Cole's liniment niet geschikt tijdens wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Cole's liniment niet geschikt tijdens wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 11:56

In de paardendrogist vermelden ze het erbij, wanneer een product niet gebruikt mag worden wanneer je wedstrijden rijdt.

Nu staat dit dus ook bij Cole's Liniment. Waarom mag je dat niet gebruiken voor/tijdens wedstrijden? Ik wist dit niet! Scheve mond

Het bevat oa: Arnica, Smeerwordtel en Campher.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:23

hmm dan ken ik een aantal privestallen die in overtreding zijn(dagelijks afsponzen met water met cole's liniment erin) en heel veel andere mensen die op wedstrijd gaa die in overtreding zijn, oa ikzelf dus

het zal dus wel iets van doping zijn volgens die lijst, net zoals je paard geen pepermunt ofzo mag, is ook doping....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:38

Smeerwortel valt onder doping. Alleen volg ik niet waarom je het niet op je paard mag doen, hij eet het toch niet op ofzo.

groetjes Anne

NMPRS merrie te koop! http://ijslander.webs.com/verkoop.htm

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:41

ow, vreemd nooit van gehoort, wij dede t altijd na de cross...mag t dan wel Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:10

Renske20 schreef:
hmm dan ken ik een aantal privestallen die in overtreding zijn(dagelijks afsponzen met water met cole's liniment erin) en heel veel andere mensen die op wedstrijd gaa die in overtreding zijn, oa ikzelf dus

het zal dus wel iets van doping zijn volgens die lijst, net zoals je paard geen pepermunt ofzo mag, is ook doping....


ken ook wel een paar mensen die het dagelijks gebruiken en ook op wedstrijden, wist niet dat het niet mocht eigenlijk..
wat zit er in pepermunt dan?? m'n vader geeft m'n pony meestal een pepermuntje na de proeven omdat ie daar helemaal gek op is maar wist niet dat het niet mocht dus Bloos!

............

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 18:29

Renske20 schreef:
hmm dan ken ik een aantal privestallen die in overtreding zijn(dagelijks afsponzen met water met cole's liniment erin) en heel veel andere mensen die op wedstrijd gaa die in overtreding zijn, oa ikzelf dus....


Dat bedoel ik dus, ikzelf ook.
Daarom vond ik het zo vreemd dit te lezen. Nooit geweten.

Ook van de pepermunt niet, overigens.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:10

Lijkt me ook dat een paard het niet mag innemen. Anders gewoon even de KNHS bellen om het na te vragen....
Misschien wordt het nog een leuke discussie Knipoog

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:00

via de huid wordt het opgenomen in het bloed. dat werd er iig gezegd tegen mij toen ik mokzaf met prednisolon erin had(is gelijk aan prednison, is dus doping)
net zoals Rusty van Ulla Salszgeber positief werd gevonden op doping, kwam door een hormonenzalfje, dus alles wat je op de huis smeert, kom uiteindelijk ook in het bloed terecht, vandaar dat cole's dus ook niet mag

maar als je heel de dopinglijst gaat bekijken dan sta je versteld van wat je allemaal officieel niet mag geven aan je paard! hebben hier ooit vaker topics over doping etc gestaan, toen was ik ook nogal verbaasd over wat allemaal onder 'doping' valt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers