Insol Dermatophyton tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Insol Dermatophyton tegen zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:24

Heeft iemand ervaring met het middel "insol dermatophyton" van Boehringer Ingelheim? Of heeft iemand er al eens iets van gehoord? Het is een middel tegen huidziekten bij paarden, honden en katten (tegen een allergie voor Dermatophytosen) en een van de bijwerkingen is dat het ook zomereczeem-gevoeligheid bij paarden uitschakelt. Zelfs in de meest trieste gevallen heeft dit middel voor de oplossing gezorgd, dus dat biedt hoop.

Het enige probleem is dat het middel in Nederland nog geen geregistreerd diergeneesmiddel is zodat je het via achterdeurtjes uit Duitsland moet halen. Het is een middel dat het probleem bij de wortel aanpakt (allergie tegen vliegen) en bestaat uit een dubbele injectie (met een tussentijd van 14 dagen) met Insol Dermatophyton. Vervolgens moet dit jaarlijks herhaald worden om imminiteit te waarborgen. Prijzig, maar het schijnt goed te werken (ik ben in elk geval nergens negatieve verhalen tegengekomen!)

Een tweede positief punt is dat het nauwelijks bijwerkingen heeft. Enkele paarden krijgen tijdens de incubatietijd enkele dagen bulten rond de inentingsplek en alleen in uitzonderingsgevallen trad er een verhoging in de lichaamstemperatuur (lichte koorts) op. Dit was allemaal in enkele dagen over en het paard was vervolgens een jaar eczeemvrij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:12

Ik ben ook heel erg benieuwd, vooral of er nog meer mensen zijn met ervaringen (goed en slecht) met dit middel.... want een jaar lang eczeem vrij klinkt als too good to be true...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:46

Het is echt zo; ik kom alleen maar positieve verhalen tegen en dat wil toch wat zeggen, aangezien mensen eerder geneigd zijn tot afkraken dan opbouwende kritiek... Meer informatie kun je vinden door bij google naar "Insol dermatophyton" te zoeken. Op http://ticker-kleintiere.animal-health- ... 829-00000/ vind je het verslag van een veldstudie waaraan 2486 paarden meededen waarbij het middel bij 95 % procent van de dieren succes had.
Nu ben ik alleen op zoek naar een dierenarts (waarschijnlijk in de buurt van de grens) die mij het middel kan leveren...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:55

Ik had je al gemaild xyzutu2!
Ik kan me voorstellen dat er hier niet zoveel mensen zijn die er ervaring mee hebben Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Celebi, Fleuribelle, kiwiwitje, Soepkipje, xYaartje en 37 bezoekers