat het met winnaarsmentaliteit te maken heeft.


En dat denk ik dus juist niet. Als voorbeeld zowel de hockeydames als heren. In de poulewedstrijden verslaan ze dezelfde tegenstanders met gemak, in de finale als het erop aan komt lukt hen dit opeens niet?

Maar goed, zoals ik al stelde vind ik het van iedereen super prestaties, maar er zijn wel wat 'net-niet'gevallen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:33

Als je dit vergelijkt met Sydney is dit inderdaad de net niet spelen. Steeds maar weer die zilveren plakken. Natuurlijk ook niet slecht, maar het gaat om het goud.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:49

Fitzroy schreef:
En dat denk ik dus juist niet. Als voorbeeld zowel de hockeydames als heren. In de poulewedstrijden verslaan ze dezelfde tegenstanders met gemak, in de finale als het erop aan komt lukt hen dit opeens niet?

Maar goed, zoals ik al stelde vind ik het van iedereen super prestaties, maar er zijn wel wat 'net-niet'gevallen.


Oke wat het hockey betreft dat was inderdaad zwak en had denk ik zeker bij de vrouwen met onderschatting en instelling te maken.
Maar dat de judoka's het net niet haalden vond ik heel wat anders.. en als Van Moorsel niet gevallen was had zij of Mirjam Melchers absoluut een medaille gehaald. Dat is gewoon domme pech.. fout van Leontien, mag niet, maar kan gebeuren.
Audina speelt een geweldig toernooi en een wereld halve finale maar komt net tekort voor goud.. misschien had ze niet moeten dubbelen.. maar het lag zeker niet aan haar instelling/mentaliteit!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:20

jullie Nederlander kunnen toch niet klagen van de medaille oogst? Verward Het is voor onze Belgische Atleten de spelen van net geen medaille. De ruiters stranden jammergenoeg op een voor mij zeer eervolle 5de plaats. Want dat laatste parcours stond echt super zwaar. onze kajakkers net geen medaille. Judoka's die net geen medaille haalden. Mountainbiker die 4de wordt etc.


Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:46

Ik vind ook wel dat jullie niet te klagen hebben over de prestaties van de Nederlandse atleten in Athene met meer dan 20 medailles, daar kunnen de Belgen alleen maar van dromen. Ik denk dan ook dat het probleem 'als het er op aan komt lukt het net niet' nog véél meer speelt in België dan in Nederland. Jullie zouden eens moeten nagaan hoeveel Belgen op een vierde, vijfde of zesde plek stranden, dat zijn er behoorlijk wat... De Belgen hoopten/rekenden (teveel?) op 6 medailles en hoeveel hebben we er? Welgeteld drie... Dus nog veel meer de net-niet spelen van België dan van Nederland. Scheve mond

Ik vind dat het de hoogste tijd is om het in België eens over een andere boeg te gooien, weg met de amateurs aan de top, maar vervangen door echte vaklui met kennis van zaken, dat zou meteen al een geheel ander beeld geven...

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:25

Jullie moeten zeker niet klagen, maar wij ook niet vind ik!

We hebben inderdaad een hoop 'rotte' plaatsen (4,5,6) bij elkaar gehaald, maar je moet het toch maar kunnen hoor! Eerst al op die OS geraken en daar dan nog is vierdes, vijfdes of zesdes worden vind ik persoonlijk heel knap. Spijtig ja dat er geen medailles in zaten, maar ik kan alleen maar 'Chapeau' zeggen, ik zou het zelf niet kunnen hoor!

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:48

Oja, met de amateurs weg, bedoel ik natuurlijk niet onze atleten, maar diegenen die in de sportcomités zitten en alles voor het zeggen hebben, maar eigenlijk maar weinig kennis van zaken hebben.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:51

Elfie schreef:
Oja, met de amateurs weg, bedoel ik natuurlijk niet onze atleten, maar diegenen die in de sportcomités zitten en alles voor het zeggen hebben, maar eigenlijk maar weinig kennis van zaken hebben.


Ahzo ik snap hem nu Haha!

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:18

Marengo_82 schreef:
Ahzo ik snap hem nu Haha!


Ik dacht het al, toen ik mijn tekst opnieuw las, merkte ik dat het leek alsof de atleten weg moesten, onduidelijkheid van mijn kant Knipoog

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:59

Snap het commentaar ook niet hoor. Het gaat niet alleen om medailles.. natuurlijk is dat het ultieme doel maar als je met het strenge selectie beleid in Nederland (geen idee hoe dat in Belgie is) uberhaupt naar de OS mag dan is dat al een prestatie. Ja er waren een paar tegenvallers, waar zijn onze goede prestaties met zeilen van weleer? Het turnen was ver onder eigen niveau. De estafette teams wisselden niet goed. Maar Warners 5e op de meerkamp dat is een wereldprestatie voor een Nederlander. Van Rooij-Vink 5e bij het mounainbiken, een jong landenteam dat 4e word bij het springen, de dressuurploeg die 4e word ondanks dat Gal en Falandt er niet bijwaren..
Is dat dan net niet? Ja als je het met een negatieve inslag wilt bekijken. Nee als je kijkt dat het gewoon hele goede prestaties zijn.
Maar ja als je alleen de medailles telt... (zijn er toch wel 22 hoor!!!)

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker