Lekker uit eten met de hond ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Lekker uit eten met de hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 01:13

Aangezien ik in een restaurant werk, kom ik soms de gekste dingen tegen, maar dat even terzijde.
In sommige restaurants is het verboden om met honden naar binnen te komen.
Bij andere(bij ons dus) mogen ze aangelijnt wel naar binnen, en niet door de zaak heen lopen.

Nu hadden we vanavond dus een stel met 2 kleine hondjes, waarvan 1 constant zat te blaffen naar van alles en nog wat. De gastvrouw had al gevraagd of hij stil kon zijn,(overigs vond ik dat de eigenaren erg slecht optraden, hij zat naar een kind te blaffen; dat kind schrok zich dood, harstikke bang was; keek die hond naar z'n baas met zon (honden) smile *LOL* kijk eens. En toen deden zij echt niks) Maar hij bleef dus echt blaffen en blaffen en blaffen. Uiteindelijk moesten ze dus de hond buiten doen. Toen zijn ze zelf maar naar buiten gegaan.

Ong. 2 weken geleden kwam er een grote groep met 4(!) grote langharige honden. Die ook midden in de weg lagen. Aangezien wij niet erg groot zijn, zitten we met een regenachtige zaterdag ook gelijk vol. Maar een man van die groep begon die honden ook te aaien, wardoor die haren ook door de zaak heel vlogen. Dus gastvrouw naar toe en gevraagd of hij hem neer wilde leggen en niet wilt aaien ivb andere gasten. Die mensen hebben zelf toen de honden naar de auto gebracht.

Ikzelf zou nooit met mijn hond(die ik nu niet heb) uit eten gaan, die kan lekker thuis blijven. En ik vind het ook niet erg smakelijk dat er een hond door de zaak heen baggert en zo mijn eten zou 'besmetten', tenzij ze echt netjes onder(dus niet naast) tafel blijven liggen bij die persoon.
Eens of oneens? Wat vinden jullie van een hond in een restaurant?Mee of thuis blijven?

- Offline -


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:16

Gewoon helemaal geen hond nemen, dat zou helemaal makkelijk wezen. Haha, nee hoor, vind honden tijdens het eten gewoon smerig

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:16

Thuis blijven, zeker weten.
Ik bedoel, je neemt je hónd toch niet mee uit eten?
Het is inderdaad niet echt smakelijk nee, en het kan nog storend zijn ook.
En wat heeft die hond er nou aan? Die zit maar verlekkerend te kijken hoe -baasjelief- het eten naar binnen smikkelt....

Nee, ik zou mijn hond nooit meenemen naar een restaurant...
Het arme beestje heeft er niets aan, en het is nog storend voor andere mensen ook.

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:25

op vakantie gaat onze hond wel altijd mee. Maar deze kent wel manieren. Onze hond ligt altijd onder de tafel. Dat is haar geleerd

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:31

Juist Machie, van mijn honden hebben 'ze' ook geen last. In hondvriendelijk gelegenheden krijgen mijn honden niet eens een bakje water omdat ze dus totaal niet opvallen. Maar van honden moet je in restaurants of andere openbare gelegenheden inderdaad geen last hebben. Net zomin als van kinderen........ daar schort het helaas ook nogal eens aan en niemand die dan zijn kind alleen in de auto zet..... Knipoog Beetje geven en nemen over en weer lijkt me een plezierige instelling.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:33

Ik ben ook een keer met de hond uit eten gegaan. We zaten toen buiten op een terrasje en de hond lag onder de tafel in niemands weg.

... And we like all the fluffy animals.


Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 02:21

Wij hebben ook wel eens onze 'leenhond' die vaak bij ons logeert meegenomen. Maar dan wel naar een restaurant waar de ruimte was, en het is een redelijk klein en heel rustig hondje: hij lag heel braaf onder de tafel en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar last van had.

De reden dat wij hem meehadden is dat we over het strand hadden gewandeld (juist voor de hond) en daarna bij de boulevard uit eten zijn gegaan. Bovendien kan hij niet goed alleen thuis blijven.

You can either agree with me or be wrong.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 05:06

Ik kan me nog een leukere situatie bedenken.
Je bent alleen en je hebt je 2 honden bij je.
Je bent nog een eind van huis af op de terugweg en je krijgt honger.
Dus stop je bij een wegrestaurant.
Je vraagt nog even extra of honden wel welkom zijn, maar dat is wel goed (na de tijd zag ik pas dat er ook een bak met water en brokken voor de honden klaar stonden, dus honden waren idd wel welkom, maar ze hadden de bakken wel op verkeerde hoogte, voor grote honden was het perfect, maar voor de wat kleinere honden was het echt te hoog Tong uitsteken ).
Tijdens het eten (ff snel kop soep en broodje) gaat alles goed, die blijven netjes bij je en blaffen niet het hele restaurant bij elkaar of iets dergelijks, maar dan...
Dan moet je naar de wc...
Ja, wat doe je dan??? Schijnheilig

Honden terug brengen naar de auto is geen strak plan, in het restaurant laten en zelf naar de wc toegaan ook niet, dus dan...
Dan neem je de honden maar mee naar de wc Haha!
Werkelijk, je had je kapot gelachen.
Voor de wc waar ik naar binnen ging, had ik de riemen van de honden ergens om heen geslagen, dat ze niet zo weg konden.
En ik dus zelf naar de wc.
En mijn ene hond maar proberen om onder de wc-deur door te kruipen om maar bij mij te komen Bloos! .
En de andere, wat die precies deed weet ik niet, iig enthousiast tegen alles en iedereen Haha! .
En ondertussen de reacties van andere mensen horen, vanaf de wc, die binnenkomen en ineens 2 honden zien Haha! .
Kijk er nu nog met een glimlach op terug Pling .

Maargoed, als de honden meezijn en je wilt ergens wat eten, dan gaan de honden ook mee naar binnen (waar dat mag en anders maar verder zoeken naar waar dat wel mag), ik zou ze absoluut niet in de auto laten zitten, echt niet .
Maar als we van huis weggaan met het plan om uit eten te gaan, dan blijven de honden lekker thuis.

Honden mogen best aanwezig zijn, maar niet te.
Dus de hele boel bij elkaar blaffen of alle tafeltjes langs schooieren oid.
Als ze netjes onder de tafel blijfen liggen of bij de stoel of waar dan ook, wat is dan het probleem?
Daarbij, ligt er ook nog aan wat voor gelegenheid het is.
Als je met een hele stel gewandeld hebt, en dus met een grote groep mensen bent met ongeveer hetzelfde aantal honden, loop je niet snel een chique restaurant binnen (ookal zouden honden wel welkom zijn).
Een wat minder chique aangelegenheid, zoals een familierestaurantje of terras, daarbij is de drempel wat lager (en laat je ook wat meer toe, tot bepaalde hoogte).

Wat ik laatst meemaakte, was ideaal.
Wij zijn aan het eten, en je ziet een stel opstaan inclusief (grote) hond, en dan pas opmerken dat het stel een hond bij zich heeft.
Nu lukt dat niet bij onze honden, die trekken altijd wel op de een of andere manier aandacht (al is het alleen maar omdat ik zou zeggen dat ze moeten blijven zitten of zoiets), maar niet op een hinderlijke manier (vind ik dan tenminste).

Maargoed, als mensen niet van honden houden, en je hebt je honden bij je, dan is er altijd wel wat voor ze om te klagen...

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 07:23

Een hond hoort niet in een restaurant...

Ik heb absoluut niks tegen honden, lieve beesten (de meesten dan Haha!), maar niet in een restaurant... Op plaatsen waar mensen uit eten gaan hoort geen hond, ik vind dat absoluut niet hygiënisch. Net zo min dat als ik een hond vind thuishoren in de keuken...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:31

Als wij een dagje weg zijn geweest en onderweg wat willen eten dan gaat de hond lekker mee het restaurant in en dan ligt ze onder mijn stoel vast aan de riem.Alleen als ik op moet staan om bv even naar het toilet te gaan dan gaat mijn man gauw even op mijn stoel zitten want anders vliegt er een hond met stoel achter me aan naar het toilet Haha!
Van onze hond heeft niemand last ,wat je van sommige jankende jengelende kindertjes niet kan zeggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:11

sja, heb honden thuis, dus als ik eet, zijn er honden bij. Wij eten in de keuken overigens, en de honden ook. Dat is niet smerig of onhygienisch. Ik zou niet weten waarom. Ik heb mijn hondje Polleke wel eens meegenomen in een restaurant. Vanzelfsprekend hou ik haar dan bij me, ik wil niet dat ze naar iedereen toe loopt namelijk. De lus van haar riempje doe ik dan om een stoelpoot, dat is gemakkelijk. Blaffen is natuurlijk uit den boze maar dat doet ze niet. Zou ze het wel doen, kreeg ze een flinke tik en hielp dat niet, moest ze de auto in. Ook al ben ik een hondeneigenaar en hou ik veel van honden, ik verdraag geen geblaf aan mijn kop. Ik hou namelijk gewoon niet van herrie (lijk net een oud wijf in dat opzicht). Vandaar dat ik ook zo intolerant kan zijn t.o.v. luidruchtige kinderen, of erger nog: een groep mannen! GATVERDARRIE wat kunnen die prominent aanwezig zijn zeg van "kijk ons, wij zitten hier lol te maken" en dan kun je je tafelgenoten niet meer verstaan....
Of mensen die zitten te roken en de rook komt in jouw richting als je een hap neemt. Lekker is dat!

natuurlijk vind ik ook dat een ober of serveerster niet gehinderd mag worden door je hond in die zin dat hij bijvoorbeeld midden op het gangpad ligt, of er tegenaan springt of zo. Het is eigenlijk heel simpel: een hond mag wat mijn betreft overal komen op voorwaarde dat hij zich gedraagt. En een hond die zich niet gedragen kan, mag wat mij betreft altijd voortaan aan de lijn en op heel weinig plaatsen komen.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:38

Een hond op de grond onder tafel heb ik geen enkel probleem mee, ook niet qua hygiene. Ik eet niet van de grond namelijk.
Van die onopgevoede ongeleide projectielen zijn hoogst irritant, maar van een hond kan ik meer verdragen dan van een jengelende koter.

Onze hond was braaf en zou best mee kunnen, maar we deden het nooit, je doet het dier er meestal geen plezier mee.

Nulla tenaci invia est via

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:57

Een hond in een restaurant vind ik absoluut niet fris. Maar wat versta jij onder een restaurant? Een veredelde snackbar of een echt net restaurant met mooie tafekleedjes etc.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:03

Als het netjes opgevoede honden zijn die rustig onder de tafel liggen heb ik er absoluut geen probleem mee.
Zelf neem ik de honden eigenlijk nooit mee als we ergens gaan eten, gewoon omdat ik dat niet praktisch vind.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:09

Nou als 'ie erg in de rui is vind ik het niet ideaal nee. Maar ik kan ergere dingen verzinenn - mensen die roken onder het eten bijvoorbeeld. DAT kan m'n lekkere eten pas verpestten. Een rustige hond die gewoon onder de tafel ligt is wat mij betreft welkom.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:09

Wij nemen de hond altijd mee uiteten als we met mn oom en tante gaan , het is hun hond , ze is harstikke braaf , ligt altijd onder tafel en komt er niet onder vandaan ! Ik vind dat het wel moet kunnen hoor , als we dan weglopen zie je de mensen heel verbaasd kijken van ; He .. waar komt die hond nou vandaan Scheve mond

    S p o t.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:12

als wij uit eten gaan blijft de hond gewoon thuis. Tenzij we onderweg zijn en ze een terras hebben. Anders blijft de hond in de auto. Thuis mag ze ook niet bij ons komen als we aan het eten zijn, zullen we haar zeker een restaurant mee innemen? Waar ik meer bezig ben om de hond op de flikker te geven dat ze moet blijven dan met het eten.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:56

niet meenemen, en ook niet toestaan in restaurants.
Vind het zo smerig, al die haren en zo.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:59

Ik vind veel mensen smeriger dan mijn goedverzorgde honden.
Ik neem ze trouwens nooit mee naar een restaurant, daar zijn ze te druk voor.
Verder erger ik me over het algemeen meer aan onopgevoede kinderen of ongemanierde groepen in een restaurant dan aan die enkele hond die er wel eens is.

Goedgekeurd onderschrift :)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:05

Liever een hond die een keer blaft, dan kinderen die doen alsof ze in een speeltuin zijn.
Onze hond gaat nooit mee als we uit eten gaan, winkelen enz. Een keer toen we na een lange wandelig ergens wat gingen eten, is hij meegeweest. Maar gewoon netjes aan de kant zitten, en hij blijft dan ook rustig.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:13

Barb schreef:
Een hond in een restaurant vind ik absoluut niet fris. Maar wat versta jij onder een restaurant? Een veredelde snackbar of een echt net restaurant met mooie tafekleedjes etc.


Lijkt me wel lachen als jij die van jou meeneemt en dat er dan net een vlindertje door de zaak vliegt.................. Haha! *LOL* Tong uitsteken

Op zoek naar de zon!!!

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:40

ik neem mijn hondje wel eens mee als we na een strandwandeling in een restaurantje vlak bij het strand een kop chocolademelk gaan drinken met een stuk appeltaart ofzo, maar verder neem ik hem écht niet mee naar een restaurant!!

You're immortal until proven otherwise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:44

Ik vind dat zo vreselijk smerig. Een hond of ander dier mee in een restaurant.
Ik zou niet gauw ergens lekker zitten eten als er zo´n kwijlende haarbal onder een tafeltje tegenover mij ligt. Haha!
De restaurants waar ik kom daar zijn ze dus ook niet toegestaan.

Maar ook wel eens gedacht aan mensen met een allergie?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:46

Ik vind dat een hond niet in een restaurant hoort. Ben gek op honden, vind ze niet vies, ook niet als ik thuis eet of bij een ander en er is een hond in de buurt. Maar ik snap niet waarom honden mee moeten naar een restaurant

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:37

Wij hebben ook altijd een hond gehad maar meenemen naar een restaurant??
Dat gaat mij wat te ver. Als we onderweg waren, dan lieten we eerst de hond uit, wat water halen en vervolgens kon hij netjes in de auto blijven wachten en konden wij gaan eten.
Kwestie van je hond opvoeden, je kunt ze een hoop leren.
Ik vind een hond in een restaurant niet zo fris eerlijk gezegd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Ange29, Appeltje00, ComscoreBot, Fayyah19, fotolijstje, Heidi1989, Kinke, Kitty_, LiannePuthzy, Maanon_, Macs, manonnevot, spookyskippy, Sure_lee, xKatinkii en 154 bezoekers