Beweging nakomelingen Gribaldi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Beweging nakomelingen Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 17:05

Gribaldi vind ik dus echt een topexterieur hebben. Maar wie kan mij wat meer vertellen over de bewegingen van zijn nakomelingen?
Zelf heb ik het idee dat sommigen vrij traag (zweverig) bewegen en ook iets draagkracht missen. En (nu ben ik heel gevaarlijk bezig) op foto's vind ik dat zijn achterbeen iets achter blijft in plaats van onder de massa komt. Voor de goede orde; heb Gribaldi (en nakomelingen) meerdere keren in levende lijve gezien.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar andere reacties; wie kan dit bevestigen of ontkennen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:02

Ik heb er zelf ook eentje van 2.

Hij heeft een draf met veel veer maar heeft inderdaad ook een iets flegmatiek achterbeen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:12

Ik moet eerlijk zijn: Dat klopt ja. In ieder geval in 9 van de 10 gevallen. Een zweverige draf en een iets nakomend achterbeen. Maar wel goede exterieuren.
Daarom zeggen ze ook dat hij merries nodig heeft met veel electriciteit in het achterbeen.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 16:13

Hmmm, een Stravinsky x Gribaldi dan? Lijkt mij wel wat! Die komt mij juist heel actief over! (graag weer een eerljke reactie Suzanne?)
ohh, en off-topic; heel veel succes gewenst als je straks gaat starten (en donderdag en zaterdag natuurlijk ook). Ik ben heel erg benieuwd naar de Stravinsky-veulens, hier in het noorden is hij helaas zo goed als niet gebruikt dus hebben we er ook nog geen gezien.
En wat leuk Sjuimpje dat je zo reageerd! Heel veel mensen kennen de 'zwakke' eigenschappen van hun paard niet, of geven het sowieso niet openbaar toe!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Re: Beweging nakomelingen Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:24

parnassia schreef:
Gribaldi vind ik dus echt een topexterieur hebben. Maar wie kan mij wat meer vertellen over de bewegingen van zijn nakomelingen?
Zelf heb ik het idee dat sommigen vrij traag (zweverig) bewegen en ook iets draagkracht missen. En (nu ben ik heel gevaarlijk bezig) op foto's vind ik dat zijn achterbeen iets achter blijft in plaats van onder de massa komt. Voor de goede orde; heb Gribaldi (en nakomelingen) meerdere keren in levende lijve gezien.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar andere reacties; wie kan dit bevestigen of ontkennen?


de gribi die ik gedaan heb was idd erg zweverig in bewegen maar heel lichtvoetig super dressuurgangen had tie vond ik altijd.... ik hou daar wel van! de stap was ruim de draf ook heel ruim en zweverig de galop was wat korter Lachen love my gribi! Lovers (maar helaas verkocht Verdrietig )

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:08

Ja een Stravinsky x Gribaldi kan een hele goede combinatie zijn. Er zijn al verschillende Gribaldimerries dragend van Stravo en bij De kraamstal staan foto's van een Stravinsky x Gribaldi.
Stravo heeft een heel actief achterbeen en zou dus een goede aanvulling kunnen zijn op Gribaldi. In principe op de hele KWPN fokkerij vind ik. Want dat missen we af en toe weleens vind ik.

En tja dat over de zwakke punten van je paard herkennen: Ik ben daar ook altijd eerlijk in, ieder paard heeft nou eenmaal zijn zwakke en sterke punten.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 14:13

Hee, nog online?
Moet er niet vanalles gepoetst worden voor vanavond????
En ik denk dat je gelijk hebt, wij hadden twee merries dragend van Stravinsky. Helaas is de mijne opgebroken, maar als de veulens vanavond zich goed tonen dan vermoed ik dat Stravinsky dit jaar ook gebruikt gaat worden.
(hmmm, eigenlijk zou de titel veranderd moeten worden)