paarden op proef...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

paarden op proef...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 21:39

ik heb even een vraagje...wat vinden jullie van paarden op proef. ik zelf nu een jaar een paard. toen ik hem kocht mocht hij niet op proef om de reden dat ze zeker wisten dat het een goed paard was en dat ze dan nooi t wisten hoe je hem terug krijgt dat risico wilde ze niet nemen. (je weet immers maar nooit wat ze met het paard uitspoken) dat vond ik wel een goed punt maar een paard een tijdje uitproberen is ook wel fijn..( tenzij als er iets gebeurd, paard valt van trailer ofzo hoe doen ze dat dan??) ik ben zelf dus gewoon een paar keer daarheen geweest met lesgever om hem te proberen..wat vinden jullie??



Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:42

ja ik weet niet...
zelf heb ik er nooit veel over gehoord..

C hartje D

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:46

Toen mijn pony te koop stond was een ding duidelijk: hij gaat niet op proef
Toen een paard gehad waar ik een keer opgereden had, en geen proeftijd, maar wel terug als hij niet goedgekeurd werd.
Mijn huidige paard kreeg ik een maand op proef. Maargoed, die man kende mij via via, en veel slechter als dat ze ging, kon ze niet terug komen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 08:27

ik heb mijn paard ook twee weken op proef gehad, maar bij mijn paard zat er ook een heel verhaal achter en natuurlijk hadden ze mijn niet alles verteld, dus gaven ze hem maar op proef (zodat ik kon ondervinden hoe erg het met hem gesteld was) zij wisten ook wel dat ze zo'n 'probleem paard' niet zomaar konden verkopen.
iedereen zei: je moet hem terug doen, je hebt hem toch op proef. maar uiteindelijk heb ik hem gehouden om hem een kans te geven.
als menzen een paard niet op proef mee willen geven kan ik me dat wel voorstellen, een goed alternatief is dan idd gewoon een paar keer heen gaan om te rijden

momenteel paardloos

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:27

als er een proeftijd is dan vind ik dat je dat heel duidelijk zwart op wit op papier moet zetten, duidelijke afspraken maken!wat je ook kan doen als de aspirant koper in de buurt woont gewoon je paard thuis laten staan en daar laten rijden....
mijn 1e paardje stond bij een handelaar ben eerst een dikke week elke dag komen rijden....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:37

Ik kan het me voor de aspirant-koper wel voorstellen dat ie zo'n paard graag op proef wil, maar ik zou als eigenaar nóóit een paard op proef geven, heb al teveel dieren gezien die verpest terugkwamen!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:43

Bij armani ging het zo: hij bleef staan en ik mocht er zoveel mee rijden als ik wil maar de fokker had er altijd controle over als ik reed. Als ik een paard zou verkopen zou ik het ook zo doen. Hij blijft staan maar ze mogen zoveel ze willen komen rijden.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:46

Nee nooit op proef, je ziet niet wat er gebeurd. Ze zouden bij mij, net als dookie al zegt zo vaak mogen komen rijden als ze willen, maar wel met mij erbij..( wat natuurlijk geen garantie geeft dat als ik hem verkoop dat ze dan even netjes blijven)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 10:50

nee dat is maar je hebt denk ik zelf er dan wel een beter gevoel over. want een rijstijl verander je niet ff zomaar.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:21

Op proef zou ik ook nooit doen. Het kan net zo goed zijn dat ze gewoon een pony willen om even naar ponykamp ofzo te gaan en dat ze he dan weer doodleuk terugbrengen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:24

Ik heb mirk niet op proef gehad. We hadden wel de afspraak, mocht het niet klikken tussen ons, zou die eigenaar hem weer doorkopen...

:){

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:26

Ik heb al m'n pony's op proef gehad
de eerste een week,en ik ben blij dat ik die op proef had want het klikte dus niet.En de 2e heb ik 2 weken op proef gehad en heb ik nu 7 of 8 maanden

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:48

Amethyst hadden wij ook niet op proef. Maar wij hadden wel hetzelfde als bij Kimmy, mocht het niet klikken, dan kon ze weer terug. Een soort van half op proef dus Tong uitsteken
Aan de ene kant is het hartstikke handig als je je paard op proef kunt nemen, want stel het klikt niet, of je paard blijkt een mankement te hebben. Maar aan de andere kant kan je een paard ook totaal verkl*ten in die proeftijd en hem dan weer terugbrengen. Dat is weer niet fijn de eigenlijke eigenaar....
Twee kanten dus...

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:14

Zelf zou ik een paard wel op proef willen. Maar als je een paard verkoopt is het een groot risico. Je weet immers niet hoe je m terug krijgt. Zoals meerdere al zeggen zou ik ze naar je huis laten komen, zodat je alles kunt zien.

» Never give up on the things that make you smile..

aimaran
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:02

Ik vind het een geweldig vertrouwen wanneer iemand zijn paard op proef meegeeft. Mijn paard heb ik 30 dagen op proef gehad (10.000 euro!!) De één vind het een zakelijke val, wanneer het paard bij je woont, ga je er om geven...tjsa....Persoonlijk zou ik zo'n kostbare buit (ook wanneer hij minder of niets kost, het blijft een levend wezen) niet meegeven op proef, maar je zou elke dag welkom zijn om het paard te leren kennen.
Moeilijk hè?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:30

Ik zou mijn paard nooit meegeven op proef,wel zou de koper de kans geven het paard zoveel mogelijk te komen rijden
Ook ben ik best bereid om eens met het paard naar vreemd terrein te gaan,zodat zij ook kunnen zien hoe het paard zou zijn met laden op de trailer,gedrag in de trailer en hoe het paard zich zou gedragen op vreemd terrein!
Desnoods kunnen de kopers bij ons logeren en het paard helemaal verzorgen,maar meegeven op proef nooit!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 06:43

Ik heb een van mijn vorige paarden wel op proef meegegeven omdat ik wilde dat die goed terecht kwam.
Na de proeftijd werd de koop gesloten, echter een half jaar later is het paard al weer doorverkocht. Dus het is geen garantie om hem langer bij iemand te houden.
Ik geef dus ook nooit meer een paard op proef. Kopen of anders niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 06:47

Ik ken ook iemand die kreeg zijn paard terug zonder staart, die had een ander paard in de wei afgebeten.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, PowerPoef en 19 bezoekers