Tango als vader

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Tango als vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 12:57

Zijn er al mensen die een veulen hebben van Tango??
Waarschijnlijk zullen dit er nog niet veel zijn. Mijn 3 jarige KWPN merrie is drachtig van hem. Zouden de mensen mij kunnen vertellen wat voor karakter de veulens hebben??

Groetjes
Trudy

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:59

Ik ken nog geen veulens van Tango, maar ik heb hem dit jaar in Den Bosch gezien. Wat een prachtig paard~!!!!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:42

Gribaldifan verwacht een veulen van hem uit haar Gribaldi merrie Unique.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:47

Ik heb een hengstveulen van Tango : Zeno. Voor foto's kan je in mijn profiel kijken. A.s. maandag is de nakomelingen keuring van Tango bij van Uijtert .

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 12:04

Wow Suzanne, wat een geweldig mooi veulentje. Daar kan je trots op zijn hor. Echt geweldig mooi paardje om te zien.
Hoe zit het met het karakter van Zeno??
Nou ik wacht met spanning af, wat Tango ons zal brengen.
Bedankt voor je reactie!!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:12

Hij lijkt een heel goed karakter te hebben , zeer aanhankelijk en goed meewerkend. Mijn merrie geeft niet de makkelijkste karakters , dus dit is wel opmerkelijk. Ik zal binnenkort wat recentere foto's plaatsen.
Voor een wat bredere indruk raad ik je de nakomelingen keuring aan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:39

Zeno die bij mij geboren is en op stal staat, is een echte knuffelbeer en vreselijk lief en aanhankelijk. Hij is geen dooie diender, maar laat zich goed corrigeren.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 20:56

Ik ben zeer benieuwd
Wat voor kleuren hebben jullie veulens, en welke kleur had de moeder??

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:59

Ik heb een aantal Tango veulens gezien, vooral bruin met weinig wit, maar ben er nog niet echt van onder de indruk. Minder ras en bloed dan ik had verwacht. Eenvoudige veulens met normale bewegingen. Maar wellicht fokt hij richting Contango en ontwikkelen de nakomelingen zich boven verwachting.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:37

Morgen om 16.00 uur is de afstammelingenkeuring van UYTERT in Heerewaarden. Ik heb er idd een merrie drachtig van en heb hem vorig jaar ook aan verschillende merriehouders geadviseerd. Ik heb nu een aantal veulens van hem gezien. Ik heb voor Tango gekozen omdat ik het idee had dat hij naar zijn opa Contango vererft. Ik denk dat het beeld wat MissHis aangeeft aardig klopt met de tangoveulens die er tot nu toe geboren zijn. Ik heb een ontzettend goed veulen van tango gezien wat helaas is overleden. Overigens de kleurbeschrijving daar durf ik mij niet aan te wagen. Ik heb bruine, vossen, geen aftekeningen en veel wit gezien. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om zelf naar de afstammelingenkeuring te komen. s´Avonds staat er al een kort verslag op de kwpn site en een volledig verslag zal in de strengen verschijnen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:24

KWPN
30-08-2004: Afstammelingenkeuringen: Tango

 
Dagelijks geeft de hengstenkeuringscommissie haar bevindingen van de afstammelingenkeuringen middels een korte samenvatting van de rapportage. De uitgebreide rapportages zullen over enkele weken in “In de Strengen” worden gepubliceerd.


Tango (Jazz x Contango x Amor)

Tango heeft een uniforme groep rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde veulens getoond. De veulens bewegen bergopwaarts en tonen ruim voldoende souplesse. In beweging zijn enkele veulens van Tango wat koehakkig.

(KWPN persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Ik was er ook, maar natuurlijk weer te laat en heb alleen de geselecteerde groep gezien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:43

Ik heb ze allemaal gezien. Ben benieuwd wie er nog meer waren en wat men ervan vond.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:22

Hoe waren de geprikte veulens ? Bij de geselecteerden zaten een aantal goede bewegers, ik ben benieuwd hoe dat in de andere groep was.