Amerikaanse Bulldog, ervaringen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Amerikaanse Bulldog, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 22:45

Nu ik ben verhuisd,heb ik plaats en tijd genoeg voor een hond.
( heb er wel 1,maar die is te gehecht aan mijn vader,dus die blijft thuis Knipoog )
Nu heb ik Amerikaanse Bulldogs altijd al onwijs leuke honden gevonden,maar sinds de hoefsmid er pas een bijhad ben ik echt helemaal verkocht.Wat een onwijs lief,vriendelijk dier!
Aangezien het natuurlijk niet 'zomaar een aankoop' is, ben ik internet al flink aan het afstruinen naar alles wat er maar te vinden is over deze honden. En ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen,tips en misschien weten jullie enkele goede,betrouwbare fokkers.
Ik ben benieuwd!


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:49

oh dat zijn onwijs gave honden!!!! Mochten wij ooit nog een groot ras erbij willen dan nemen we een AB-pup. Ik heb een paar keer contact gehad met de AB-vereniging een meneer uit de buurt van Breda heeft mij toen heel fijn geantwoord. We zijn een keer naar een AB-dag geweest met shows van alle leeftijden, steek je erg veel van op. Je ziet wat voor types er zijn en welke kleuren. Heb daar een tijdje met een fokker gesproken geloof dat hij van BullsofCrown was ergens in Friesland. Als je er ooit een koopt ben ik wel heel erg benieuwd naar foto's hoor.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:58

Wij hebben een engelse bulldog maar idd al wel heel wat gave amerikaanse gezien. Echt onze tweede zou er ook zo eentje wel kunnen worden.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:01

Neem eens een keer contact op met de vereniging van AB die kunnen heel wat van je vragen beantwoorden.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 11:58

Bedankt voor de antwoorden!
Een Engelse bulldog komt na de Amerikaanse Tong uitsteken Mijn vriend is daar helemaal weg van Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:02

Hou er rekening mee dat de AB in Nederland geen erkend ras is en dus nooit een officieel stamboom van de Raad van Beheer kan krijgen.
Het is al gebeurd dat een AB in beslag is genomen vanwege de Pitbullwet.
De eventuele stamboom die je erbij krijgt heeft geen enkele waarde hier in Nederland en zal je hierbij dus niet helpen.
De kans is klein dat bovenstaande gebeurd maar het is wel iets om rekening mee te houden!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-08-04 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 12:05

Dank je wel ThePast03!
Maar wat houdt die pittbulwet in? Of weet je misschien waar ik dat kan opzoeken?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:15


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:18

En hou er rekening mee dat een hoop AB fokkers je wijs willen maken dat dit onzin is en dat de stambomen die ze er bij geven wel officieel zijn.
Deze stambomen zijn dus niet FCI erkend! Op een FCI erkend stamboom staat altijd een stempel van de FCI en kan in Nederland alleen worden uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied te Amsterdam.
Deze regeling geldt dus ook voor bepaalde kruisingen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 13:26

Heel erg bedankt ThePast03!! Waar bokt wel niet goed voor is!
Ik had zelf al wat gevonden,over de pittbul wet,maar ga deze site ook eens uitgebreid bekijken...Bedankt! OK dan!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:29

Graag gedaan. Op het moment wordt er gedoogd, maar een incident of misschien een nieuwe regering en het kan weer losbarsten.
Het is dan toch wel handig dat je van deze regeling op de hoogte bent Knipoog

Veel succes met je zoektocht naar een pup.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 13:36

Vind het nogal een deprimerend stuk.Ik kies ze weer eens uit hoor Scheve mond Knipoog
Tsja,eerst maar eens geld opzij leggen voor onvoorziene kosten en intussen nog zoveel mogelijk info verzamelen..Het is niet niets natuurlijk.
Maarre...Die hond komt er hoogstwaarschijnlijk toch wel Tong uitsteken
Bedankt!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:39

En sparen om een pup te kopen, ik ken fokkers die rustig 2500 euro vragen voor een AB pup Bloos!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:47

Koop het dier bij een Fokker die er verstand van heeft en niet via een advertentie in de krant oid. Is er geen rasvereniging?

Don't dream your life, live your dreams!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 14:48

ThePast03 schreef:
En sparen om een pup te kopen, ik ken fokkers die rustig 2500 euro vragen voor een AB pup Bloos!


Nou,ze zijn inderdaad vrij prijzig..De goedkoopste die ik tot nog toe gezien heb,is 600 euro..Maar ik koop toch liever bij een 'bekendere' kennel/fokker die 'schriftelijke garantie' en entingen etc meegeven. Wat ik daarvan gezien heb,zijn ze zo rond de 800/950 euro...Een smak geld ja Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:53

ThePast03 schreef:
En sparen om een pup te kopen, ik ken fokkers die rustig 2500 euro vragen voor een AB pup Bloos!

Toch schieten de nesten als paddenstoelen uit de grond, ik zie tenminste opeens erg veel van dit soort honden, is het een rage, een hype??

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:54

Broodfokkers/handelaren geven ook schriftelijke garantie dus dat is niet altijd een garantie voor een goede fokker.
Ga zoveel mogelijk fokkers bezoeken en bekijk zoveel mogelijk honden van het ras. Als de ouderdieren zo zijn dat je ze zelf zou willen bezitten zit je al aardig op de goede weg Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:55

Lovely schreef:
Toch schieten de nesten als paddenstoelen uit de grond, ik zie tenminste opeens erg veel van dit soort honden, is het een rage, een hype??


Het is volgens mij inderdaad een rage, al wel een tijdje overigens.
Mensen willen gewoon wat aparts en doordat zoveel mensen zo'n aparte hond willen gooien de fokkers/vermeerderaars de prijzen omhoog.
Op het moment valt het trouwens wel weer mee met de prijzen zie ik, het is veel erger geweest. Zeker als je bedenkt dat je voor deze hond in Nederland eigenlijk gewoon een bastaardje is.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 14:58

Geen idee of het een rage is...Ik ken iig maar 2 mensen met zo'n hond,verder zie ik ze eigenlijk nooit lopen..Maakt ook niet uit verder,het is een weloverwogen beslissing Knipoog
Ik ga binnenkort inderdaad eens wat afspraken maken met enkele fokkers,spannend hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:51

Stuur eens een berichtje naar Sando hier op bokt. Die weet van alles te vertellen over ambulls, haar Diva (net een clowntje) is er ook eentje. En ze is hardstikke gek met dat beest. Ze kan je vertellen over fokkers en ook over het karakter van deze honden.

De hond is de betere mens


Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:03

Jah Engelse die zijn de meest schattige die er zijn Haha! vind ik dan. Vind ze wel lelijk, want ik vind de amerikaanse stukken mooier om te zien maar goed... me vriend had al een EB dus jah kan em moeilijk weg doen. En daar issie ook te lief voor Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:04

Afbeelding

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:10

Ik heb 2 Engelse Bulldoggen *LOL* Mexx en Blade

FOTO Haha!
Afbeelding

Verder vind ik de Amerikaanse ook heeeel erg tof!!

Ray --» M`n Tinker

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:26

Ohhhh Shade, wat een poppetjes zeg! Die kleine, wauwwwww Lachen

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:29

Miss_Blimm schreef:
Ohhhh Shade, wat een poppetjes zeg! Die kleine, wauwwwww Lachen

Haha leuke reactie Haha!

Ray --» M`n Tinker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, III, LouLi, MyWishMax en 46 bezoekers