Wanneer is iemand 'representatief' volgens jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wanneer is iemand 'representatief' volgens jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 21:10

Zie titel.
Er staat een vacature in de krant, mn pa zegt dat ik moet solliciteren. Ik zeg dat ik niet representatief ben- waarop ik direct een preek krijg: Jij moet jezelf niet zo wegcijferen, dat wordt nog eens een héél groot probleem als je je moet gaan presenteren!!
Bullshit, ik weet wat ik wil, en als het erop aan komt durf ik daar echt wel voor uit te komen, mensen die me kennen weten dat wel.
Maarja, ik heb een niet te knappe vader die veel teveel zelfvertrouwen heeft Frusty Hij l*lt zich overal altijd uit, komt er altijd mee weg, en iedereen waardeert hem zo want óh wat is ie eerlijk en oprecht!

Duss, wanneer ben je representatief?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:11

Representatief.. daar versta ik onder: een goed verzorgd uiterlijk, je hoeft niet knap te zijn maar gewoon netjes verzorgd. Ook nette schone kleding hoort daarbij, van de baan afhankelijk wat voor kleding daar het best bij past.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:13

Ja het ligt er natuurlijk maar net aan wat je eronder verstaat. Maar ik denk dat je er dan gewoon netjes (verzorgt ) uit moet ziet en zelfverzekerd moet over komen.
moet je toch een heel eind komen lijkt mij zo

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:15

Als je past bij de functie en bij het bedrijf dan ben je representatief Lachen

Van een loodgieter verwacht je andere zaken op het gebied van representatie als van een receptioniste. Van een receptioniste bij een sociale stichting verwacht je weer andere zaken als van een receptioniste bij een notariskantoor.

In elk geval wordt er van je verwacht dat je er verzorgd uit ziet (schone kleren, geen gaten in je schoenen). Van functie en bedrijf is weer afhankelijk of zaken als piercings gewaardeerd worden of dat je helemaal strak in het pak moet komen.

Kortom: het hangt helemaal van de functie en het bedrijf af wat ze van je verwachten Lachen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:19

Ben het met Flair eens. Als je daar rekening mee houd en algemeen beschaafd nederlands praat (mag natuurlijk wel met een accent zijn als maar netjes is) dan kun je verder gewoon jezelf zijn hoor. Eerlijk en oprecht is dus ook jezelf zijn en je niet anders voordoen dan dat.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:21

gewoon verzorgd gewassen er uit zien. Niet in slobber truien en zo.
Je haar netjes. je zelf nettjes laten overkomen. kleding beetje afstemmen op de functie.
En beetje makeup ( hoeft niet hoor, maar ik vind bij me zelf dat het er dan beter uit ziet)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:30

Mja in mijn vacature voor de baan die ik nu heb stond dat ook, ik moest een representatief voorkomen hebben........ Kennelijk had ik dat tijdens mijn sollicitatie want ik ben aangenomen Haha!

Als ik even van een normale baan uitga op bijvoorbeeld een kantoor dan zou ik een verzorgd uiterlijk; nette nagels, dus geen afgekloven stompjes, gewassen en gestreken kleding die passend zijn voor je functie, verzorgd haar dus geen uitgroei van permanent of kleur en geen dikke lagen make-up!

Zoals als eerder gezegd maakt het doorgaans niet uit of je super knap bent (wat is namelijk knap?!) of dat je normaal of niet knap bent als je maar je uiterlijke vrzorging in orde hebt

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:31

@ napoleon.. gefeliciterd met je baan!!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:33

Cayusejuhh schreef:
@ napoleon.. gefeliciterd met je baan!!!!


Haha, thanx maar ik heb hem al sinds januari Haha! maar oke ben er nog steeds wel super happy mee

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:35

Netjes, verzorgd, goede woordenschat, wel gemanierd, vriendelijk. Goed kunnen inspelen op de tegenpartij en een glimlach doet het ook vaak goed. Met andere woorden, een persoon waar bij het prettig is om naar te kijken en mee te communiceren.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:59

Idd, netjes verzorgde kleding evenals persoon zelf. Afhankelijk naar de maatstaven van het bedrijf betreffende piercings of tattoo's. En jah, wat is knap? Denk dat het voornamelijk om uitstraling gaat en of ze je geschikt vinden zodat je bij het bedrijf past Lachen wij kijken iig ook naar uiterlijk maar voornamelijk of iemand open en spontaan overkomt, en verzorgd natuurlijk Lachen maar gefeliciteerd!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:04

flair"]
Ook nette schone kleding hoort daarbij, van de baan afhankelijk wat voor kleding daar het best bij past.
[/quote]

[quote="Apple schreef:
Als je past bij de functie en bij het bedrijf dan ben je representatief Lachen

Kortom: het hangt helemaal van de functie en het bedrijf af wat ze van je verwachten Lachen.


Ik ben het hier mee eens