Geen hengsten meer in de PAVO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

vind je ook dat er geen hengsten meer mee moeten doen aan de PAVO cup

wel hengsten
35 (61%)
geen hengsten
22 (38%)

Totaal aantal stemmen: 57


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Geen hengsten meer in de PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 22:58

Het is natuurlijk wel genieten voor het publiek, maar het is voor de andere deelnemers steeds minder leuk om deel te nemen aan de PAVO cup.
Je gaat naar een CK, je wordt geselekteerd en dan kom je in Ermelo opeens al die hengsten tegen.

De hengstenhouder nemen de beste en duurste ruiters in dienst waardor er van competitie weinig sprake meer is.

De hengsten hebben hun competitie, laat de Pavo maar over aan de sportpaarden
Laatst bijgewerkt door sarabande op 28-08-04 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:02

Geen ggk KWPN hengsten
Hengsten kunnen we al bekijken tijdens shows en de hengstencompetitie, verder weten we al dat het talenten zijn aangezien ze al geselecteerd en getest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:05

Sjuimpje schreef:
Geen ggk KWPN hengsten
Hengsten kunnen we al bekijken tijdens shows en de hengstencompetitie, verder weten we al dat het talenten zijn aangezien ze al geselecteerd en getest zijn.


Is dat zo Verward Waarom liepen Tolando, Tango en Turbo Magic niet mee tijdens de finale met gastruiters Verward

Laat ze ieder jaar maar minimaal 40 hengsten goedkeuren, die verplicht mee laten lopen in de IAN en Pavo............buitenlandse juryleden uitnodigen. Niet die eeuwige KWPN juryleden die overal belangen bij hebben.
En laten we dan eens kijken wat werkelijk talentvol is!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:31

Pipo schreef:
En laten we dan eens kijken wat werkelijk talentvol is!


Een buitenlandse hengst OK dan!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 23:36

ceasario schreef:
Een buitenlandse hengst OK dan!


Bij een stamboek dat genereus genoeg is om dat te onderkennen inplaats van alleen heel chauvinistisch het eigen hoog te plaatsen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:41

Pipo schreef:
Is dat zo Verward Waarom liepen Tolando, Tango en Turbo Magic niet mee tijdens de finale met gastruiters Verward

Laat ze ieder jaar maar minimaal 40 hengsten goedkeuren, die verplicht mee laten lopen in de IAN en Pavo............buitenlandse juryleden uitnodigen. Niet die eeuwige KWPN juryleden die overal belangen bij hebben.
En laten we dan eens kijken wat werkelijk talentvol is!

Ze liepen anders wel allemaal in het eerste gedeelte van de finale

Pavo cup is er voor getalenteerde dressuurpaarden, niet om hengsten te testen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:05

Of gewoon 2 pavo cups houden, 1 waar alle hengsten in mee doen, dan wint er ook 1tje en een eerlijke pavocup.

- Offline -

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:31

[naam verwijderd] the BEst: dat is mijn suggestie ook: Hengsten-Pavo, Sport-pavo.

ceasario schreef:
Een buitenlandse hengst OK dan!


De betere kwpn hengsten kwamen toch al uit het buitenland. HEt zou alleen wel prettig zijn als het kwpn ophield met daar om heen te draaien, en een Lancet bijvoorbeeld "Duits gefokte hengst, kwpn goedgekeurd" te gaan noemen.
Ere wie ere toekomt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:06

Eigenlijk is het inderdaad niet fair tegenover de andere ruiters, merries en ruinen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de hengsten aan de pavo cup zouden moeten deelnemen. Er is al de hengstencompetitie. Laat ze daarin in de finale ook de hengsten beoordelen door buitenlandse gastruiters. Nu hoeven het ook niet perse allemaal buitenlanders zijn. Bv de helft buitenlanders en de helft Nederlanders.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:34

Je zou het bij de Direktie van Pavo-Nederland aan kunnen kaarten, om ook een Pavo-buitenland mede te organiseren.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 11:02

Dees schreef:
De betere kwpn hengsten kwamen toch al uit het buitenland. HEt zou alleen wel prettig zijn als het kwpn ophield met daar om heen te draaien, en een Lancet bijvoorbeeld "Duits gefokte hengst, kwpn goedgekeurd" te gaan noemen.
Ere wie ere toekomt.


Het kwpn draait nergens omheen en geeft ere wie ere toekomt. Ik zie een Duits stamboek nog niet zo snel 2 Nederlandse hengsten op kop zetten.
Wat betreft Lancet, het is een heel fijn sportpaard en dat is prima want net zo als b.v. de hengst Amsterdam kan hij geen potten breken als vaderdier. Hij dekte vorig jaar minder dan een handvol merries en ik denk dat hij snel verkocht gaat worden.

Overigens was de vraag wel of geen hengsten niet weer dat geneuzel over buitenlandse hengsten en dat die beter zijn en zo Scheve mond .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:17

Ik heb geen bezwaar tegen (ggk) hengsten in de PAVO cup, het is wel verhelderend om de vergelijking te zien tussen verschillende stamboeken en ruinen en merries. Dat geeft wat perspectief aan de zaak.
Trento B viel door de mand, Tango vond ik qua typ erg mooi, maar qua beweging niet echt bijzonder. Tolando vond ik qua type wat minder en een beetje stekerig met z'n voorbenen. Het was wat mij betreft goed dat ze niet bij de hoogst geplaatst stonden. Terlia (een merrie) had kunnen winnen denk ik met een betere presentatie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:20

sarabande schreef:
Overigens was de vraag wel of geen hengsten niet weer dat geneuzel over buitenlandse hengsten en dat die beter zijn en zo Scheve mond .


Ligt er aan waar je bij gedekt hebt.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:23

sarabande schreef:
De hengstenhouder nemen de beste en duurste ruiters in dienst waardoor er van competitie weinig sprake meer is.
Je hebt gelijk dat de commercie bij de ggk hengsten een zware rol meespeelt, maar als je naar de startlijsten kijkt, is meer dan de helft van alle ruiters min of meer een prof. De echte "hobby ruiter" moet echt een geweldig paard hebben willen ze een kans maken, maar ze kunnen zich wel meten met de prof's, en dat kan verder ook niet zo vaak. en zeker niet voor zoveel publiek.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:01

Tuurlijk horen de hengsten gewoon in de PAVO-cup thuis. Het is toch de bedoeling dat het beste paard wint, ongeacht of dat nu een hengst, merrie of een ruin is?

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:20

annegti schreef:
Tuurlijk horen de hengsten gewoon in de PAVO-cup thuis. Het is toch de bedoeling dat het beste paard wint, ongeacht of dat nu een hengst, merrie of een ruin is?


Precies!
Pavo-cup is er om het beste dresuurpaard naar boven te halen. Als dat een dekhengst is: prima dan. Op grand-prix wedstrijden lopen toch ook alle paarden door elkaar.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:12

Kunnen we er niet van maken PAVO en IAN-4-jarigen ? Lachen

Bij de IAN moeten ze volgend jaar ook gewoon de hengsten laten lopen in een aparte rubriek van 12.00 u tot 14.00u, dan weten de fokkers dat en kunnen ze komen kijken.
Nu is het gewoon al jaren overduidelijk dat die hengsten hoger gepunt worden. Maar dat gaat ook moeilijk anders als de jury's degene zijn die ze goedgekeurd hebben.

Dus ik zeg of de hengsten apart, of buitenlandse juryleden Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:38

Tja maar als je een hengsten-pavo doet dan is het bijna gelijk aan de hengstencompetitie dus das ook niet leuk.

Ik zou liever buitenlands juryleden zien en dan gewoon alles door elkaar. Terlia eindigde nu ook boven veel ggk hengsten. Das juist leuk.

Maar het is wel zo dat de kwaliteit van de hengsten vaak erg hoog is dus dat die bovenaan staan. Als jij met je gewone schillenknolletje aankomt begin je niks daar. Je moet echt een aparte hebben en daar ligt het probleem, we hebben wel een paar toppers maar weinig toppers in de breedte. De kwaliteit van de sportpaarden valt in de breedte nog erg tegen (vind ik) en daarom heb je in Ermelo zo´n anti-climax voor veel hobbyistjes die met hun lievelingspaard aan komen zetten.

Ik zou er ook niet snel aan meedoen. Alleen Lotje had zich staande kunnen houden op jonge leeftijd in de kopgroep maar mn andere paarden niet denk ik. Dus doe ik gewoon niet mee. Dan kan je je daar ook niet aan ergeren dat je onderaan geplaats wordt achter alle toppers (ggk hengsten)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:06

Misschien harde maar wel duidelijke woorden door SuzanneF. Ik denk dat ze de spijker op zijn kop slaat en van mij mogen de hengsten mee blijven lopen.
Het lijkt wel alsof men zich bedreigd voelt door de hengstenhouders met de betere ruiters, als dat nou eenmaal de betere paarden zijn dan zij het zo.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 15:21

chantal1 schreef:
Misschien harde maar wel duidelijke woorden door SuzanneF. Ik denk dat ze de spijker op zijn kop slaat en van mij mogen de hengsten mee blijven lopen.
Het lijkt wel alsof men zich bedreigd voelt door de hengstenhouders met de betere ruiters, als dat nou eenmaal de betere paarden zijn dan zij het zo.



Heeft weinig met bedreigen te maken, meer met kansen voor iedereen.
Daarnaast is er ook een ander aspect, neem de T jaargang, kijk eens wat die allemaal over zich heen krijgen sinds ze goedgekeurd zijn.

Het zou voor de hengsten zelf veel beter zijn als ze zomers alleen hoeven te dekken en na het dekseizoen weer aan het werk gezet worden voor de competitie en de voorjaarsshows.

Verder sprak ik dit jaar meerdere profs die altijd meegedaan hebben en besloten hebben om niet meer mee te doen, juist omdat de eindstrijd voornamelijk tussen de hengsten gaat. Niet omdat ze bang zijn voor die hengsten, maar omdat die hoger gepunt worden waardoor deze ruiters het tegenover hun klanten waarvoor ze rijden niet eerlijk vinden om veel geld in een kansloze zaak te steken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:49

Van mij mogen ze erin blijven. Wie zullen winnen als de hengsten er uit gaan? De profs, weliswaar op niet ggk hengsten, merries of ruinen. De 'brood'ruiters blijven toch aan kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:08

sarabande schreef:
Het kwpn draait nergens omheen en geeft ere wie ere toekomt. Ik zie een Duits stamboek nog niet zo snel 2 Nederlandse hengsten op kop zetten.


Konden ze anders dan? Konden ze de wereldkampioen met andere punten naar huis sturen Verward Lijkt mij niet he! Dan zouden ze helemaal niet meer serieus genomen worden.

Dat Florencio onder alle hengsten eindigde tijdens de hengstencompetitie en wereldkampioen werd was natuurlijk al een lachertje. Lijkt mij dat je dat als stamboek niet nog een keer wil meemaken.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:03

Voor de hobby ruiter is het al een eer om door te mogen naar Ermelo!

Dat zijn doorgaans gewoon ook echt de mindere paarden en ruiters. Verder kunnen ze misschien iets meer de winnaar van de Merries, ruinen en hengsten benadrukken. En dus bijvoorbeeld de nummer 1 en 2 van de merries door de gastruiters laten testen, en idem voor de ruinen en hengsten. Dan maak je er een soort 3 in 1 competitie van, die het eigenlijk al is. Maar dat kan wel meer naar voren komen.

Verder geloof ik niet zo in alle complot theoriën, maar goed ik ben dan ook gewoon lekker naief, en kijk gewoon naar de paarden die ik mooi vind. Van wie zo'n dier is, wie er op zit, of wat hij eerder al heeft gewonnen boeit mij niet, het gaat erom wat er daar op dat moment te zien is. That's it, en Florencio was een terechte winnaar Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:13

sarabande schreef:
Het kwpn draait nergens omheen en geeft ere wie ere toekomt. Ik zie een Duits stamboek nog niet zo snel 2 Nederlandse hengsten op kop zetten.


Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik herinner me nog levendig een prachtig stukje propaganda vanuit Ermelo, ging over 'de Nederlandse roots van Anka'.
Ik ken geen club die de loftrompet luider voor zichzelf schalt als het kwpn. En alles wat succesvol is en ooit een hollands grassprietje heeft genoten, wordt met verve als 'kwpn' beschouwd.

Tenzij ze idd beter lopen dan de uit de klei getrokken broeders en zusters... dan mogen ze ineens niet meer meedoen in de hoofdring. Kwpn en daarmee ook pavo hebben nog een lange weg te gaan.

Terug naar het topic; wellicht is de pavo-zadelrubriek idd wel alleen voor de aller hippisch-getalenteerdsten... Scheve mond
Als men dat toch een scheidingslijn wil trekken, is een scheiding tussen prof-ruiters en 'amateur' ruiters misschien nog correcter...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:28

Dees schreef:
Ik ken geen club die de loftrompet luider voor zichzelf schalt als het kwpn.



Ik wil je wel wat Duitse teksten sturen uit de eigen stamboekbladen, maar wellicht ken je die niet.

Ieder stamboek promoot terecht het eigen product, en terecht daar zijn ze voor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Willemiens en 105 bezoekers