pony laat zich niet vangen uit wei!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

pony laat zich niet vangen uit wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 18:30

Hebben jullie misschien tips voor het uit de wei halen van een pony die daar dus juist geen zin in heeft Tong uitsteken ?
Ik zit namelijk as. maandag en de rest van de week op een pony die zich niet laat vangen... Dus.. Tips zijn welkom Knipoog

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:28

haal dan andere paarden weg en laat dan hem alleen zo goed gestraft Knipoog

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:29

Wat lekkers mee nemen.En het halster achter je rug houden.Dan komen ze wel.Misschien helpt het ook als je op de grond gaat zitten.Dan worden ze meestal nieuwschierig.(de paarden van me achternicht komen als ik op de grond zit)Maar het kan ook niet helpen.Het zijn maar tips

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:36

veel geduld. en als hij komt heel goed belonen, ga je oje hurken zitten pak een beetje biks en rammel ermee, en als hij komt goed belonen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:36

Th0mas schreef:
haal dan andere paarden weg en laat dan hem alleen zo goed gestraft Knipoog

juist niet dan komt hij helemaal niet >;)

moo_tje

Berichten: 50
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:31

ik heb hem altijd gelokt we hebben hem een keer met zijn 2e proberen hem te vangen egt niet te doen ze zag het gewoon als een spelltje dus wat biks pakken lokken en daar heb je je pony Haha! xx moo

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:41

als je hem hebt gevangen niet meteen er mee gaan rijden maar belonen met lekkers en dan weer laten gaan. op den duur komt hij wel als je er bent. want dan weet hij niet of hij alleen lekkers krijgt, of je wilt gaan rijden. probeer dat eens een poosje dan, gaat het vast wel beter oke. succes OK dan!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:03

de tip van rashide is een hele goede en je moet er zelf van overtuigd zijn dat ie komt.
je gaat aan de kan van de wei staan, kijkt "ongeinteresseerd" de andere kant uit en doet je ogen dicht, in je hoofd speel je een filmpje af dat de pony naar je toe komt lopen.

Als de pony eraan komt, kijk hem niet aan, blijf de andere kant op kijken, dan wordt ie nieuwsgierig waar jij naar kijkt, wat er zo boeiend is en komt ie vanzelf naar je toe.

suc6!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:30

Zorg verder dat het dier een halster aan heeft zodat je hem in ieder geval gemakkelijk aan kunt pakken als hij in de buurt komt. Als hij in de buurt is, niet met een snelle beweging of bruut aanpakken maar gewoon ontspannen blijven doen. Als hij van je schrikt door een ruwe beweging, komt ie de volgende keer zeker niet. Misschien kun je zelfs een kort stukje touw (ongeveer 15-20 cm) aan het halster laten zitten zodat het aannemen nog gemakkelijker wordt. Succes!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:49

die van mij komt de laatste tijd ook niet meer. Niks helpt:(. Ze rend altidj weg als ik eraan kom. Net of ik een monster ben ofzo. want ze weet dat ze mee moet

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:50

raar hoor, de mijne komt altijd, als ie mij ziet, betekent dat eten, knuffels en leuke dingen doen Haha! Clown
Je moet het voor een paard wel leuk maken om bij je te komen natuurlijk...... Cool

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:11

Dit is volgens mij niet even in een paar dagen op te lossen.
Ik zou heel vaak de wei in gaan, wat lekkers geven en weer weg gaan.
Dan gaat het paard vanzelf naar je uit kijken.
Die van mij steekt zachtjes hinnikend zelf zijn neus in het halster....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:18

Mijne blijft staan of komt.. maar niet altijd. Dan rent ie ineens weg. Ik laat altijd duidelijk het halster zien en doe 'm langzaam aan. Als ie dan wegrent ga ik erheen, rent ie weg, blijf erheen gaan en hem evt tegenhouden naar andere kant wei te gaan.. ineens rent ie er hard langsm bijv. Dan staat ie ergens.. loop ik erheen, kan je er alles mee.. soort overgave. Echt een grapjas!