hoe weer conditie opbouwen en verantwoord afvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

hoe weer conditie opbouwen en verantwoord afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:41

Zoals jullie wel weten heeft Polly 1.5 week geleden verworpen.
Nu was de planning dat ze een jaartje met vakantie zou gaan omdat wij het nogal druk hadden met van alles en nog wat (o.a. samenwonen etc ).
Maar ja, dat feest gaat nu natuurlijk niet door, ook is ze de afgelopen zomer behoorlijk vet geworden (jaja valt nu 'al' op).
Vandaag ben ik een stukje aan de hand wezen stappen met haar en ze barstte van de energie.
Ze staan helaas weer op stal, overdag wel buiten maar niet meer op het gras, het land is door en doornat en ik wil er graag volgend jaar ook weer op.
Ze staat nu dus binnen en krijgt 2x daags een plakje hooi, op dit moment krijgt ze 2x daags een handje ponybrok met een handje muesli, meer voor het idee.
Hoe kan ik de beweging nu verantwoord gaan opbouwen en wat voor soort beweging kan ik haar het beste geven.
Ik heb vandaag dan aan de hand gelopen en de verdere opties zijn mennen, fietsen en longeren (rijden dus niet!).

Graag ervaringen en tips zodat ik strakjes niet met een zieke pony zit..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:13

Ik heb sinds een maand ook een dikke pony. (dik gekocht) Die is inmiddels een gat in de singel afgevallen door elke dag matig te voeren, te longeren en er kilometers mee te wandelen. Ook goed voor mijn lijn en conditie. Ze loopt elke dag ook een poosje in de wei nu. Heel veel is ze dus nog niet kwijt maar wel genoeg om zich veel lekkerder bij te voelen. Op deze manier hoop ik haar over een half jaar ofzo op een ideaal gewicht te hebben. (ribben voelen en niet zien)

Heel snel afvallen is zeker niet goed voor een pony, daar kan het bloed te vet van worden met alle problemen van dien.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:41

iedere dag meerdere kleine porties voeren (als de mogelijkheid daar voor is) verkomt verveling, en ze krijgt toch wat ze nodig heeft. Tja als rijden niet kan, dan kan je idd lekker fietsen, wandelen, mennen. En zo,n voerbal is dat niks, dan moet ze toch bezig blijven, om d,r eten eruit te halen,