Trots op Kyra!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Trots op Kyra!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 16:56

Vandaag had ik Marleen, de oude verzorgster van Kyra en Sammy maar weer eens meegevraagd. Zij mag sinds anderhalve week niet meer verzorgen van haar ouders, omdat mijn pony's verhuisd zijn en nu te ver staan.. Scheve mond

Ik heb Kyra eerst een beetje gelongeerd met zadel. Daar heeft ze nog wat moeite mee doordat de bak eigenlijk te zwaar is, maar het ging heel goed.

Toen zou Marleen er op gaan. Eerst wilden we de longeerlijn er aan laten, maar ze wilde toch liever los. Dat zou de eerste keer worden, aangezien bij de vorige wei geen bak was. Het risico van het 'aan de kletter gaan' was daar te groot. Haha!

Het ging super los! Kyra had minder moeite met de bak en liep daardoor ook voor Marleen een stuk fijner. Bij de eerste keer aandraven protesteerde ze nog een beetje, maar dat was zo weer over. Ze heeft zelf een stukje gegaloppeerd! Zonder bokken! Tong uitsteken
Ze heeft nog wel wat moeite met het sturen in draf. Maar ik vind dat nog niet zo belangrijk. Ik vind dat ze eerst moet leren om een beetje in hetzelfde tempo te blijven (zeg het maar als ik ongelijk heb).

Ik was helemaal trots op haar! Lovers Op Marleen natuurlijk ook, want Kyra is meestal best eigenwijs. Lachen Ze deden het echt heel goed! Nu hopen dat ik een nieuw ruitertje kan vinden voor haar zodat dit doorgezet kan worden.

Sammy heb ik trouwens voor het eerst vrij laten springen. Haar record: 10 cm!! OK dan! Dit was namelijk de eerste keer, voor haar is de bak ook zwaar en ze is pas 1,5.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:10

Ben jij wel helemaal lekker om met een 1,5 jarige te gaan vrijspringen??? Nu is het nog onschuldig en laag, maar dit moet je helemaal niet doen. Want als je het volgende week weer zou willen doen, dan doe je het hoger, en voordat je het weet ben jij je paardje flink aan het werk aan het zetten, op 2 jarige leeftijd. Wat heeft het voor zin? Haar botten en gewrichten zijn daar nog lang niet klaar voor, en zo'n diertje hoort alleen maar in de wei te staan.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:38

easy he......

ik ken marloes en d'r ponys en daar hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor.. enne sammy ziet alleen maar wei Knipoog

Gaaf man dat Kyra zo braaf was!!!
zal wel de nieuwe inwerking van de stal zijn Knipoog

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 17:58

carola schreef:
Ben jij wel helemaal lekker om met een 1,5 jarige te gaan vrijspringen??? Nu is het nog onschuldig en laag, maar dit moet je helemaal niet doen. Want als je het volgende week weer zou willen doen, dan doe je het hoger, en voordat je het weet ben jij je paardje flink aan het werk aan het zetten, op 2 jarige leeftijd. Wat heeft het voor zin? Haar botten en gewrichten zijn daar nog lang niet klaar voor, en zo'n diertje hoort alleen maar in de wei te staan.

Je kan ook overdrijven. Verward Ik heb ervaring genoeg met paarden om te weten dat dat niet kan. Maar een sprongetje van 10 cm is zelfs voor een Shetlander net een flinke galopsprong. Het was eenmalig. Mijn pony staat de hele dag in de wei, ze krijgt beweging dmv wandelen en heeft leeftijdgenootjes om mee te spelen. Dus zo slecht ben ik niet voor haar denk ik.

Het is wel makkelijk om zo van achter je computer te oordelen. Je had ook gewoon even een pb kunnen sturen of ik me hiervan wel bewust was. Maar bedankt voor je reactie hoor. Scheve mond

Ja Ingele wie weet Lachen Ze hebben het in ieder geval een stuk beter en leuker daar!